عکاسی تبلیغاتی چیست؟ آموزش عکاسی تبلیغاتی در منزل با موبایل !

۲۱ دی, ۱۴۰۱

عکاسی تبلیغاتی در منزل به مهارت و تجربه نیاز دارد، به خصوص اگر بخواهید به جای استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای و دیجیتالی، از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده کنید. آشنایی با ترفندهای عکاسی تبلیغاتی با موبایل به شما کمک می‌کند، تنها در منزل و با بودجه کم، به کسب و کار خود رونق بخشید.

عکس‌های تبلیغاتی خوب و باکیفیت، می‌توانند به برند شما اعتبار بخشند و محصولاتتان را به بهترین شکل به نمایش بگذارند. اما برای رسیدن به نتیجه‌ای که باب میل شما باشد و مشتریان را به سمت محصول شما جذب کند، لازم است بدانید که نکات و اصول مهم در عکاسی تبلیغاتی چیست و با به کار گرفتن این نکات و تمرین بسیار، تصاویری عالی از محصولات خود را به ثبت برسانید.

در این مقاله، آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه با استفاده از موبایل را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که به افزایش فروش محصولات شما کمک بسزایی خواهد کرد.

نحوه اجرا عکاسی تبلیغاتی در منزل
نحوه اجرا عکاسی تبلیغاتی در منزل

چک لیست خود را آماده کنید!

حتی اگر دوربین‌های حرفه‌ای دیجیتالی ندارید، می‌توانید با گوشی هوشمند خود عکس‌های تبلیغاتی مناسبی بگیرید، اما برای انجام این کار لازم است که برخی نکات و قوانین پایه را در نظر داشته باشید. در این بخش موارد تأثیرگذار برای گرفتن عکس تبلیغات فوق‌العاده با گوشی موبایل را در اختیار شما قرار داده‌ایم:

  • از کیفیت دوربین گوشی هوشمند اطمینان حاصل کنید: درست است که امروزه، دوربین گوشی‌های هوشمند برای عکاسی معمولی یا گفتن سلفی کیفیت راضی‌کننده‌ای ارائه می‌دهند، اما برای گرفتن عکس تبلیغاتی، کیفیت دوربین موبایل شما باید بسیار بالا باشد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد از گوشی هوشمندی استفاده کنید که عالی‌ترین کیفیت عکاسی را ارائه می‌دهد.
  • سعی کنید سبک عکاسی و تنظیمات ثابتی داشته باشید: قطعاً گرفتن عکس تبلیغاتی به یک یا دو عکس محدود نمی‌شود. اگر می‌خواهید مجموعه عکس تبلیغاتی از یک برند مشخص را تهیه کنید، بهتر است تنظیمات ثابتی برای عکاسی در نظر بگیرید. عکاسی با تنظیمات Auto باعث می‌شود عکس اول شما با عکس دوم یا سوم متفاوت باشد حتی اگر چینش کادر و نورپردازی یکسانی داشته باشید و این مسئله برای شما مشکل ایجاد خواهد کرد.
  • تا جایی که امکان دارد از نور طبیعی استفاده کنید: یکی از نکات مثبت عکاسی تبلیغاتی در منزل این است که شما می‌دانید در چه ساعتی و در کجای خانه بهترین نور طبیعی را دریافت می‌کنید. اگر منزل شما نورگیر نیست می‌توانید از محیط خارج خانه، تراس یا حیاط برای دریافت نور طبیعی استفاده کنید. اگر باز هم به مشکل بر خوردید، ابزارهای متفاوتی برای نورپردازی عالی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. اما، به یک نکته توجه داشته باشید؛ هرگز نور فلاش گوشی را روشن نکنید!
  • لرزش دوربین را کاهش دهید: بسیاری از گوشی‌های هوشمند از ویژگی ضد لرزش بهره می‌برند؛ اما ممکن است برای گرفتن عکس تبلیغاتی کافی نباشد؛ بنابراین بهتر است از ابزارهای تثبیت کننده و ضد لرزش دوربین استفاده کنید تا تصاویر شما تار و مبهم به نظر رسد و بهترین کیفیت را دریافت کنید.
  • تنها از یک زاویه عکس نگیرید: سعی کنید دید 360 درجه به محصول داشته باشید و زوایای مختلف را امتحان کنید. توجه داشته باشید که عکس تبلیغاتی بسیار متفاوت از سایر سبک‌های عکاسی است و شما باید برای معرفی بهتر محصول، زوایای مختلف محصول خود را به مخاطبین نشان دهید.
مدل عکس تبلیغاتی
مدل عکس تبلیغاتی

چه گوشی هوشمندی را برای عکاسی تبلیغاتی انتخاب کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، گوشی‌های هوشمند اکثرا کیفیت مطلوبی را برای عکس‌های سلفی، خانوادگی، عکاسی طبیعت و مناظر ارائه می‌دهند. اما، هدف عکاسی تبلیغاتی، نمایش ویژگی‌های بارز و جزئیات ارزشمند یک محصول است؛ بنابراین، دوربین گوشی شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. خوشبختانه امروزه، انواع مدل‌های گوشی هوشمند در بازار وجود دارد که هرکدام کیفیت‌های متفاوت و تنظیمات مخصوص و مناسبی را برای عکاسی تبلیغاتی ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: با انواع سبک های عکاسی و ویژگی‌های هرکدام آشنا شوید

برای عکاسی تبلیغاتی با موبایل، گوشی هوشمند شما باید ویژگی‌های زیر را شامل شود:

  • دوربین اصلی حداقل 12 مگاپیکسلی باشد.
  • سنسور نوری بزرگی برای دریافت بیشترین نور را داشته باشد.
  • دارای قابلیت فیلم‌برداری سالید یا Soli Video Mode باشد اگر می‌خواهید از محصول خود کلیپ تبلیغاتی تهیه کنید.
  • دارای قابلیت تنظیم دستی تعادل رنگ سفید یا white balance ، تنظیم دستی ISO، میزان اکسپوژر و نوردهی و تنظیم دستی فوکوس باشد.
  • دوربین گوشی شامل آپشن لرزش‌گیر باشد.
  • برای عکاسی از نزدیک حالت یا مود ماکرو داشته باشد.
  • دارای حالت عکس RAW برای تصاویر باکیفیت بالا و ویرایش عمیق باشد.

با توجه به نکاتی که ذکر کردیم می‌توانید تشخیص دهید که بهترین گوشی برای عکاسی تبلیغاتی چیست. مدل‌های برتر اپل، گوگل و سامسونگ در صدر لیست گوشی‌هایی هستند که کیفیت دوربین بالایی دارند. می‌توانید متناسب با بودجه خود از میان آنها انتخاب کنید.

ایده برای عکس های تبلیغاتی
ایده برای عکس های تبلیغاتی

آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه 

حال که گوشی مناسب با دوربین کیفیت بالا در دست دارید، وقت عکاسی فرارسیده است. برای گرفتن عکس تبلیغاتی در منزل لازم است روش‌ها و نکاتی که در ادامه معرفی می‌کنیم را به خاطر بسپارید و به بهترین شکل از آنها استفاده کنید:

از نور مناسب استفاده کنید

همان‌طور که در آموزش سبک‌های مختلف عکاسی بارها یادآوری کرده‌ایم، نور مناسب، از مهم‌ترین اصول اولیه عکاسی است. هرچه قدر هم که کیفیت دوربین شما فوق‌العاده باشد و از ویژگی‌های خاص و فناوری‌های جدید بهره ببرد، اگر نور مناسبی نداشته باشید، نتیجه عکاسی باب میل شما نخواهد بود.

بهترین نور برای عکاسی تبلیغاتی چیست؟ در عکاسی تبلیغاتی با موبایل اهمیت نورپردازی بیشتر می‌شود چرا که دوربین گوشی‌های هوشمند، برای دریافت نور، سنسورهای کوچکی دارند و ممکن است نتوانند به قدر کافی، نور لازم را دریافت کنند.

یکی از راه‌های دریافت نور طبیعی، قرار دادن محصول در کنار پنجره نورگیر است. البته باید در ساعاتی این کار را انجام دهید که نور طبیعی کافی و ثابتی دریافت می‌کنید به این ترتیب که عکس اول پرنور نباشد و عکس دوم تاریک و کم نور.

اگر هم داخل خانه نور خوبی دریافت نمی‌کنید، می‌توانید به تراس یا حیاط بروید و یا اینکه از اتاقک یا محفظه‌های نوری مخصوص استفاده کنید. همچنین می‌توانند با استفاده از چند منبع نوری مختلف، تجهیزات مخصوص عکاسی، رینگ لایت یا چراغ مطالعه، نورپردازی فوق‌العاده‌ای را ایجاد کنید تا بتوانید جزئیات بیشتری از محصول را به ثبت برسانید.

مدل عکاسی تبلیغاتی با موبایل
مدل عکاسی تبلیغاتی با موبایل

از تمیزی لنز دوربین اطمینان حاصل کنید

حتماً تجربه کرده‌اید که به خاطر کثیف بودن یا وجود لک چربی یا قطره آب روی لنز دوربین، ثبت یک منظره فوق‌العاده یا یک لحظه خاص را از دست داده‌اید و نتیجه یک تصویر تار و نامفهوم بوده است. حتماً پیش از گرفتن شات، لنز دوربین خود را تمیز کنید. این تمیز کردن بدین معنا نیست که لنز دوربین را به لباس خود بمالید، بلکه باید به صورت حرفه‌ای این کار را انجام دهید؛ از دستمال ضدخش یا مایکرو فایبر و یک تمیز کننده بر پایه الکل استفاده کنید تا هرگونه اثر انگشت، لک آب یا چربی را از روی لنز پاک کند.

اگر به صورت اتفاقی هنگام عکاسی لنز دوربین را لمس کردید، باری دیگر آن را تمیز کنید. توجه کنید که شما برای عکاسی تبلیغاتی زحمت می‌کشید و یک برخورد کوچک انگشت با لنز دوربین می‌تواند تمام این زحمات را بر باد دهد.

آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه با استفاده از موبایل
آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه با استفاده از موبایل

از تنظیمات دستی یا Manual استفاده کنید

اگر به خاطر داشته باشید، در چک لیست اول مقاله، عدم استفاده از تنظیمات اتومات گوشی برای عکاسی را منع کرده بودیم. تنظیمات Auto، برای هر شات متفاوت عمل می‌کند و باعث می‌شود تصاویر شما، هماهنگی لازم را با یکدیگر نداشته باشند و این موضوع شما را کلافه خواهد کرد. کافی است که فوکوس تصویر شماره 2 با فوکوس تصویر شماره 1 متفاوت باشد، آن‌وقت خواهید فهمید که دو تصویر با زوایا و نورپردازی کاملاً مشابه، چگونه به دلیل تنظیم خودکار سرعت شاتر، ایزو، تعادل سفیدی و هزاران المان دیگر، متفاوت از هم به نظر می‌رسند.

در عکاسی تبلیغاتی بسیار مهم است که تصاویر شما، تم تنظیماتی یکسانی داشته باشند. اما بهترین تنظیمات برای عکاسی تبلیغاتی چیست؟ برخی از نکاتی که در تنظیمات دستی به شما کمک می‌کند تا این کار را به خوبی انجام دهید به شرح زیر است:

  • در تنظیمات دستی، ایزو یا ISO را تا حد ممکن پایین بگیرید تا نویز تصویر کاهش یابد.
  • نوردهی را در بازه‌ای تنظیم کنید تا بتوانید بیشترین جزئیات را از محصول خود به ثبت برسانید.
  • برای متعادل سازی رنگ سفید، می‌توانید از صفحه‌ای سفید استفاده کنید و یا محصول را در پس‌زمینه‌ای سفید رنگ قرار دهید.
  • تصاویر را به شکل RAW ذخیره کنید تا هنگام ویرایش، آزادی عمل بیشتری داشته باشید.
  • اگر گوشی شما به این تنظیمات دسترسی ندارد، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوص استفاده کنید که بدون فیلتر انداختن بر روی تصویر به شما امکان تغییرات چنین تنظیماتی را ارائه می‌دهند.
عکاسی تبلیغاتی در منزل
عکاسی تبلیغاتی در منزل

چندین عکس از محصول بگیرید

صفحه نمایش کوچک گوشی می‌تواند کمی فریبنده باشد و پس از ثبت تصاویر و انتقال به سیستم برای ویرایش، متوجه اشکالات شوید. اغلب، تصویری که به نظر عالی می‌آید، در نتیجه، کمی تار، بدرنگ یا فاقد برخی از جزئیات مورد نیاز است. حتی اگر بدانید شیوه درست عکاسی تبلیغاتی چیست، باز هم ممکن است این اتفاق بیفتد.

مرتب کردن ده‌ها یا حتی صدها تصویر می‌تواند کار بسیار خسته کننده و طاقت فرسایی باشد؛ اما انجام این کار بسیار مهم است. لازم است که چندین عکس از محصول را به برسانید. اگر چینش یا زاویه را تغییر می‌دهید، مطمئن شوید حداقل 5 تا 10 تصویر از یک حالت را ثبت کرده باشید.

آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه
آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه

از چندین زاویه عکاسی کنید

شما به محصول خود کاملاً مسلط هستید و گاهی اوقات این باعث می‌شود نتوانید خود را جای مخاطبین بگذارید. مخاطبین شما هیچ ایده‌ای ندارند که محصول شما چیست و تنها از روی تصاویری که ثبت می‌کنید می‌توانند ویژگی‌های بصری آن را درک کنند. اگر تنها از یک زاویه از محصول خود عکاسی کنید، حس سردرگمی و نداشتن اطلاعات کافی را به مشتری القا می‌کنید و عدم اعتماد مشتری باعث می‌شود هرگز محصول شما را خریداری نکند.

با عکاسی تبلیغاتی از زوایای مختلف از محصول، به درک بهتر مشتری کمک می‌کنید و باعث می‌شوید دید بهتری داشته باشند و راحت‌تر به محصول اعتماد کنند.

از بهترین زوایا برای عکاسی تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زاویه مستقیم: این زاویه‌ای است که محصول را به‌گونه‌ای نمایش می‌دهد که به صورت عادی و مستقیم به آن نگاه می‌کنید.
  • زاویه بالا: نمایش گذاشتن محصول به‌گونه‌ای که انگار از بالا به آن نگاه می‌کنید. این نوع عکاسی برای محصولاتی که از قطعات مختلف تشکیل می‌شوند فوق‌العاده است.
  • زاویه 45 درجه: این زاویه به درک بهتر مخاطب از اندازه و مقیاس محصول کمک می‌کند.
  • زاویه پشت: محصول شما طرحی دوبعدی نیست و بهتر است نشان دهید چه چیز در قسمت پشت این محصول قرار دارد حتی اگر تکراری از آنچه که در جلو محصول است، باشد.
  • زاویه نزدیک یا ماکرو: برای اینکه کیفیت محصول، جنس بدنه آن، نوع پارچه، بافت و جزئیات مهم را نشان دهید بهتر است از محصول تصاویر ماکرو ثبت کنید.

مشتریان شما با دیدن تصاویر محصول باید دقیقاً همان احساسی را داشته باشند که انگار به صورت فیزیکی و از نزدیک محصول را لمس می‌کنند، در غیر این صورت بعید است به شما و برندتان اعتماد کنند.

همچنین گرفتن عکس تبلیغاتی ماکرو نشان می‌دهد که محصول شما فاقد هر ایرادی است که بخواهید آن را پنهان کنید و هیچ ترسی از نمایش کوچک‌ترین جزئیات محصولتان ندارید.

انواع زاویه برای عکاسی تبلیغاتی
انواع زاویه برای عکاسی تبلیغاتی

از محصول خود عکس واقعی بگیرید

منظور از عکس تبلیغاتی واقعی چیست؟ درست است که شما برای نشان دادن طراحی، زیبایی و جزئیات محصول، از پس‌زمینه‌های زیبا و چشمگیر غیر طبیعی استفاده می‌کنید، اما گاهی لازم است، بدون استفاده از حالت مصنوعی برای پس زمینه عکاسی تبلیغاتی، نشان دهید محصول شما واقعی است و این تصاویر صرفاً برای فریب دادن مخاطبین نیست.

عکس واقعی محصول، تصویری است که ویژگی، کاربرد و استفاده محصول را بیان می‌کند. به طور مثال اگر محصول شما کیف، کفش یا عینک است بهتر است از یک مدل هنگام استفاده از آن عکاسی کنید و یا اگر محصولات پوستی و مراقبتی بر پایه مواد طبیعی و ارگانیک را ارائه می‌دهید، بهتر است در بک گراند عکاسی تبلیغاتی، ارتباط محصول با طبیعت را نشان دهید (نمونه‌هایی را برای درک بهتر قرار دادیم).

سعی کنید تم پویایی را در تصاویر خود حفظ کنید و به مخاطب نشان دهید که استفاده از محصول شما چه حسی را در او بیدار خواهد کرد. به طور مثال اگر می‌خواهید عکس تبلیغاتی از یک نوشیدنی بگیرید، می‌توانید بر روی بدنه آن چند قطره آپ بپاشید تا حس خنکی و گوارا بودن نوشیدنی را به مخاطب منتقل کنید.

در این مورد بهتر است به عکس‌های تبلیغاتی نگاهی بیندازید تا بتوانید با الهام گرفتن از آنها، تصاویری جدید و خلاقانه ثبت کنید.

عکاسی تبلیغاتی با موبایل
عکاسی تبلیغاتی با موبایل
ایده برای عکس تبلیغاتی
ایده برای عکس تبلیغاتی
مدل جدید عکس تبلیغاتی
مدل جدید عکس تبلیغاتی
انواع ایده برای عکس تبلیغاتی در منزل
انواع ایده برای عکس تبلیغاتی در منزل
نحوه چینش برای عکس تبلیغاتی در منزل
نحوه چینش برای عکس تبلیغاتی در منزل
ایده جذاب برای عکس های تبلیغاتی
ایده جذاب برای عکس های تبلیغاتی

از بسته بندی محصول عکس بگیرید

توجه داشته باشید که برای شناخت بهتر برند، لازم است که پکیجینگ و بسته بندی محصول را به مخاطب خود نشان دهید. همچنین اگر بسته بندی شما طراحی و ویژگی‌های خاص دارد، به عنوان یک مزیت آن را در نظر بگیرید و حتماً با عکاسی از بسته بندی به مشتری خود نشان دهید که تمام جوانب کار را برای تجربه خرید فوق‌العاده در نظر گرفته‌اید.

ایده‌های مختلفی برای عکس تبلیغاتی محصول در کنار بسته بندی خاص آن وجود دارد که می‌توانید از تمامی آنها الهام بگیرید و به بهترین شکل تصاویر خود را ثبت کنید.

عکس تبلیغاتی
عکس تبلیغاتی

برای عکاسی تبلیغاتی سبک ثابتی داشته باشید

برای عکاسی تبلیغاتی، باید از محصول خود چندین عکس تهیه کنید تا بتوانید به خوبی آن را معرفی کنید. اگر می‌خواهید این کار را به صورت حرفه‌ای و مخاطب پسند اجرا کنید، بهتر است در عکاسی یک سبک ثابت یا مشابه داشته باشید. منظور از یکسان بودن سبک، یکسان بودن پس زمینه، رنگ، نورپردازی و تنظیمات عکاسی است. هر تفاوت کوچکی در این موارد، می‌تواند محصول شما را متفاوت جلوه دهید گویی که در هر تصویر یک محصول متفاوت را قرار داده باشید. تنها چیزی که در عکاسی تبلیغاتی متغیر است، زاویه عکاسی است.

اگر به فروشگاه‌های آنلاین سری بزنید متوجه خواهید شد که یک محصول با وجود زاویه عکاسی متفاوت، در هر تعداد تصویری که از آن گرفته شده است، یکسان به نظر می‌رسد و این باعث می‌شود مخاطب احساس سردرگمی نداشته باشد و اعتمادش را از دست ندهد.

عکس های تبلیغاتی
عکس های تبلیغاتی

آموزش عکاسی تبلیغاتی با موبایل: نکات مهم

برای عکاسی تبلیغاتی با موبایل، یک سری بایدها و نبایدها وجود دارد که بر نتیجه نهایی تأثیر مستقیم می‌گذارد. از موارد مهمی که باید در عکاسی تبلیغاتی رعایت کنید می‌توان به اصول زیر اشاره کرد:

زوم نکنید! بزرگ‌نمایی بیش از حد کیفیت تصویر شما را پایین می‌آورد. اگر می‌خواهید از جزئیات عکس بگیرید، از مود ماکرو استفاده کنید.

فلاش خاموش! نورپردازی در عکاسی اهمیت بسیار دارد اما فلاش گوشی نور نقطه‌ای و بیش از حدی ایجاد می‌کند که ممکن است بازتاب آن در محصول شما قابل مشاهده بوده و باعث شود بخش‌هایی از محصول دیده نشود.

از دوربین سلفی استفاده نکنید! دوربین سلفی کیفیت پایین‌تری را نسبت به دوربین پشت گوشی ارائه می‌دهد. همچنین، سنسور دریافت نور بسیار کوچکی دارد که باعث می‌شود تصویر شما کیفیتی نامناسب داشته باشد.

بدون فیلتر عکس بگیرید! ممکن است وسوسه شوید که در عکاسی تبلیغاتی از فیلترهای مختلفی استفاده کنید. توجه داشته باشید که شما می‌خواهید محصول را به شکلی واقعی و همان گونه که هست به تصویر بکشید. فیلترهای عکاسی رنگ و ابعاد محصول را تغییر می‌دهند.

تصاویر را به صورت گروهی ویرایش کنید! همان‌طور که اشاره کردیم، یکسان سازی تصاویر در عکس تبلیغاتی اهمیت بسیار دارد. اگر تصاویر را به صورت جداگانه ویرایش کنید ممکن است متفاوت از یکدیگر به نظر برسند. ویرایش گروهی تصاویر علاوه بر یکسان سازی به صرفه جویی در زمان نیز کمک می‌کند.

عکاسی تبلیغاتی با موبایل
عکاسی تبلیغاتی با موبایل
نحوه عکاسی تبلیغاتی در منزل
نحوه عکاسی تبلیغاتی در منزل

تجهیزات عکاسی تبلیغاتی در منزل

اگر به دنبال این هستید که تصاویری فوق‌العاده ثبت کنید و بهترین نتیجه را از عکاسی تبلیغاتی بگیرید، با استفاده از برخی گجت‌ها و تجهیزات مقرون به صرفه، عکاسی تبلیغاتی با موبایل ارتقا خواهد یافت. از لوازم جانبی و تجهیزات کاربردی برای عکاسی تبلیغاتی با موبایل در منزل می‌توانید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

سه پایه با قابلیت تنظیم ارتفاع

ممکن است تصور کنید که مجهز بودن گوشی به قابلیت ضد لرزش برای گرفتن عکس تبلیغاتی کافی است. اما، استفاده از سه پایه به شما این امکان را می‌دهد تا با خیالی راحت، بدون نگرانی از لرزش‌های ناگهانی، دوربین را در هر حالتی که می‌خواهید تنظیم کنید. به‌علاوه، با ثابت نگه داشتن دوربین، می‌توانید سرعت شاتر و ISO خود را کاهش دهید و با همین تنظیمات، باکیفیت بیشتری تصاویر را ثبت کنید.

عکاسی تبلیغاتی در منزل
عکاسی تبلیغاتی در منزل

جعبه نور (Light Box)

لایت باکس ابزاری عالی برای عکاسی تبلیغاتی در منزل و مکان‌هایی است که نورپردازی طبیعی و مناسبی ندارند. با پس زمینه سفید و نورپردازی سراسری، این وسیله به شما امکانات لازم را جهت عکاسی تبلیغاتی ارائه می‌دهد و دیگر لازم نیست برای ساخت استودیو خانگی، ساعت‌ها زمان بگذارید.

آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه
آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه

بازتابنده (Reflector)

رفلکتورها در عکاسی محصول بسیار مفید هستند، زیرا از شدت بازتاب نور می‌کاهند و نور ملایمی را برای عکاسی بهتر ارائه می‌دهند. با استفاده از رفلکتور می‌توانید میزان نور بازتابی، سایه‌ها و جهت هدایت نور را تنظیم کنید.

انواع عکاسی تبلیغاتی
انواع عکاسی تبلیغاتی

کنترل شاتر از راه دور

کنترل از راه دور به شما این امکان را می‌دهد که به جای کلیک کردن بر روی دکمه شاتر یا دکمه ثبت عکس، هم‌زمان با گرفتن عکس بتوانید نورپردازی را تنظیم کنید یا در پس زمینه تغییراتی که لازم می‌دانید را اعمال کنید. به طور مثال اگر بخواهید از رفلکتور استفاده کنید، ممکن است نگه داشتن آن و کلیک هم‌زمان برای شما دشوار باشد. همچنین ممکن است هنگام لمس صفحه برای کلیک بر روی دکمه شاتر، تنظیمات دوربین به هم بریزد یا لرزش ایجاد شود. اگر قصد دارید برای عکاسی تبلیغاتی، به بهترین شکل عمل کنید، بهتر است یک کنترل از راه دور تهیه کنید.

عکاسی تبلیغاتی با موبایل
عکاسی تبلیغاتی با موبایل

لنز اضافی

امروزه می‌توانید گجت‌های لنز متنوعی را برای گوشی خود تهیه کنید. انواع لنز کاربردهای مختلفی دارند که هر کدام به نوبه خود می‌توانند کیفیت عکاسی شما را بهبود بخشند.

عکس تبلیغاتی
عکس تبلیغاتی

آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه: ویرایش عکس محصول

حال که تمامی موانع را به خوبی رد کرده‌اید و عکس‌های فوق‌العاده‌ای را به ثبت رسانده‌اید، نوبت به مرحله ویرایش می‌رسد. با ویرایش حرفه‌ای می‌توانید کیفیت تصاویر را به سطحی مناسب برای بارگذاری در وبسایت و فضای مجازی یا ساخت بنر و بروشور تبلیغاتی برسانید.

عکس‌های محصول شما باید ساده (بدون فیلتر) و پیرو یک سبک باشند. برای دستیابی به نتیجه مناسب، باید متغیرهای زیادی را حذف کنید. از مهم‌ترین مواردی که باید در ویرایش تصاویر در نظر بگیرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زمینه: ممکن است برای پس زمینه تصاویر خود، از وسایلی مانند پارچه یا مقوا استفاده کرده باشید و یا محصول خود را بر روی میز یا یک صفحه مخصوص قرار داده باشید. هنگام ویرایش عکس تبلیغاتی لازم است هرگونه مورد اضافی را از پس زمینه حذف کنید. این موارد شامل لک، چروک، سایه اضافی، بریدگی یا پارگی هستند.

رنگ: رنگ‌های تصویر باید تا حد امکان به رنگ طبیعی محصول نزدیک باشد. برنامه‌های ویرایش تصویر می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند، به‌خصوص اگر با فرمت RAW عکاسی کنید.

بازتاب نور: برخی از محصولات، سطوح بازتاب کننده دارند (فلزی یا صیقلی هستند) و ممکن است انعکاس نور یا اشیا محیط اطراف، جلوه نامناسبی به محصول شما دهد. هنگام ویرایش باید این مورد را در نظر بگیرید.

انواع عکس های تبلیغاتی
انواع عکس های تبلیغاتی
مدل عکاسی تبلیغاتی با موبایل
مدل عکاسی تبلیغاتی با موبایل
ایده برای عکاسی تبلیغاتی در منزل
ایده برای عکاسی تبلیغاتی در منزل
آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه
آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه
ایده برای پس زمینه عکاسی تبلیغاتی
ایده برای پس زمینه عکاسی تبلیغاتی
 مدل بک گراند عکاسی تبلیغاتی
مدل بک گراند عکاسی تبلیغاتی
جدیدترین انواع عکاسی تبلیغاتی
جدیدترین انواع عکاسی تبلیغاتی
ایده جدید عکاسی تبلیغاتی با موبایل
ایده جدید عکاسی تبلیغاتی با موبایل
انواع عکس های تبلیغاتی
انواع عکس های تبلیغاتی
مدل عکاسی تبلیغاتی با موبایل
مدل عکاسی تبلیغاتی با موبایل
ایده برای عکاسی تبلیغاتی در منزل
ایده برای عکاسی تبلیغاتی در منزل
آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه
آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه
ایده برای پس زمینه عکاسی تبلیغاتی
ایده برای پس زمینه عکاسی تبلیغاتی
 مدل بک گراند عکاسی تبلیغاتی
مدل بک گراند عکاسی تبلیغاتی
جدیدترین انواع عکاسی تبلیغاتی
جدیدترین انواع عکاسی تبلیغاتی
ایده جدید عکاسی تبلیغاتی با موبایل
ایده جدید عکاسی تبلیغاتی با موبایل
انواع عکس های تبلیغاتی
انواع عکس های تبلیغاتی

نتیجه گیری

در این مقاله، به طور جامع و کامل آموزش عکاسی تبلیغاتی با موبایل را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. عکاسی تبلیغاتی نسبت به عکاسی معمولی و روزانه با موبایل به ‌دقت و تمرین بیشتری نیاز دارد. سعی کنید تمامی نکاتی را که در این مقاله ذکر کردیم را به خوبی رعایت کنید. همچنین اگر می‌خواهید کیفیت کار خود را ارتقا دهید، بهتر است تجهیزات عکاسی تبلیغاتی را که معرفی کرده‌ایم تهیه کنید. از ایده‌های مختلف الهام بگیرید و دست به کار شوید.