ژست آتلیه بارداری

۷ اردیبهشت, ۱۴۰۱
ژست آتلیه بارداری یک ایده شوق برانگیز برای مادرانی که دوست دارند لحظات غیرقابل توصیف بارداری را به ثبت برسانند. عضو جدیدی که قرار است پا به دنیا بگذارد، لحظاتی را درون شکم مادر سپری می‌کند. پس چه بهتر است این لحظات با گرفتن عکس به ثبت برسند تا بعدها نوزاد با دیدن عکس‌ها متوجه عشق و شوق مادر شود و پدر و مادر هم بتوانند تجدید خاطره کنند. ژست آتلیه در بارداری با انواع لباس‌ها، به خصوص لباس بارداری قابل اجراست و با یادگیری ژست آتلیه بارداری، بی‌تردید عکس‌های فوق‌العاده‌ای خلق می‌شود. پس ثبت لحظات انتظار، تجربه بسیار شیرینی است و امتحان کردن آن می‌ارزد.

ژست بارداری

ژست بارداری انواع مختلف دارد. طبیعتا می‌توان این لحظات جذاب را در ژست‌های تک یا دونفره به ثبت رساند. مانند زوج ها در کنار یکدیگر، مادر و فرزند و حتی خانوادگی. همچنین استفاده از لباس‌های رنگارنگ در مدل‌های مختلف جذابیت مدل عکس بارداری در آتلیه را دو چندان می‌کند. اما از همه مهم‌تر این که چگونه ژست بگیریم؟ مشاهده حس وصل‌نشدنی مادر با کمک ژست بارداری در آتلیه بسیار اهمیت دارد.

نکات کاربردی در خصوص ژست بارداری

در اینجا به چند نکته کلیدی برای ژست گرفتن مادران آینده اشاره می‌کنیم تا هنگام عکسبرداری این نکات را رعایت شود:

۱. اولین نکته، انتخاب یک مکان آسان

اولین نکته، انتخاب یک مکان آسان - ژست آتلیه بارداری

یک مکانی برای عکسبرداری باید انتخاب کنید که نیاز به پیاده‌روی نداشته باشد و دسترسی به آن آسان باشد. شرایط بارداری کمی با استرس استرس همراه است و پیشنهاد می‌شود مکان عکاسی بارداری کاملاً پیش‌بینی شده باشد. به عنوان مثال، در روزهای سرد زمستان یک مکان سرپوشیده برای عکس‌برداری زایمان در نظر بگیرید. اما در روزهای گرم مراجعه به آتلیه فضای باز ایرادی ندارد.

۲. انتخاب لباس مناسب

انتخاب لباس مناسب - ژست آتلیه بارداری

برخی خانم‌ها هنگام پوشیدن لباس‌های تنگ در دوران بارداری به شدت احساس ناراحتی می‌کند و این حس مطمئنا در مدل عکس بارداری در آتلیه مشخص می‌شود. بنابراین سعی کنید لباسی انتخاب کنید که در عین زیبا بودن، بهترین حس را برای عکسبرداری در دوران بارداری به شما منتقل کند. همچنین می‌توانید قبل از عکاسی لباس‌های مورد علاقه‌تان را بپوشید و از دیگران بخواهید نسبت به آنها نظر بدهند. البته برای این مدل عکس، پوشیدن طیف وسیعی از رنگ لباس‌ها و سبک‌های مختلف بسیار پیشنهاد می‌شود.

۳. گرفتن ژست های امن و راحت در اولویت قرار دارند.

گرفتن ژست های امن و راحت در اولویت قرار دارند - ژست آتلیه بارداری

حضور یک کودک داخل شکم می‌تواند اجرای برخی ژست‌ها را سخت کند. معمولا ژست آتلیه در بارداری به دو مدل تقسیم می‌شود، ژست‌های نشسته و ژست‌های ایستاده. سپس با توجه به عوامل زیر ژست مدل بارداری را مشخص می‌شود:
  • جایی که دست‌هایتان را قرار می دهید.
  • چگونه با لباس خود ارتباط برقرار می‌کنید.
  • زیبایی مکان
  • حالات طبیعی صورت

۴. از عکاسی مستقیم خودداری کنید.

برخی از زوایای باعث می‌شود اندام شما بزرگتر به نظر برسد و شکم بیش از حد در عکس برجسته مشخص شود. پس بجای عکس برداری مستقیم، از پهلو شات بگیرید. نمای جانبی زاویه بسیار مناسبی است و برجستگی شکم را بسیار زیبا جلوه می‌دهد؛ مخصوص زمانی که دست خود را روی شکم بگذارید و ارتباط دلنشینی با کودک خود برقرار کنید.

انواع ژست بارداری

۱. راه‌هایی برای درآمیختن با بدن خود پیدا کنید.

راه‌هایی برای درآمیختن با بدن خود پیدا کنید - ژست آتلیه بارداری

بدن خانم باردار بسیار زیباست و شما هم به همین علت تصمیم گرفتید عکس‌های بارداری داشته باشید. اما ژست‌ها موجب می شود جذابیت عکاسی بارداری دوچندان شود. پس از این ژست‌ها استفاده کنید و تلاش کنید ظاهرتان در تصویر دوست‌داشتنی‌تر به نظر برسد:

۲. زیبایی ساحل

ساحل زیبا، آرام و رمانتیک مکانی عالی برای عکاسی است؛ به خصوص عکس‌های دوران بارداری. تصاویر زیبا و ملایم در مقابل غروب خورشید بهترین لحظه برای گرفتن است که با پوشیدن لباس ساحلی و کلاه دریا حس و حال عکس را زنده‌تر می‌کنید.

۳. دست‌های قلب

دست‌های قلب - ژست آتلیه بارداری

مطمئناً شما عاشق نوزاد درون شکم خود هستید. پس بسیار طبیعی این عشق را مانند یک قلب در عکس نشان دهید. برای ثبت این عکس می توانید از نور طبیعی کنار پنجره استفاده کنید، درحالی دست‌های پدر هم روی شکم حضور داشته باشد. دقت کنید، حلقه‌ها و شکل قلب دست خود و همسرتان هماهنگ باشد. همچنین از جذابیت عکس‌های سیاه و سفید در این مدل ژست اتلیه بارداری غافل نشوید.

۴. ارتباط برقرار کردن خواهر یا برادر بزرگتر

همیشه خواهر یا برادر بزرگتر برای رسیدن به عضو جدید ذوق زده است. این هیجان را می‌توان با نحوه ارتباط برقرار کردن آنها با شکم مادر به تصویر کشاند. پس آنها را تشویق کنید که در تصورات خود برای کودک آواز بخوانند یا برقصند. هنگام سرگرم بودن‌شان، قطعا عکس‌های بسیار جذاب و شادی گرفته می‌شود.

۵. لباس و وسایل زیبای کودک

لباس و وسایل زیبای کودک - ژست آتلیه بارداری

چه چیزی زیباتر از یک جفت کفش کوچک یا دیگر وسایل کودک است که در کنار برامدگی زیبای شکم قرار گرفته است؟ این ایده تصویر عالی خلق ‌می‌کند. اکثر اوقات، وسایلی که برای عکس اتلیه بارداری استفاده می‌شود، کفش، لباس، حروف کوچک نام نوزاد و کتاب است.

۶. کلوز آپ از شکم

یکی دیگر از مدل‌های جذاب در عکس بارداری کلوزآپ از شکم است. در این مدل، مادر غیر قابل تشخیص است و دست او روی شکم یا دور شکم را احاطه شده است. بیشتر عکس‌های کلوزآپ از شکم دارای پس زمینه مشخصی است تا برآمدگی شکم بدرخشد.

۷. ژست عکس بارداری دونفره

ژست عکس بارداری دونفره - ژست آتلیه بارداری

حتما در عکس‌های بارداری شریک زندگی‌تان هم حضور داشته باشد و آن را داخل تصویر بیاورید. زمانی که برای ورود به دنیای جدید آماده می‌شوید، عکاسی شما بدون حضور شریک زندگی‌تان کامل نمی‌شود. از هیجانات زندگی مشترکتان و شوق گذراندن این دوران در عکس‌ها رو نمایی کنید. هنگام عکسبرداری احساسات خود را به چالش بکشانید تا حس و عشق‌تان در عکس‌ها بدرخشد

۸. عکس بارداری تکی

هدف از ژست بارداری در آتلیه نشان دادن برآمدگی کودک شماست. بهترین زمان برای انجام این کار پایان سه ماهه دوم و شروع سه ماه سوم بارداری است. در این دوران برآمدگی کودک شما بسیار گرد در تصویر نشان داده شود. در حقیقت برای زیبایی بیشتر باید روی تغییرات بدن خود تاکید کنید و اجازه دهید، این تغییر تمام درخشش عکس‌های شما را تحت تاثیر قرار دهد. ایده‌های مختلفی برای عکس بارداری تکی وجود دارد که اولین راهکار عالی، عدم استفاده از نمایش بیش از حد است. در واقع تعاملی باید بین آشکار یا پنهان کردن شکم برآمده ایجاد کنید و حسی که با کودک خود برقرار می‌کنید در زیبایی هر چه بیشتر عکس بسیار کمک می‌کند.

۹. عکاسی بارداری خانوادگی، یک تصویر پر از عشق

خدای من یک تصویر پر از عشق همراه با بوسه‌های شیرین می‌تواند بهترین ژست‌ عکاسی دوران بارداری باشد آتلیه خانوادگی همیشه بهترین عکس‌ها را هنگام شادی و خوشحالی خالصانه خانوادگی و هنگام تعامل برقرار کردن با شکم مادر به ثبت می‌رساند و به عنوان بهتر اثرهای خود رونمایی می‌کند.

۱۰. الهه‌ای با تاج گل

الهه‌ای با تاج گل - ژست آتلیه بارداری

دوران بارداری می‌تواند هر زنی را با احساس جلوه دهد و لبخند و احساسات او کاملاً همانند یک الهه است. پس چه خوب از این موقعیت به نحو احسن استفاده کنید و برای عکاسی خود را شبیه یک الهه درست کنید. هر الهی نیاز به یک تاج دارد، تاجی از گل که روی سر می‌گذارید و همانند الهه حقیقی مقابل دوربین می‌ایستید.

۱۱. عکس بارداری هفته به هفته

در این سفر هیجان‌انگیز بسیار جذاب است که از تغییرات اعمال شده روی بدن‌تان هفته‌به‌هفته عکس بگیرید. با کنار گذاشتن این عکس‌ها آلبوم خاطره انگیزی از این سفر خواهید داشت. در آخر هم، بعد از به دنیا آمدن کودک با عکاسی نوزاد آلبوم را تکمیل می‌کنید.

۱۲. عکس بارداری بدون نور

عکس بارداری بدون نور - ژست آتلیه بارداری

شاید برایتان این پیشنهاد عجیب باشد. چراکه هیچ‌گاه عکاسی بدون نور ایده بسیار خوبی نیست. اما عکاسی بارداری کمی متفاوت‌تر است. از آنجا که سوژه شکم مادر است، برای به چالش کشیدن آن می‌توان از نیم رخ او در مقابل نور و تاریکی استفاده کرد. برای عکس بارداری بدون نور تنها کافی است در فضای باز هنگام غروب، مقابل خورشید قرار گیرید یا اینکه در مقابل پنجره بایستیدف در این لحظه متوجه برجستگی بیشتر شکم برآمده خواهید شد.

۱۳. عکاسی بارداری در فضای باز

به دنبال مکان مناسب برای عکاسی بارداری در فضای باز هستید؟ زمین‌های باز نزدیک خانه تان را بسنجید. همیشه علف‌های بلند و سرسبز پس زمینه بسیار چشمگیری ایجاد می‌کند. مخصوصا اگر لباس شما با رنگ‌های فصل همخوانی داشته باشد، یک امتیاز ویژه خواهید گرفت!

۱۴. عکاسی قبل و بعد بارداری

عکاسی قبل و بعد از بارداری بیانگر یک تغییر و تحول جدید در بدن و زندگی یک مادر است. برای گرفتن این عکس باید از یک لوکیشن و کادر استفاده کنید و قبل از زایمان در دوران بارداری عکس بگیرید و دوباره بعد از زایمان این عکس را همراه با کودک خود در همان کادر تکرار کنید.

۱۵. استفاده از حروف و کلمات در عکاسی بارداری

استفاده از حروف و کلمات در عکاسی بارداری - ژست آتلیه بارداری

استفاده از حروف و کلمات عکاسی بارداری یک ایده بسیار جذاب برای نشان دادن عشق و علاقه تان به فرزندی است که در آینده نه چندان دور، پا به دنیای شما می‌گذارد. زست‌های مختلفی برای عکاسی با حروف وجود دارد. مثلاً می توانید از حروف کلمه «love» استفاده کنید یا نام کودک‌تان را در عکس به نمایش بگذارید.

16. در حال انجام فعالیت مورد علاقه

در حال انجام فعالیت مورد علاقه - ژست آتلیه بارداری

از چه سرگرمی بیشتر خوشتان می آید؟ برخی‌ها عاشق آشپزی هستند و برخی دیگر از هر فرصتی برای ورزش استفاده می‌کنند. هر کاری که مورد علاقه شماست می‌توانید در ژست بارداری استفاده کنید و خوشحالی خود را در تصویر به ثبت برسانید.

استخدام یک عکاس حرفه ای

به تصویر کشاندن برآمدگی شکم بسیار زیباست. اما هر زنی اندام متفاوتی دارد و باید عکاسی هر فردی با دیگری متفاوت باشد. یک عکاس حرفه ای برای نحوه ژست گرفتن بدن خانم باردار وقت زیادی صرف می‌کند تا از بهترین ویژگی‌های اندام او، عکس بارداری بگیرد. علاوه‎براین، باید به سلیقه تمام خانم‌ها احترام بگذارد و نقطه شروع را لباس‌های داخل کمد آنها بداند. چرا که برخی افراد می‌خواهند عکس با شکم برهنه بگیرند و برخی دیگر عاشق پوشیدن لباس‌های بارداری هستند. شما هم باید در کنار سعی و تلاش برای پیدا کردن عکاس حرفه‌ای، باید رابطه خوب و دوستانه‌ای با او برقرار کنید و هنگام عکاسی در دام خجالتی بودن نیافتید.

نتیجه گیری

مطمئناً متوجه شدید عکس‌های زیبای بارداری نتیجه تلاش‌های بسیار و رعایت نکات کلیدی است. زمانی تغییرات یک زن در این دوران به خوبی می‌درخشد که از بهترین لوکیشن استفاده ، بهترین لباس پوشیده و بهترین ژست‌ها گرفته شود. البته بروز احساسات و شوق ورود یک نوزاد به زندگی‌تان باید در عکس‌ها هویدا باشد. پس سعی کنید لبخند بزنید، شادی کنید و به یکدیگر عشق بورزید. بی شک در این لحظات بهترین عکس‌ها ثبت می‌شود.