عکاسی ماکرو چیست؟ آموزش صفر تا صد عکاسی ماکرو با گوشی و دوربین

۵ دی, ۱۴۰۱

یکی از عناصر بی‌پایان شگفت‌انگیز عکاسی، توانایی آن در ثبت لحظه‌ای از زندگی عادی و روزمره است که زیبایی دنیای اطراف ما را آشکار می‌کند. اگر بتوانید از زوایای مختلف و با تکنیک‌های خلاقانه عکس بگیرید، حتی پیش پا افتاده‌ترین اشیا یا تنظیمات را می‌توان به گونه‌ای برجسته و احساسی جلوه داد.

یک عکس و تصویر می‌تواند مفهومی بیش از آنچه که داخل کادر وجود دارد را ثبت کند. جزئیات درون آن را به تصویر می‌کشد و همه چیز درون قاب را برای همیشه در جای خود نگه می‌دارد. با نگاه کردن به این عکس‌ها، ما آرایش محیط اطراف خود را واضح‌تر می‌بینیم. عکاسی ماکرو این یک سطح را بالا می‌برد و به معنای واقعی کلمه، ما را حتی به چیزهای کوچکی که همیشه ما را احاطه کرده‌اند نزدیک‌تر می‌کند.

آموزش عکاسی ماکرو

مانند هر نوع عکاسی دیگری، برای عكاسي ماكرو دستورالعمل‌های ضروری وجود دارد که باید دنبال کنید تا بدانید چه کاری انجام می‌دهید. هنگامی که با اصول و نکات آشنا شدید، دنیای اطراف شما از فرصت‌های فراوان برای نشان دادن مهارت و استعداد شما در عکاسی سرشار خواهد شد و تنها کافی است دوربین خود را بردارید و شروع به عکاسی کنید.

عکاسی با لنز ماکرو از چشم
عکاسی با لنز ماکرو از چشم

عکاسی ماکرو چیست؟   

در اصل، عكاسي ماكرو هنر تخصصی گرفتن عکس‌های نزدیک است. این هنر به تصویر کشیدن اشیای بسیار کوچک - یا جزئیات یک شی - در فاصله نزدیکی است که عکس به دست آمده باعث می‌شود سوژه در اندازه واقعی یا در واقع بزرگ‌تر از آنچه که هست به نظر برسد. چیزی که نتیجه را بسیار باورنکردنی می‌کند، فقط توانایی گرفتن یک تصویر واضح از یک چیز کوچک نیست، بلکه این است که شما را قادر می‌سازد تا جزئیات زیادی را ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: با انواع سبک های عکاسی و ویژگی‌های هرکدام آشنا شوید

عکاسی با لنز ماکرو از نوشیدنی
عکاسی با لنز ماکرو از نوشیدنی

عكاسي ماكرو با جزئیاتی سروکار دارد که اغلب در عکس‌های معمولی گم می‌شوند و حتی گاهی تا زمانی که روی جزئیات زوم (بزرگ‌نمایی) نشود، تقریباً نامرئی هستند. بال‌های پروانه، گلبرگ‌های گل یا حتی بافت آجر و بتن تنها چند مورد از مواردی هستند که نشان می‌دهند که چگونه این تکنیک می‌تواند آرایش چیزهای کوچک‌تر اطراف ما را به طور کامل نمایش دهد.

عکاسی با لنز ماکرو نمای نزدیک زنبور
عکاسی با لنز ماکرو نمای نزدیک زنبور

توانایی دیدن به‌وضوح پیچیدگی‌های عناصر کوچکی که در جهان اطراف ما قرار دارند، دریچه‌ای جدید و جذاب را برای بهتر نگاه کردن به دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم باز می‌کند. این همان چیزی است که عکاسی ماکرو را به هنری جالب و فوق‌العاده برای گرفتن عکس تبدیل می‌کند.

عکاسی با لنز ماکرو از سوزن
عکاسی با لنز ماکرو از سوزن

اگر بخواهیم به طور فنی این هنر را بررسی کنیم، باید بگوییم که عكاسي ماكرو جسم را با نسبت بزرگنمایی حداقل 1:1 بازتولید می‌کند. این بدان معناست که سنسور دوربین، تصویری ساخته است که در واقعیت به اندازه سوژه خود است؛ بنابراین، اگر از یک پر که از یک پرنده کوچک پیدا کرده بودید و طول آن سه سانتی‌متر بود عکس بگیرید، پر باید سه سانتی‌متر از سنسور دوربین شما را پر کند.

عکاسی با لنز ماکرو حشرات در طبیعت
عکاسی با لنز ماکرو حشرات در طبیعت

تفاوت عکاسی میکرو با عکاسی ماکرو چیست؟

شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد که عکاسی از «چیزهای کوچک» ماکرو نامیده می‌شود و نه میکرو. هر دو اصطلاح به عکاسی در نمای نزدیک از یک سوژه اشاره دارد تا در اندازه واقعی به نظر برسد. با این حال، میکرو به معنای "کوچک کردن" است، در حالی که ماکرو به معنای "بزرگ‌تر کردن" است.

عکاسی با لنز ماکرو نمای نزدیک حشرات
عکاسی با لنز ماکرو نمای نزدیک حشرات

این بدان معنی است که اگرچه این دو کلمه دارای معانی متضاد هستند، اما در عکاسی به یک چیز اشاره می‌کنند: بزرگ‌تر نشان دادن یک شی کوچک. عکاسی میکرو یا ریز عکاسی یک زمینه بسیار تخصصی‌تر و جزئی‌تر است که شامل تجهیزات میکروسکوپی می‌شود. با این حال، عکاسی ماکرو یک فرایند ساده است.

عکاسی با لنز ماکرو شکار لحظه ها از مورچه
عکاسی با لنز ماکرو شکار لحظه ها از مورچه

ممکن است تعجب کنید که چرا به این نوع عکاسی «ماکرو» می‌گویند نه «کلوزآپ». اگرچه گاهی اوقات یک عکس ماکرو کلوزآپ نامیده می‌شود، اما یک ویژگی‌های متفاوت هر کدام است که این تکنیک‌ها را متمایز می‌کند. یک نمای نزدیک ممکن است اشیا و سوژه‌های کوچکتر را بزرگ جلوه دهد، اما این نتیجه با بزرگنمایی به‌خصوص نزدیک شدن سوژه به لنز معمولی دوربین به دست می‌آید. چیزی که یک تصویر ماکرو و یک تصویر کلوزآپ استاندارد را از هم جدا می‌کند، میزان بزرگنمایی موجود در تصویر و دامنه جزئیاتی است که توسط تصویر گرفته شده است.

عکاسی با لنز ماکرو از داخل میوه کیوی
عکاسی با لنز ماکرو از داخل میوه کیوی

یک نمای نزدیک با دوربین معمولی همه چیز را بزرگ‌تر و نزدیک‌تر نشان می‌دهد، اما همان عکس با لنز ماکرو بزرگ‌نمایی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و پیچیدگی‌هایی را آشکار می‌کند که قبلاً دیده نشده بود: به طور مثال می‌توانید موهای روی پاهای زنبور عسل یا جزئیات آرایش بال پروانه را در نظر بگیرید.

عکاسی با لنز ماکرو از هندوانه
عکاسی با لنز ماکرو از هندوانه

ابزارهای ویرایش عکس ماکرو

ابزارهای موجود برای پردازش پس از عكاسي ماكرو، ابزارهایی هستند که همه ما با آنها آشنا هستیم. عکاسان اغلب عادت دارند که از Adobe Photoshop یا Lightroom برای بهبود و ویرایش بیشتر کار خود استفاده کنند. هنگام روتوش، این تنظیمات نیاز به‌ دقت بسیار دارند. به همین دلیل است که معمولاً عکاسان از تبلت طراحی برای فتوشاپ استفاده می‌کنند.

ایده خلاقانه برای عکاسی با لنز ماکرو
ایده خلاقانه برای عکاسی با لنز ماکرو

اگر در ویرایش عکس و کار با نرم افزاهایی مانند لایت روم و فتوشاپ مبتدی هستید و با مشکل رو به رو می‌شوید، می‌توانید برای یادگیری بیشتر مقالات متنوع در این زمینه را مطالعه کرده و یا با تماشای محتوای ویدئویی که آموزش مبتدی تا پیشرفته را در اختیار شما قرار می‌دهند، قدم به قدم ویرایش عکس را تمرین کنید تا در این زمینه مهارت کافی را به دست آورید. تغیر رنگ، تعادل رنگ سفید و تنظیم سایر پارامترها به عکس‌های شما ظاهری حرفه‌ای‌تر می‌دهد.

ایده جالب برای عکاسی با لنز ماکرو
ایده جالب برای عکاسی با لنز ماکرو

سوژه‌های رایج در عکاسی ماکرو

سبک عكاسي ماكرو هیچ گونه محدودیتی ندارد و بسته به اینکه چقدر خلاق باشید می‌توانید از هر چیزی عکس بگیرید. اما برخی موضوعات برای عکاسان ماکرو اهمیت بیشتری داشته و در بین سایر موضوعات محبوب‌تر به شمار می‌روند مانند:

  • عکاسی از جانوران و حشرات
  • عکاسی از گل‌ها و گیاهان
  • عکاسی در آب و هوای مرطوب
  • عکاسی از جزئیات اشیا
  • عکاسی محصول
عكاسي ماكرو از میوه
عكاسي ماكرو از میوه

تجهیزات عکاسی ماکرو

برای عكاسي ماكرو به یک سری تجهیزات مخصوص نیاز خواهید داشت. از اصلی‌ترین تجهیزات عکاسی ماکرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لنز ماکرو

لنزهای ماکرو تجهیزاتی گران به شمار می‌روند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد تکنیک عکاسی ماکرو با لنز معکوس (ریورس لنز) یا برعکس کردن لنز معمولی دوربین دیجیتال را به عنوان روشی برای عكاسي ماكرو و جایگزین کردن خرید لنز ماکرو در نظر می‌گیرند.

ایده جدید برای عكاسي ماكرو از اسباب بازی
ایده جدید برای عكاسي ماكرو از اسباب بازی

عکاسی ماکرو با لنز معکوس کار بسیار پیچیده و دشواری است و اگر تجربه و مهارت کافی را نداشته باشید ممکن است به سنسور اصلی دوربین خود یا دریچه لنز آسیب وارد کنید. همچنین برای عكاسي ماكرو با لنز معکوس به تلاش و تجربه بسیاری نیاز دارید.

اگر به تازگی می‌خواهید وارد حرفه عكاسي ماكرو شوید و صرفاً به عنوان سرگرمی این هنر را دنبال نمی‌کنید، باید بدانید که عکاسی با لنز ماکرو جایگزین مناسبی ندارد و هیچ وسیله یا روشی نمی‌تواند سادگی و کیفیت یک لنز ماکرو حرفه‌ای را در اختیار شما قرار دهد.

عكاسي ماكرو از قارچ
عكاسي ماكرو از قارچ

لنزهای ماکرو در دسته لنزهای پرایم قرار می‌گیرند و این بدان معنا است که فاصله کانونی ثابت و غیر قابل تغییر دارند و در نتیجه هنگام استفاده از این لنزها باید در فاصله‌ای تعیین شده از سوژه قرار بگیرید.

لنزهای ماکرو با فاصل کانونی‌های متفاوتی عرضه می‌شوند:

  • لنز با فاصله کانونی کم، 35 تا 60 میلی متر که لازم است به سوژه کاملاً نزدیک باشید و از آنجایی که برای عکاسی حیات وحش باید احتیاط کنید بهتر است از این لنز برای عکاسی از اشیا بی‌جان، گل و گیاهان استفاده کنید.
  • لنز با فاصله کانونی متوسط، 90 تا 105 میلی متری
  • لنز با فاصله کانونی زیاد، 150 تا 200 میلی متر که برای عکاسی از فاصله زیاد از حیات وحش، جانوران و حشرات بسیار مناسب است.
عكاسي ماكرو از یک مگس خیس
عكاسي ماكرو از یک مگس خیس

بهترین دوربین عکاسی ماکرو

برای عكاسي ماكرو می‌توانید از دوربین‌های دیجیتالی و بدون آینه استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که دوربینی که تهیه می‌کنید قابلیت تعویض لنز را داشته باشد تا بتوانید یک لنز حرفه‌ای و مخصوص ماکرو بر روی آن سوار کنید.

عكاسي ماكرو از تلاش مورچه ها برای عبور از آب
عكاسي ماكرو از تلاش مورچه ها برای عبور از آب

اگر دوربین دیجیتال ندارید؛ اما اکنون قصد خرید آن را دارید، به یاد داشته باشید که با هر دوربین دیجیتال، هرچه تعداد مگاپیکسل آن بیشتر باشد، کیفیت عکس‌های شما بهتر خواهد بود. مگاپیکسل بیشتر = جزئیات بیشتر در عکس ماکرو شما.

دوربین‌های دیجیتال تک لنز رفلکس معمولاً و به سادگی به عنوان دوربین‌های DSLR شناخته می‌شوند. اگر می‌خواهید عکس‌های ماکرو با کیفیت بالاتری نسبت به عکس‌های معمولی بگیرید و همچنین گزینه‌های عکس‌برداری بیشتری در اختیار داشته باشید، دوربین DSLR ضروری است.

دوربین‌های DSLR طیف وسیع‌تری از امکانات عكاسي ماكرو را ارائه می‌دهند. آنها از لنزهای مختلف پشتیبانی می‌کنند و همچنین دارای سنسور فول فریم یا برش فریم هستند. این قابلیت‌های بزرگنمایی کانونی را افزایش می‌دهد. اگر به دنبال بهترین دوربین عکاسی ماکرو هستید، دوربین Canon EOS Rebel T7 یک گزینه عالی خواهد بود؛ چرا که ارزش زیادی نسبت به پولی که می‌پردازید دارد. با داشتن سنسور چشمگیر 24.1 مگاپیکسلی CMOS، فوکوس خودکار سریع و یک ماژول بی‌سیم یکپارچه، مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته داشته و استفاده از آن بسیار آسان است. با این دوربین یا دوربین‌های هم سطح، می‌توانید عکس‌های ماکرو شگفت‌انگیزی بگیرید.

عكاسي ماكرو از حشرات رنگی
عكاسي ماكرو از حشرات رنگی

یکی از نکاتی که باید برای خرید بهترین دوربین عکاسی ماکرو در نظر داشته باشید این است که شما باید بتوانید با حداقل میزان تأخیر شاتر، سوژه را شکار کنید. در نتیجه در هنگام خرید دوربین توجه کنید که میزان تأخیر شاتر بسیار کم باشد فاصله زمانی بین کلیک کردن وز ثبت عکس.

در گذشته دوربین‌های DSLR تأخیر زمانی کمتری نسبت به دوربین‌های بدون آینه داشتند و در نتیجه دوربین‌های بدون آینه آن‌چنان در میان عکاسان محبوبیت نداشتند. اما، امروزه دوربین‌های بدون آینه به گونه‌ای پیشرفت کرده‌اند که در برخی موارد می‌توانند کیفیت بهتری نسبت به رقیبان DSLR خود ارائه دهند.

عكاسي ماكرو نمای نزدیک یک قاصدک
عكاسي ماكرو نمای نزدیک یک قاصدک

سه پایه

یکی از اولین چیزهایی که احتمالاً هنگام تلاش برای گرفتن عکس‌های ماکرو متوجه می‌شوید این است که به یک دست بسیار ثابت نیاز دارید. به دلیل بزرگنمایی شدید ماکرو، حتی یک لرزش کوچک هم عکس را خراب می‌کند و ممکن است مجبور باشید چندین عکس بگیرید تا بتوانید موفق شوید عکسی را ثبت کنید که تار نباشد.

ایده جالب عكاسي ماكرو از چشم خزندگان
ایده جالب عكاسي ماكرو از چشم خزندگان

یک سه پایه این مشکل را برای شما برطرف می‌کند و عكاسي ماكرو شما را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. به ویژه برای ثابت نگه داشتن دوربین شما هنگام عکاسی از فواصل دورتر مفید است. سه پایه شما سرمایه گذاری خوبی خواهد بود زیرا می‌توانید از آن برای سایر پروژه‌های عکاسی به غیر از عکس‌های ماکرو خود استفاده کنید.

عكاسي ماكرو از یک وزغ بامزه
عكاسي ماكرو از یک وزغ بامزه

رینگ لایت و تجهیزات نوری

در عكاسي ماكرو از دیافراگم باریک استفاده می‌شود و در نتیجه ممکن است نور مناسبی را دریافت نکنید و همین امر باعث بی‌کیفیت شدن عکس شما شود.

عكاسي ماكرو زنبور در کندو عسل
عكاسي ماكرو زنبور در کندو عسل

شما می‌توانید از رینگ لایت‌های مخصوص که بر روی دوربین سوار می‌شوند استفاده کنید. این رینگ لایت‌ها نه به اندازه نور فلش دوربین بلکه نور ملایم‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند که برای عكاسي ماكرو کافی باشد.

عكاسي ماكرو از غذا خوردن حلزون
عكاسي ماكرو از غذا خوردن حلزون

تنظیمات دوربین برای عکاسی ماکرو حرفه‌ای

علاوه بر تجهیزات عکاسی ماکرو، باید بدانید که تنظیمات مناسب عکاسی ماکرو چیست و چگونه می‌تواند در بهبود کیفیت تصاویر شما تأثیر بگذارد. از جمله بهترین تنظیمات برای عكاسي ماكرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عكاسي ماكرو نمای نزدیک گل
عكاسي ماكرو نمای نزدیک گل

تنظیمات دیافراگم برای عکاسی به سبک ماکرو

با تنظیمات دیافراگم می‌توانید میزان عمق میدان و نوردهی را کنترل کنید. ایده‌آل‌ترین حالت دیافراگم برای عکاسی ماکرو، کمترین حالت ممکن آن است. در نتیجه بهتر است در تنظیمات دیافراگم را بر روی عددی بین f / 5.6 و f / 11 قرار دهید. هرچه دیافراگم کمتر باشد مقدار بیشتری از جزئیات سوژه خود را می‌توانید به ثبت برسانید.

عكاسي ماكرو اشیا بی جان
عكاسي ماكرو اشیا بی جان

تنظیمات ایزو برای عکاسی به سبک ماکرو

هرچه میزان ایزو یا ISO بیشتر باشد، تصویر وضوح کمتر و نویز بیشتری خواهد داشت. برای بهبود کیفیت تصاویر بهتر است با کاهش ایزو، وضوح را بیشتر و مقدار نویز تصویر را کمتر کنید.

درست است که ایزو بالا در کیفیت تصویر اثر می‌گذارد؛ اما در برخی موارد لازم است که به‌سرعت از سوژه عکس بگیرید و به بالاترین میزان سرعت شاتر نیاز داشته باشید. ایزو بالا به شما کمک می‌کند در سرعت بالای شاتر، نور را از دست ندهید.

عكاسي ماكرو گیاهان خانگی
عكاسي ماكرو گیاهان خانگی

در تنظیمات دوربین‌های مختلف، یک حد مناسبی از ایزو وجود دارد و این حد برای هر دوربین متفاوت است. در نتیجه بهتر است خودتان بالاترین حدی از ایزو که نویز کمتری ایجاد می‌کند را در تنظیمات دوربین پیدا کنید.

در بسیاری از دوربین‌ها ممکن است این حد به عدد 1600 برسد.

عكاسي ماكرو از سفر کفش دوزک
عكاسي ماكرو از سفر کفش دوزک

تنظیمات سرعت شاتر برای عکاسی به سبک ماکرو

تنظیمات سرعت شاتر، ایزو و دیافراگم، هر سه بر یکدیگر اثر می‌گذارند. تعیین میزان سرعت شاتر علاوه بر میزان ایزو و دیافراگم به نور محیط نیز بستگی دارد. هرچه نور محیط بیشتر باشد می‌توان سرعت شاتر بالاتری را انتخاب کرد و در نتیجه می‌توان تمامی حرکات را بدون برجا گذاشتن سایه یا هاله، به ثبت رساند.

نمونه ای از عكاسي ماكرو محصولات
نمونه ای از عكاسي ماكرو محصولات

در مواردی که نور محیط کم باشد، برای دریافت نور بیشتر و افزایش وضوح تصویر لازم است که سرعت پایین‌تر باشد. حداقل میزان سرعت شاتر در عكاسي ماكرو ۱۰۰/۱ ثانیه است.

البته اگر می‌خواهید سرعت بیشتری داشته باشید می‌توانید با استفاده از فلاش دوربین یا سایر تجهیزات نوری، نور کافی و مناسب برای عکاسی با سرعت شاتر بالا را دریافت کنید.

ایده برای عكاسي محصول به سبک ماكرو
ایده برای عكاسي محصول به سبک ماكرو

تنظیمات فوکوس برای عکاسی به سبک ماکرو

هنگام گرفتن عکس‌های ماکرو، ممکن است متوجه شوید که استفاده از فوکوس خودکار غیرممکن است زیرا نمی‌تواند نقطه کانونی را انتخاب کند. بهترین راهکار، تنظیم دستی فوکوس است. برای فوکوس دستی، به سوژه نزدیک‌تر شده و تنظیمات مختلف را آزمایش کنید.

عكاسي ماكرو از اشیا اطراف
عكاسي ماكرو از اشیا اطراف

پس از انتخاب بهترین حالت دوربین برای نیازهای خود و انجام تنظیمات، می‌توانید سعی کنید بدن خود را کمی تکان دهید تا روی قسمت‌های مختلف کادر فوکوس کنید. زمانی که سوژه خود را در فوکوس می‌بینید، عکس بگیرید. اگر فوکوس روی کل سوژه غیرممکن است، بهتر است چندین عکس با فوکوس روی قسمت‌های مختلف سوژه بگیرید.

عكاسي ماكرو از برگ سبزیجات
عكاسي ماكرو از برگ سبزیجات

آموزش عکاسی ماکرو با گوشی

در این بخش به شما عزیزان عکاسی ماکرو با ایفون و عكاسي ماكرو با گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید را آموزش می‌دهیم.

ایده عكاسي ماكرو از اشیا روزمره
ایده عكاسي ماكرو از اشیا روزمره

آموزش عکاسی ماکرو با گوشی آیفون

دسترسی به حالت عکاسی ماکرو با ایفون تنها در مدل‌های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس به بالا امکان پذیر است و هنگامی که به اندازه کافی به سوژه نزدیک می‌شوید، به طور خودکار این حالت فعال می‌شود. این تلفن به دوربین فوق عریض خود سوئیچ می‌کند؛ چرا که لنز آن قادر است روی سوژه‌های نزدیک‌تر از دوربین اصلی فوکوس کند.

حداقل فاصله فوکوس آن 2 سانتی‌متر است. برای بهترین نتایج، بهتر است به سوژه نزدیک شوید، اگرچه این کار طبیعتاً برای سوژه‌های ثابت آسان‌تر است.

مدل عكاسي ماكرو از انواع حشرات
مدل عكاسي ماكرو از انواع حشرات

اپل همچنین راهی برای روشن و خاموش کردن این قابلیت سوئیچ خودکار در منوی تنظیمات دوربین اضافه کرده است.

سایر مدل‌های آیفون‌ حالت عكاسي ماكرو اختصاصی ندارند، اما همچنان می‌توانید با آن‌ها عکس‌های ماکرو خوبی بگیرید. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

عکاسی محصول آرایشی به سبک ماکرو
عکاسی محصول آرایشی به سبک ماکرو

آموزش عکاسی ماکرو با گوشی اندروید

عکاسی ماکرو با گوشی شیائومی، سامسونگ و سایر گوشی‌هایی که به سیستم عامل اندروید مجهز هستند، در برخی از مدل‌ها کار ساده‌ای است. بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دارای دوربین‌های ماکرو اختصاصی هستند. شما معمولاً به یکی از دو روش به آنها دسترسی دارید. ممکن است یک خط کنترل در کنار دکمه شاتر وجود داشته باشد که بین لنزها جابه‌جا می‌شود. ماکرو معمولاً با نماد گل در قسمت تنظیمات حالت عکاسی یا Mode مشخص می‌شود؛ چرا که یکی از سوژه‌های کلاسیک برای عکاسی ماکرو است.

صفحه انتخاب حالت معمولاً در سمت راست دکمه شاتر قابل دسترسی است.

انواع عكاسي ماكرو
انواع عكاسي ماكرو

آموزش عکاسی ماکرو با گوشی فاقد حالت ماکرو

خبر خوب این است که برای عکاسی ماکرو با گوشی که فاقد دوربین مخصوص و حالت ماکرو است، می‌توانید لنزهای ماکرو مخصوص گوشی را تهیه کنید که بر روی دوربین گوشی شما سوار می‌شود. در تهیه این لنزها توجه کنید که لنز عكاسي ماكرو مناسب با مدل گوشی خود را خریداری کنید.

عکاسی محصولات به سبک ماکرو
عکاسی محصولات به سبک ماکرو

کلام آخر

در این مقاله سعی داشتیم نکات لازم و ضروری در رابطه با سبک عکاسی ماکرو در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. توجه داشته باشید که تنها با تمرین و تکرار است که می‌توانید در این زمینه حرفه‌ای شوید و کیفیت عکس‌های شما به حد مطلوبی که انتظار دارید برسد.

خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

عكاسي ماكرو از یک کفش دوزک خیس
عكاسي ماكرو از یک کفش دوزک خیس
عکاسی از گیاهان عجیب به سبک ماکرو
عکاسی از گیاهان عجیب به سبک ماکرو
عكاسي ماكرو از جواهرات
عكاسي ماكرو از جواهرات
عکاسی نمای نزدیک حشرات
عکاسی نمای نزدیک حشرات
عکاسی کلوزاپ از گل
عکاسی کلوزاپ از گل
عکاسی به سبک ماکرو از پرواز حشرات
عکاسی به سبک ماکرو از پرواز حشرات
عکاسی جالب ماکرو مورچه بر روی قاصدک
عکاسی جالب ماکرو مورچه بر روی قاصدک
عکاسی کلوزاپ از حشرات در طبیعت
عکاسی کلوزاپ از حشرات در طبیعت
عکاسی ماکرو از گل ها و گیاهان
عکاسی ماکرو از گل ها و گیاهان
عکاسی از حیات وحش به سبک ماکرو
عکاسی از حیات وحش به سبک ماکرو
عکاسی از نمای نزدیک عنکبوت به سبک ماکرو
عکاسی از نمای نزدیک عنکبوت به سبک ماکرو
عکاسی به سبک ماکرو از سفر یک مورچه
عکاسی به سبک ماکرو از سفر یک مورچه
عکاسی نمای نزدیک مگس
عکاسی نمای نزدیک مگس
عکاسی کلوزاپ از زنبور عسل
عکاسی کلوزاپ از زنبور عسل
عکاسی به سبک ماکرو از قلم
عکاسی به سبک ماکرو از قلم
عکاسی به سبک ماکرو از کبریت سوخته
عکاسی به سبک ماکرو از کبریت سوخته
عکاسی مدل ماکرو از چشم خزندگان
عکاسی مدل ماکرو از چشم خزندگان
عکاسی از مانتیس به سبک ماکرو
عکاسی از مانتیس به سبک ماکرو
عکاسی از جزییات قارچ
عکاسی از جزییات قارچ
عکاسی عنکبوت در حال شکار به سبک ماکرو
عکاسی عنکبوت در حال شکار به سبک ماکرو
ایده برای عکاسی ماکرو از حشرات
ایده برای عکاسی ماکرو از حشرات
ایده جالب عکاسی به سبک ماکرو از حشرات
ایده جالب عکاسی به سبک ماکرو از حشرات
عکاسی ماکرو با گوشی
عکاسی ماکرو با گوشی
مدل عکس گرفتن به سبک ماکرو با گوشی موبایل
مدل عکس گرفتن به سبک ماکرو با گوشی موبایل
عکاسی نمای نزدیک چشم گربه
عکاسی نمای نزدیک چشم گربه