طرح عکس کودک

۵ اردیبهشت, ۱۴۰۱
برای هر نوع عکاسی، چه عکاسی بارداری باشد، چه عکاسی از کودک یا عکاسی عروسی، باید حتماً از ژست‌ها و تجهیزات حرفه‌ای استفاده شود. برای عکاسی از کودکان ایده‌های متنوع و خلاقانه‌ی بیشماری وجود دارد که هریک در نوع خود جالب می‌باشد. طرح عکس کودک نیز به روش خاصی انجام می‌شود که هرچه بهتر بدانید، تصاویر جذاب‌تری از کودک خواهید داشت. برای عکاسی از کودک حتماً لازم نیست به آتلیه بروید، چون یک مادر هنرمند و باسلیقه می‌تواند با ایده‌های جذاب و خلاقانه‌ای که به ذهنش می‌رسد، لحظات زیبایی را از کودک دلبندش ثبت کند و عکس‌های جذابی از فرزندش بگیرد. اگر شما نیز دوست دارید از فرزند عزیزتان در منزل عکس‌های خلاقانه‌ای بگیرید می‌توانید از ایده‌هایی که در این مطلب درباره‌ی طرح عکس کودک ارائه می‌دهیم استفاده کنید.

ایده‌های جدید و خلاقانه برای عکس کودک

ایده‌های جدید و خلاقانه برای عکس کودک - طرح عکس کودک

عکاسی از کودکان و نوزادان بسیار دلنشین، جذاب و هیجان‌انگیز است چون کودکان با روحیه‌ی لطیف و دنیای شگفت‌انگیزی که دارند غیر قابل کشف هستند و همنشینی با آنها بسیار دلچسب می‌باشد. کودک در هر سنی که باشند، می‌توان عکس‌های زیبایی از آنها ثبت کرد، حتی گرفتن عکس کودک دو ساله نیز روند خاصی را طی می‌کند که بهتر است به عنوان والدین با آن آشنایی پیدا کنید. عکاسی از کودکان برای بعضی‌ها کمی سخت است اما در عین حال شیرین نیز هست. این روزها والدین بسیار علاقه دارند به آتلیه مراجعه کرده و عکس‌های خود یا فرزندانشان را در آتلیه ثبت کنند، به همین دلیل در این بخش از آتلیه آسمان، جدیدترین و جذاب‌ترین ایده‌ها و ژست‌های عکاسی از کودکان را ارائه می‌دهیم تا خودتان بتوانید بهترین عکس‌ها را از فرزندانتان در منزل یا حتی طبیعت ثبت کنید.

عکاسی کودک در خانه یا آتلیه؟

عکاسی کودک در خانه یا آتلیه؟ - طرح عکس کودک

تفاوت‌هایی در عکاسی کودک در خانه یا آتلیه وجود دارد که در بخش زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:
  • در منزل معمولاً نور طبیعی از میان پنجره‌ها به داخل خانه هدایت می‌شود اما در آتلیه فضا بسته است و در نتیجه بیشتر آتلیه‌ها نور طبیعی برای عکاسی ندارند و از نورپردازی‌های مصنوعی و البته تخصصی استفاده می‌کنند.
  • در آتلیه تجهیزات عکاسی کامل و تخصصی موجود است اما در منزل والدین چنین تجهیزاتی ندارند و معمولاً از دوربین‌های فوق پیشرفته برای عکاسی برخوردار نیستند. در بهترین حالت، یک دوربین حرفه‌ای و قابل قبول دارند که البته نیازهای آنها را برطرف می‌کند. پس عکس‌هایی که والدین در منزل یا محیط بیرون از کودک می‌گیرند از لحاظ کیفیت ضعیف‌تر از عکس‌های آتلیه می‌باشد.
  • والدین با نکات و ترفندهای عکاسی چندان آشنایی ندارند و نمی‌دانند که در چه زوایایی باید از سوژه عکاسی کنند و از نکات کادربندی عکس آگاهی ندارند. این موارد شاید از دید والدین که عکاس نیستند مهم نباشد، ولی در عکاسی حتماً باید با نکات و تکنیک‌های مهم و کاربردی عکاسی کاملاً آشنایی داشته باشید تا بتوانید تصاویر زیبایی را ثبت کنید.
  • والدین به دلیل اینکه تجربه‌ی کافی برای عکاسی ندارند، بیشتر دستشان دچار لرزش می‌شود و گاهی اوقات عکس‌ها تار می‌شوند.
  • عکس آتلیه با لباس ست معمولاً بسیار مورد استقبال قرار دارد زیرا آتلیه‌ها انواع لباس‌ها و ست‌ها را برای عکاسی موجود دارند اما در منزل اینگونه لباس‌های خاص کمتر موجود است.
  • یکی از مزایای عکاسی کودک در منزل این است که اگر کودک خجالتی است، راحت‌تر می‌تواند با محیط سازگار شود و عکس‌ها طبیعی‌تر خواهند شد. و همچنین چون محیط آشنا است، عکس‌ها حس و حال خودمانی‌تری خواهند داشت و خاطره‌سازی آنها برای شما بیشتر است.
  • همچنین می‌توانید ی ک عکاس را برای عکسبرداری به منزل خود دعوت کنید تا از بروز چنین مشکلاتی در حین عکاسی جلوگیری نمایید.

مدل عکس کودک با ژست طبیعی

برای انتخاب ژست عکس مناسب کودکان باید به برخی موارد مهم توجه کنید تا بهترین و طبیعی‌ترین عکس‌ها را از کودکتان ثبت کنید. برخی از این موارد عبارتند از: سن کودک، جنسیت کودک، نوع پوشش و لباس کودک، مکان عکاسی و ... که هر کدام تاثیر زیادی بر ژست عکس کودک می‌گذارند. سعی کنید در ابتدا فضا را برای کودک مهیا کنید تا حس صمیمیت ایجاد شود و کودک راحت باشد تا عکس‌ها تا حد امکان طبیعی‌تر شوند. در ادامه‌ی این مطلب به معرفی انواع ژست برای عکاسی از کودک می‌پردازیم.

طرح عکس کودک به صورت خلاقانه

طرح عکس کودک به صورت خلاقانه

می‌توانید از ایده‌های عکاسی از کودک که در این مطلب به آنها اشاره می‌کنیم استفاده کنید تا عکس‌های خلاقانه‌ای از کودک دلبندتان بگیرید. از ژست‌های جدید عکس کودک برای طرح عکس کودک و عکاسی در منزل استفاده کنید. قرار نیست فقط در مناظر سرسبز از کودک عکس بگیرید. با داشتن دانش و تجهیزات کامل برای عکاسی می‌توانید در هر شرایطی و در هر زمان و مکانی از لحظات شیرین کودک عکس تهیه کنید. می‌توانید از کودک در حین بازی با عروسک یا اسباب‌بازی‌های مورد علاقه‌اش یا خواندن کتاب داستان دوست‌داشتنی‌اش عکس بگیرید. مجموعه ژست‌های جدیدی که در این مطلب ارائه می‌دهیم، به شما کمک می‌کند تا عکس‌های خاطره‌انگیزی را از فرزندتان ثبت کنید.

طرح عکس کودک در کنار خانواده

طرح عکس کودک در کنار خانواده

عکاسی حرفه‌ی جذاب و کاربردی است که نه تنها یک شغل، بلکه یک هنر نیز هست و هر کسی باید آن را به درستی یاد بگیرید چون در هر زمانی ممکن است به آن احتیاج پیدا کند چون در هر زمانی نمی‌توان به آتلیه رفت و ژست عکس یاد گرفت. این امر در مورد کودکان به طور کامل صدق می‌کند، به خصوص کودکان خجالتی که موقع قرار گرفتن در جمع دچار استرس می‌شوند و نمی‌توانند ژست درست را اجرا کنند تا عکسی زیبا گرفته شود. همچنین کودکان خردسال و کم سن و سال هیچ چیزی از ژست و عکاسی نمی‌دانند، در نتیجه بهترین راه برای عکاسی از آنها این است که در منزل در کنار خانواده از آنها عکس گرفته شود زیرا کودک در هر لحظه حرکات و اداهای جالبی را اجرا می‌کند و می‌توان با شکار لحظه‌ها، خاطره‌ی آن لحظه‌ی بخصوص را برای همیشه ماندگار ساخت. برخی از رفتارهای کودکانه فقط در کنار خانواده و والدین دیده می‌شود منزل زیرا کودکان در منزل احساس آرامش و امنیت بیشتری می‌کنند و هیچ خجالت یا استرسی در این مکان ندارند، مثلاً شیطنت و شوخی‌هایی می‌کنند که شاید در حضور فرد دیگری انجام ندهند. این رفتار شاد و بامزه سوژه‌ی جذابی برای عکاسی است. مثلاً با ایستادن کودک بر روی پاهایش و دست زدن‌های بانمکش می‌توان بهترین عکس‌ها را ثبت کرد. همچنین این عکس‌ها خاطرات شیرین و مشترک پدر و مادر و فرزند محسوب می‌شوند و در نتیجه با عکاسی در منزل می‌توانید خاطرات خوش را ثبت و نگهداری کنید.

ایده های عکس ماهگرد کودک

ایده های عکس ماهگرد کودک - طرح عکس کودک

عکاسی نوزاد و کودک در زمان ماهگردهای او، مخصوص تا قبل از یک سالگی، جزو جذاب‌ترین و خاص‌ترین ایده‌هایی است که والدین می‌توانند اجرا کنند و بعدها روند رشد و تحول زیبای فرزندشان را در این عکس‌ها با لذت نظاره کنند. این عکس‌ها در آینده برای خود کودک نیز بسیار جذاب و دوست‌داشتنی خواهد بود. در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از عکس ماهگرد کودک را مشاهده کنید.

چاپ عکس روی محصولات به صورت خلاقانه

چاپ عکس روی محصولات به صورت خلاقانه - طرح عکس کودک

در بازار و یا در فروشگاه‌های محل زندگی‌تان حتماً تیشرت‌ها یا ماگ‌ها و پیکسل‌های زیبایی را دیده‌اید که عکس‌های خاصی بر روی آنها چاپ شده‌اند و حتی عکس‌های مورد نظر شما را نیز بر روی محصولات مختلف چاپ می‌کنند. این محصولات و وسایل معمولاً به صورت ساده و بدون طرح تولید می‌شوند. سپس طرح با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی بر روی آنها چاپ می‌شود. به این فرآیند، چاپ روی وسایل می‌گویند. برخی از شرکت‌ها در این حوزه عکس‌های دلخواه مشتریان را بر روی محصولات چاپ می‌کنند. برای مثال می‌توانید عکس کودکتان را بر روی لیوان، لباس، خودکار و وسایل دیگر چاپ کنید تا به عنوان یادگاری همیشه نزد خود نگه دارید.

۵ مدل از بهترین ژست عکاسی کودک در منزل

۵ مدل از بهترین ژست عکاسی کودک در منزل - طرح عکس کودک

در پایین چند نمونه‌ ژست‌ جدید عکس کودک در منزل را معرفی می‌کنیم که والدین کودک و حتی عکاسان نیز می‌توانند از این مدل عکس‌ها الگوبرداری نمایند. ۱. می‌توان از کودک در حین بازی با اسباب‌بازی‌هایش عکاسی کرد. ۲. در صورت داشتن حیوان خانگی، کودک می‌تواند در کنار حیوان بنشیند یا آن را در آغوش بگیرد. ۳. پدر و مادر می‌توانند کاری را انجام دهند که کودک ناخودآگاه بخندد و ناگهان از او عکس بگیرند تا عکس طبیعی‌تر شود. ۴. اگر کودک خواهر یا برادر کوچکتر دارد می‌تواند او را در آغوش بگیرد و بدین ترتیب یک عکس احساسی ثبت شود. ۵. می‌توان هنگامی که کودک مشغول نگاه کردن به کتاب داستان مورد علاقه‌اش است از او عکس گرفت.

طرح های جدید برای عکاسی کودک

طرح های جدید برای عکاسی کودک - طرح عکس کودک

عکاس و والدین می‌توانند برای گرفتن عکس‌های جالب از کودک در خانه از مدل‌های خاصی که در اینجا اشاره کردیم ایده بگیرند. درست است که والدین به دلیل نداشتن دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای نمی‌توانند عکس‌های حرفه‌ای از کودک بگیرند، اما با داشتن ایده‌های خلاقانه می‌توانند تصاویر زیبایی را ثبت کنند چون لازم نیست حتماً از ژست‌های تکراری استفاده کنید، سعی کنید ژست‌های خاص خود کودک را پیدا کنید. اگر خودتان نمی‌توانید عکس بگیرید، لازم است از عکاس بخواهند برای عکاسی از کودک به منزلتان بیاید. پس والدین حتماً باید با مدل‌های عکاسی از کودک آشنا شوند و از آنها ایده بگیرند. در این مطلب نمونه‌های مختلفی از ژست کودک ارائه دادیم که می‌توانید از آنها کمک بگیرید.