عکاسی بارداری در خانه

۶ شهریور, ۱۴۰۱
مادر شدن تجربه‌ی شگفت ‌انگیز و رضایت ‌بخشی است که شایسته ثبت این لحظات است. هر تجربه بارداری منحصر به فرد است و شما سزاوار ثبت این لحظات هستید. عکاسی از دوران بارداری و نوزاد امروزه بسیار رایج است و افراد زیادی هستند که این لحظات شاد را مستند می‌کنند. عکاسی بارداری در خانه نیز اخیرا و به دلیل افزایش پاندمی بسیار رایج شده است. آتلیه‌های عکاسی حرفه‌ای در تمامی زمینه‌ها از جمله پرسنلی، تولد، بارداری، عکس کودک و فارغ التحصیلی لحظات زیبای شما را ثبت می‌کنند. بسیاری از آتلیه‌های عکاسی در خانه و یا باغ‌های شخصی مشتریان نیز عکاسی می‌کنند. با عکاسی بارداری در خانه می‌توانید به طور راحت و در محل مورد نظر خود، لحظات زیبای دوران بارداری  را ثبت کنید.

ژست عکس بارداری در خانه

ژست عکس بارداری در خانه

مطمئناً عکاس شما ایده‌ها و راهنمایی‌های خوبی برای ژست‌های عکاسی بارداری  خواهد داشت، اما بهتر  است که از قبل ژست‌هایی را پیدا کنید که دوست دارید با آن‌ها عکاسی کنید و در مورد آن‌ها با عکاس خود مشورت کنید. به این ترتیب می‌توانید همان نوع عکس‌هایی را که به دنبال آن هستید، برای همیشه ثبت کنید. برای عکاسی بارداری در منزل می‌توانید از ژست‌های موجود از صفحه‌ها و‌ وب سایت‌های مختلف و عکس‌های مشابه در پینترست استفاده کنید. انواع مختلفی از ژست‌های بارداری برای عکاسی در منزل وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها را به عکاس خود پیشنهاد دهید و با مشورت او عکس‌های زیباتری را برای سال‌های آینده ثبت کنید. ایده‌های عکاسی بارداری در داخل خانه، ایده‌های خلاقانه عکاسی برای کسانی است که ترجیح می‌دهند این لحظات زیبا را در خانه خود ثبت کنند. از مزایای عکاسی بارداری در داخل خانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛ شما لازم نیست نگران آب و هوا یا بسته بندی وسایل برای جلسه عکاسی خود باشید. به‌علاوه، عکس‌های بارداری در خانه می‌توانند تمام فضای مورد علاقه‌ خانه‌تان را به نمایش بگذارند و تمام اعضای خانواده‌ و فضای خانه شما را ثبت کنند.

ژست عکس حاملگی در خانه تک نفره

ژست عکس حاملگی در خانه تک نفره

بارداری دوران زیبایی از زندگی هر فرد است که در خاطره هر مادری حک می‌شود، و داشتن عکس بارداری راهی است که می‌توانید بارها و بارها از خاطرات آن لذت ببرید. انواع مختلفی از ژست‌های بارداری یا حاملگی در خانه وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها لحظات زیبایی از این دوران به خصوص ثبت کنید. از انواع ژست حاملگی تک نفره می‌توان به عکس گرفتن با گل، عکس گرفتن با لباس‌های زیبا، گرفتن شکم با دست، عکس گرفتن با وسایل نوزاد، عکس گرفتن به صورت نشسته، ایستاده و‌ به صورت خوابیده اشاره کرد. بهترین زمان برای عکاسی بارداری و ثبت این لحظات زیبا بین هفته ۲۸ تا ۳۲ است که شکم حالت برجسته‌تری دارد و عکس‌ها به شکل واضح‌تری ثبت می‌شوند.

ژست عکس بارداری در خانه دونفره

ژست عکس بارداری در خانه دونفره

بارداری دوران قابل توجهی در زندگی شماست، پر از تغییرات شگفت انگیز و انتظارات مهیج. در این دوران شما شاهد رشد یک انسان کاملاً جدید و کوچک  در درون خود هستید که بی‌صبرانه برای ملاقات و دیدار با او منتظرید. یکی از بهترین راه‌ها برای بزرگداشت و‌ ثبت این رویداد خاص زندگی، عکاسی بارداری است که می‌توانید در سال‌های آینده به گذشته بازگردید و این لحظات زیبا را دوباره مرور کنید. زمان ایده آل برای برنامه ریزی عکس بارداری معمولا بین هفته 28 تا 32  است، تا حالت بدنی خود را بهتر نمایش دهید. برای داشتن عکس‌های زیبا از این دوران باید محل عکاسی، لباس عکس بارداری و موارد دیگر را در نظر بگیرید. برای داشتن یک‌ عکس زیبا از لحظات بارداری خود می‌توانید این عکس‌ها را با شریک زندگی خود را به تصویر بکشید. اگر در حال آماده شدن برای ورود به دنیای والدین شدن با همسرتان هستید، عکاسی بارداری در خانه شما بدون حضور شریک زندگیتان کامل نمی‌شود. هیجان مشترک شما در تصاویر ثبت شده از لحظات بارداری خواهد درخشید.

عکسبرداری بارداری در آتلیه

عکسبرداری بارداری در آتلیه

در حالی که دوران بارداری لحظات سخت و طاقت فرسایی برای بسیاری از مادران است، اما یک چیز جادویی و‌ مهیج در آن وجود دارد. در این دوران به خصوص، شما شاهد  رشد یک زندگی جدید در درون خود هستید و تنها کسی هستید که فرزندتان به آن وابسته است. بنابراین، ثبت این لحظات بسیار مهم است، زیرا شما برای همیشه باردار نخواهید بود و بارداری شما سریعتر از آنچه پیش بینی می‌کردید، به پایان خواهد رسید. انواع مختلفی از مدل عکس آتلیه بارداری وجود دارد که می‌توانید قبل از جلسه عکاسی، آن‌ها را با عکاس خود به اشتراک بگذارید. داشتن عکس‌های بارداری برای نگاه کردن به گذشته، یادآور آن دوران زیبایی است که زندگی جدیدی در درون شما شکل می‌گیرد. وقتی عکس‌های زیبای خود را از دوران بارداری فرزندتان می‌بینید، همیشه لبخند خواهید زد. بارداری شما یک زمان خاص، پر از هیجان و انتظار است. بسیاری از مادران این لحظات زیبا را با داشتن یک عکاسی حرفه‌ای از دوران بارداری خود ثبت می‌کنند. جلسات عکاسی نوزاد و بارداری در آتلیه‌های تخصصی عکاسی ارائه می‌شود و عکاسان حرفه‌ای از ترکیبی از پس زمینه کلاسیک و نورپردازی هنری برای ایجاد سبک‌های خاص و عکس‌های منحصر به فرد استفاده می‌کنند. بسیاری از آتلیه‌های عکاسی انواع لباس‌های بارداری را ارائه می‌کنند تا عکس‌های زیبایی را مادران باردار ثبت کنند. عکاس‌های حرفه‌ای از تخصص خود در ژست گرفتن، نورپردازی و ویرایش هنرمندانه تصاویر بارداری استفاده می‌کنند. گالری عکس‌های بارداری شما از پرتره‌های ویرایش شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می‌شود. شما می‌توانید تصاویری از فضای خانه‌تان را در اختیار عکاسان حرفه‌ای قرار دهید تا بتوانند یک صفحه نمایش سفارشی برای شما طراحی کنند. آتلیه‌های عکاسی مجموعه‌ای از چاپ‌های هنری زیبا،  آلبوم‌های یادگاری و فتوبوک را برای ثبت خاص‌ترین خاطرات شما ارائه می‌کنند. جلسه عکاسی پرتره شما تنها شروعی برای ایجاد آثار هنری سفارشی شماست. پس از جلسه عکاسی بارداری، عکاسان حرفه‌ای زمان زیادی را صرف مدیریت و پردازش تصاویر ثبت شده می‌کنند. عکاسان به دقت تصاویر جلسه عکاسی شما را انتخاب می‌کنند تا بهترین فتوشات‌ها را بر اساس نور، پس زمینه، فوکوس، ژست، حالات چهره و جذابیت کلی به اشتراک بگذارند. هنگامی که انتخاب عکس‌های خود را نهایی کردید، عکاسان هر تصویر را به سبک امضای خود به صورت هنرمندانه ویرایش می‌کنند. آن‌ها فایل‌های خام عکس‌ها را منتشر نمی‌کنند، زیرا آنها یک محصول نهایی نیستند. شما همچنین می‌توانید پرتره های دیجیتال ویرایش شده اضافی را نیز خریداری کنید. پس از دریافت فایل عکس‌های نهایی، خواهید دید که هر تصویر با ذوق ویرایش شده و به یک اثر هنری منحصر به فرد تبدیل  شده است.

تایمر خودکار یا استفاده از سه پایه در عکاسی

تایمر خودکار یا استفاده از سه پایه در عکاسی

عکاسی بارداری و‌ عکاسی از نوزادان یک هنر بسیار ظریف است که به سال ها تمرین و مهارت‌های تخصصی در ژست گرفتن و نگهداری ایمن از نوزادان نیاز دارد. استفاده از تایمر خودکار و یا سه پایه در عکاسی تخصصی بارداری یا نوزادی و‌ کودکان به عکاسان این امکان را می‌دهد تا فتوشات‌های زیباتر و حرفه‌ای‌تری ثبت کنند. سه پایه و تایمر خودکار در عکاسی حرفه‌ای نقش بسیار مهمی را در ایجاد و ثبت عکس‌های با کیفیت ایفا می‌کنند. از آنجایی که با شاتر یا تایمر خودکار و سه پایه عکاسی، عکاس تماس زیادی با دوربین عکاسی ندارد،  می‌تواند زمان بیشتری را صرف هدایت سوژه خود کند که این کار می‌تواند برای ایجاد ارتباط با فرد عالی باشد. همچنین استفاده از تایمر خودکار و سه پایه لرزش دوربین را برای عکس‌های واضح‌تر در نور کم را به حداقل می‌رساند.

انتخاب پس زمینه‌ی مناسب

انتخاب پس زمینه‌ی مناسب

عکاسی بارداری، پرتره‌های زیبایی از مادرانی که به زودی مادر خواهند شد را ثبت می‌کند. عکاسان حرفه‌ای  در ثبت این لحظات زیبا، متخصص هستند. عکس‌های بارداری زیبایی و قدرت مادری را به تصویر می‌کشند. تخصص عکاسی در بارداری به عکاسی نوزادان و عکاسی پرتره خانوادگی نیز گسترش می‌یابد. یکی از کلیدهای اساسی در داشتن پرتره‌های زیبای بارداری داشتن بهترین نور در عکاسی، انتخاب زاویه مناسب، لباس‌های زیبا برای بارداری و‌ همچنین انتخاب پس زمینه مناسب است. استفاده از پس زمینه مناسب در عکاسی بارداری به عکاس کمک می‌کند تا فوکوس بیشتری بر سوژه داشته باشد و عکس‌های بهتری از فرد ثبت کند. انواع مختلف ژست بارداری در آتلیه نیز می‌تواند در ایجاد عکس‌های متفاوت و خاص‌تر از این دوران، تاثیر به سزایی داشته باشد.

نکاتی که در عکاسی بارداری باید رعایت کرد

نکاتی که در عکاسی بارداری باید رعایت کرد

-     انتخاب نور مناسب؛ نور می‌تواند عکس‌های بارداری شما را زیباتر کند و یا آن‌ها را خراب کند، بنابراین بهتر است عکاسی بارداری خود را در زمان مناسبی از روز برنامه ریزی کنید. عکاسان حرفه‌ای عاشق عکاسی در زمانی هستند که آن را ساعت طلایی می‌نامند. ساعت طلایی برای عکاسی اندکی پس از طلوع یا درست قبل از غروب خورشید است که باعث ثبت عکس‌های زیباتری می‌شود. -     یک فضای زیبا برای عکاسی انتخاب کنید؛ در اطراف خانه یا باغچه خود می‌توانید مکان مناسبی برای عکاسی بارداری خود در فضای باز خود پیدا کنید.  چمن‌ها و درخت‌های بلند و سرسبز پس‌زمینه‌ چشمگیری برای عکاسی زیبا ایجاد می‌کنند. -     کودکان بزرگ‌ترتان را هم وارد قاب عکس بارداری خود کنید؛ عکاسی بارداری با سایر اعضای خانواده‌تان به داشتن ایجاد عکسی زیبا و خاطره انگیز در زمان‌های آینده کمک می‌کند. -     پوزیشن‌ها و ژست‌های مختلف را تست کنید؛ برای گرفتن عکس‌های زیبای بارداری، لازم نیست جلوی دوربین بایستید و لبخند بزنید. با ژست‌های مختلف عکاسی بارداری می‌توانید عکس‌های زیبا و منحصر به فردی را ثبت کنید. -     انتخاب زمان مناسب برای عکاسی بارداری؛ بهترین زمان برای گرفتن عکس‌های بارداری در سه ماهه سوم بارداری بین هفته ۲۸ تا ۳۲  است. در این مرحله، برآمدگی شکم شما به خوبی نمایان می‌شود و در عکس‌ها عالی به نظر می‌رسد، و همچنان می‌توانید به راحتی حرکت کنید و ژست بگیرید. شما همچنین می‌توانید جلسات عکاسی بارداری خود را در اواخر دوره بارداری انجام دهید، اما این احتمال وجود دارد که در ژست گرفتن و ایستادن برای مدت طولانی با مشکل بیشتری مواجه شوید. -     از وسایل کودک خود استفاده کنید؛ اگر در خانه یا هر جای دیگری به ایده‌‌های زیبای عکس بارداری نیاز دارید، می‌توانید وسایل جدید نوزادی را که مشغول تهیه آن‌ها بوده‌اید نیز وارد قابل عکاسی خود کنید، تا عکس‌های جذاب‌تری را ثبت کنید. -     برای داشتن عکس‌های زیباتر و منحصر به فردتر به طبیعت بروید و مکانی را انتخاب کنید که برای عکاسی زیبا و منحصر به فرد باشد. -     لباس زیبا و مناسبی برای عکاسی انتخاب کنید؛ انتخاب لباس زیبا برای عکاسی بارداری در ثبت عکس‌های منحصر به فرد نقش مهمی دارد. -     قبل از جلسات عکاسی با عکاس خود مشورت کنید؛ هر جلسه عکاسی بارداری و سلیقه هر مادر متفاوت است. اگر تصاویر خاصی وجود دارد که می‌خواهید مشابه آن‌ها عکاسی کنید، حتماً به عکاس خود اطلاع دهید. با عکاس خود در مورد اینکه چه تصاویری برای شما مهم هستند و به چه ژست‌هایی علاقه دارید، صحبت کنید تا عکاستان بتواند عکس‌ها و ژست‌هایی  که باید انجام دهد را بهتر برنامه ریزی کند. -     کمک گرفتن از یک استایلیست مو می‌تواند به شما در داشتن عکس‌های مرتب و آراسته کمک کند؛ اگر نمی‌دانید  که چگونه موهایتان را درست کنید، بهتر است از بک استایلیست مو در این زمینه کمک بگیرید. اگر می‌خواهید ظاهر غیررسمی‌تری داشته باشید، یک مدل موی آزاد و ساده می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

انتخاب لباس در عکاسی بارداری

مادر شدن یکی از خاص‌ترین تجربه‌های زندگی هر فرد است. به عنوان یک مادر باردار، ممکن است ایده عکاسی بارداری را در نظر داشته باشید. اگرچه نه ماه ممکن است زمان زیادی به نظر برسد، اما در یک چشم به هم زدن فرزند خود را در آغوش خواهید گرفت. عکاسی بارداری یک راه فوق العاده برای بزرگداشت این زمان به خصوص از زندگی مادران باردار است. چه در سه ماهه اول بارداری خود باشید و چه در سه ماهه سوم بارداری، عکس‌های حرفه‌ای از دوران بارداری شما تا آخر عمر باقی خواهند ماند. سوال بسیاری از مادران باردار به هنگام عکاسی دوران بارداری این است که برای عکس بارداری چه لباسی بپوشم؟ لباس‌های عکاسی بارداری نیز یکی نکات مهم برای داشتن عکس‌های زیبا و منحصر به فرد است. از مهمترین جنبه های لباس بارداری راحتی آن است. اول از همه، مطمئن شوید لباسی می‌پوشید که در آن راحت هستید، زیرا جلسه عکاسی بارداری حداقل دو الی چندین ساعت طول می‌کشد. بسیاری از زنان باردار لباس بارداری را انتخاب می‌کنند که به شکل پیراهن هستند. این لباس‌ها گشاد هستند، که امکان حرکت بهتر را هم برای ژست‌های عکس و هم برای راحتی مادر  فراهم می‌کند. مدل لباس بارداری برای آتلیه بهتر است ساده باشد تا عکس بیشتر بر روی شما متمرکز شود و عکس بهتری از این دوران زیبا ثبت شود. از نظر رنگ لباس، توصیه می‌‌شود که از لباس‌هایی با رنگ‌های ثابت استفاده کنید، زیرا الگوها اغلب می‌توانند با پس‌زمینه  عکس‌های بارداری شما تداخل داشته باشند. اگر قصد دارید عکاسی بارداری خود را در فضای آزاد انجام دهید، می‌توانید علاوه بر لباس عکاسی بارداری خود، چندین لباس نیز به همراه داشته باشید، زیرا آب و هوا اغلب در طول مدت عکس‌های بارداری شما تغییر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم لباس‌هایی با آستین‌های بلند، آستین‌های کوتاه و شاید حتی بدون آستین داشته باشید تا برای همه نوع آب‌وهوا آماده باشید.

نورپردازی در عکاسی بارداری در منزل

بسیاری از مادران از نداشتن عکس‌های باکیفیت در دوران بارداری خود پشیمان هستند. در حالی که گرفتن چند عکس حرفه‌ای می‌تواند خاطرات زیبایی را در آینده برای شما یادآوری کند. عکس‌های حرفه‌ای از شما، نوزاد و خانواده‌تان تجربه کاملا متفاوتی را ارائه می‌دهد. فرزندان شما در یک چشم به هم زدن رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند. دوران بارداری فرصتی را در اختیار شما می‌گذارند تا لحظات خاص زندگی را ثبت کنید. عکس‌های دوران بارداری خاطرات ماندگاری را برای شما به ارمغان می‌آورد. عکاسان حرفه‌ای در زمینه عکاسی بارداری و‌نوزادان دهه‌ها تخصص و تجربه دارند و عکس‌های زیبا و با کیفیتی از بهترین لحظات زندگی شما ثبت می‌کنند. بارداری تجربه عجیب و شگفت انگیزی است و تغییرات فیزیکی زیادی را با خود به همراه دارد. جای تعجب نیست که بسیاری از مادران می‌خواهند این خاطره شگفت انگیز را با یک جلسه عکس بارداری جاودانه کنند. عکاسی بارداری مجموعه‌ای از چالش های منحصر به فرد خود را دارد بنابراین انتخاب یک عکاس حرفه‌ای و آتلیه تخصصی و همچنین نورپردازی مناسب در هر مکانی از جمله منزل یا طبیعت ضروری است.

سؤالات متداول

چه زمانی باید برای عکس‌های بارداری آماده شوم؟ - جلسات عکاسی بارداری بهتر است بین هفته ۲۸ تا ۳۲ بارداری شما رزرو شود. این دوره زمانی است که شکم شما به خوبی مشخص است و عکس‌های واضح‌تری از کودک درون شما را ارائه می‌دهد. -  چگونه جلسه عکاسی بارداری خود را رزرو کنم؟ برای رزرو جلسات عکاسی بارداری در منزل و یا در آتلیه و طبیعت، می‌توانید با آتلیه و با عکاس مورد نظر خود مشورت کنید و یا به صورت آنلاین جلسات عکاسی بارداری را از طریق وب سایت آتلیه رزرو کنید. - چگونه برای عکسبرداری بارداری آماده شوم؟ هنگام آماده شدن برای جلسه عکاسی بارداری، باید لباس بارداری زیبا و راحتی به تن داشته باشید. از پوشیدن لباس‌های  خیلی تیره برای عکاسی خودداری کنید و آراسته و مرتب باشید تا بهترین عکس‌ها را از این دوره خاص زندگیتان ثبت کنید. - عکس‌های شما چه زمانی آماده می‌شوند؟ میزان آماده شدن عکس‌های آتلیه بارداری به مهارت عکاس در ادیت و چاپ عکس بستگی دارد. اما به طور معمول این فرایند بین ۱ الی ۲ هفته به طول می‌انجامد. - آیا می‌توانم در جلسه عکاسی بارداری با همسر و سایر فرزندانم نیز عکس بگیرم؟ بله، شما می‌توانید سایر اعضای خانواده‌تان را وارد قاب عکاسی خود کنید و این تجربه زیبا را با آن‌ها نیز شریک شوید. لازم به ذکر است که هیچ هزینه اضافی برای همراه داشتن خانواده برای عکسبرداری دریافت نمی‌شود.