دکور عکاسی کودک

۵ اردیبهشت, ۱۴۰۱
دکور عکاسی کودک مهمترین بخش یک آتلیه عکاسی کودک است. در زمان راه‌اندازی آتلیه کودک باید به تجهیزات عکاسی و دکوراسیون آتلیه کودک توجه ویژه‌ای داشته باشید زیرا اولین چیزی که توجه مشتری را به خود جلب می کند، دکور آتلیه کودک است. پس سعی کنید آتلیه عکاسی کودک را بر اساس استانداردهای روز آماده کنید. در این مطلب به تمامی نکات مربوط به دکور عکاسی کودک می‌پردازیم.

تجهیزات مناسب برای دکور عکاسی کودک

تجهیزات مناسب برای دکور عکاسی کودک

یکی از مهمترین موارد در راه‌اندازی آتلیه عکاسی به ویژه آتلیه عکاسی کودک و نوزاد تجهیزات مناسب برای دکور عکاسی کودک است. در واقع یک آتلیه عکاسی بدون وجود تجهیزات حرفه‌ای و مناسب، کامل نبوده و نمی‌تواند کار خود را انجام دهد. اما هر تجهیزاتی برای آتلیه‌ی شما کافی نیست و به عبارتی باید تجهیزات به‌روز و با کیفیتی را برای آتلیه‌ی خود تهیه نمایید. هرچه تجهیزات آتلیه مدرن‌تر باشد، خدمات بهتری به مشتری ارائه می‌شود. هر آتلیه‌ای دارای تجهیزات خاص خودش است و آتلیه عکاسی کودک و نوزاد نسبت به بقیه‌ی آتلیه‌ها به ابزار و تجهیزات بیشتری نیاز دارد. تجهیزات مورد نیاز برای آتلیه شامل دوربین، کامپیوتر، تجهیزات نورپردازی، چتر استند نور، بک گراند و یک عکاس حرفه‌ای است. این لوازم از مهمترین تجهیزات آتلیه کودک محسوب می‌شوند و باید با بالاترین کیفیت تهیه شوند. علاوه بر این تجهیزات اصلی، تجهیزات جانبی نیز برای آماده‌سازی لوکیشن‌های عکاسی حائز اهمیت است. در حقیقت، آتلیه عکاسی کودک و نوزاد جزو مهمترین آتلیه‌هایی است که به لوکیشن عکاسی با مدرن‌ترین و به‌روزترین تجهیزات و لوازم نیاز دارد. یکی از نکات مهم، انتخاب تجهیزات متناسب با روحیات کودک است. به همین دلیل، لوکیشن عکاسی کودک باید محیطی شاد و همچنین رنگ‌‌های روشن و شادی داشته باشد. در واقع یکی دیگر از نکات مهم در یک آتلیه کودک، ایجاد فضایی شاد متناسب با روحیات کودک است و این تجهیزات و لوازم باید به طور اختصاصی تهیه شوند. هرچه بیشتر به این موضوع توجه کنید، آتلیه عکاسی شما با کیفیت‌تر خواهد بود و مشتریان بیشتری خواهد داشت.

چیدمان دکور عکاسی کودک

چیدمان دکور عکاسی کودک

در هنگام چیدمان دکور عکاسی کودک و نوزاد باید توجه داشته باشید که چیدمان باید کودکانه و باب طبع کودکان باشد. در این نوع چیدمان باید به رنگ‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید و از رنگ‌ها به بهترین نحو استفاده کنید. ترکیب رنگ‌ها و مدل چیدمان دکوراسیون آتلیه کودک و نوزاد باید با هم هماهنگی داشته باشند. همچنین به خاطر اینکه کودکان و نوزادان کم سن و سال هستند و قادر به گرفتن ژست‌های نیستند، بنابراین باید دکور و چیدمان صحنه به نحوی باشد که عکس‌ها متنوع و خلاقانه باشند.

استفاده از تخت نوزاد برای دکور عکاسی کودک

استفاده از تخت نوزاد برای دکور عکاسی کودک

یکی از وسایلی که برای عکاسی از نوزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، تخت‌های کوچک و تزیین شده است که مختص دکورهای آتلیه عکاسی نوزاد است. این نوع تخت‌ها معمولاً از جنس چوب و فلز هستند و با مقداری تزیین ساده زیبایی دل‌انگیزی را به عکس‌ها می‌افزایند. عکاس‌ها می‌توانند به کمک انواع پتو، بالش کوچک، گل و وسایل رنگارنگ دیگر تخت را تزیین کنند تا یک فضای خوشرنگ را برای عکاسی از نوزاد به وجود بیاورند. اگر نوزاد دختر باشد، عکاس آزادی عمل بیشتری داشته و می‌تواند فضایی کاملاً دخترانه را برای عکاسی ایجاد کند. استفاده از یک هدبند گل برای نوزاد دختر، زیبایی عکس را دوچندان می‌کند. همچنین به کار بردن تورهای گیپوردار بر زیبایی فضای عکس تأثیر می‌گذارد.

دکوراسیون آتلیه عکاسی

دکوراسیون آتلیه عکاسی - دکور عکاسی کودک

در هر شغلی که فعالیت می‌کنید، مثل تمامی مشاغل دیگر، رقبایی خواهید داشت. برای اینکه قوی‌تر شوید و به موفقیت زیادی دست پیدا کنید، باید نسبت به سایر رقبا مشتریان بیشتری را جذب کنید. یکی از روش‌های پیشی گرفتن از رقبا، خاص بودن است. با استفاده از چیدمان دکوراسیون خاص و منحصر به فرد برای آتلیه‌ عکاسی خود می‌توانید از دیگران برتر باشید و مشتریان زیادی را جذب نمایید. پس هرچه دقت و توجه بیشتری به دکور آتلیه داشته باشید، بیشتر از آن استقبال می‌شود و در عکاسی موفق‌تر خواهید بود. گاهی اوقات نیاز به تغییر دکور خود خواهید داشت. از این رو، بهتر است قبل از شروع با یک طراح دکور حرفه‌ای و خبره صحبت کنید و از او مشاوره بگیرید چون این افراد می‌توانند انواع ایده آتلیه کودک را به شما ارائه دهند. پس توجه داشته باشید که طراحی دکور آتلیه باعث افزایش رونق کسب و کار شما می‌گردد.

تجهیزات روشنایی در دکور عکاسی کودک

تجهیزات روشنایی در دکور عکاسی کودک

یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین تجهیزات مورد استفاده در دکور عکاسی کودک، تجهیزات روشنایی است. این تجهیزات شما را قادر می‌سازد تا در هر ساعتی از شبانه‌روز و حتی در محیط‌های فاقد نور طبیعی نیز بتوانید عکس‌هایی با کیفیت ثبت کنید. خیلی‌ها گمان می‌کنند که نورهای مصنوعی و فلاش‌های به کار رفته در آتلیه‌های عکاسی کودک می‌توانند به چشم کودک آسیب برسانند اما عکاس‌های حرفه‌ای از این تجهیزات به درستی و با احتیاط استفاده می‌کنند و تنها نقص‌های نوری محیط را برطرف می‌کنند. تجهیزات و لوازم روشنایی مورد استفاده در آتلیه عکاسی کودک عبارتند از: فون عکاسی، چترها، رادیو فلاش، خرطومی یا اسنوت، سافت باکس‌ها، اکتاباکس‌ها، زنبوری، خیمه نور، شیدر، کاسه بک‌گراند، کاسه استاندارد، پانتوگراف و ...

جدیدترین دکور آتلیه کودک

جدیدترین دکور آتلیه کودک - دکور عکاسی کودک

ساخت دکور یکی از مهمترین و حساس‌ترین مراحل راه‌اندازی آتلیه عکاسی، به ویژه آتلیه کودک می‌باشد. ساخت حرفه‌ای دکور آتلیه کودک می‌تواند باعث افزایش درآمد آتلیه عکاسی شود چون اگر ساخت دکور به بهترین نحو ممکن انجام شده باشد، بیشتر خانواده‌ها تمایل دارند آن آتلیه را برای عکاسی از کودک خود انتخاب کنند و حتی به دیگران معرفی نمایند. به طور معمول یک پس‌زمینه‌ی کودکانه با رنگ‌های شاد و روشن عکس‌های زیبا و دلنشینی را به هر کودک هدیه می‌کند. در نتیجه ساخت دکور باید به وسیله‌ی افراد خبره و ماهر انجام شود تا بتوان بیشترین استفاده را از آن برد. آتلیه نوزاد و کودک با استفاده از دکورهای متنوع و گوناگون می‌تواند نیاز خانواده‌ها در زمینه عکاسی کودک را برطرف کند.

نکات مهم در هنگام ساخت دکور عکاسی کودک

  • طراحی داخلی آتلیه عکاسی کودک باید رنگارنگ و کودکانه و متناسب با سلیقه و روحیه‌ی کودکان و نوزادان باشد.
  • دکوراسیون آتلیه کودک باید به نحوی طراحی شود که کودک را جذبِ خودش کند و سر کودک را گرم کند. اگر دکور شما بتواند توجه کودکان را جلب کند، می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید.
  • دکوراسیون عکاسی کودک باید طبیعی و زنده باشد. شما قطعاً نمی‌توانید کودکان را مجبور به ژست گرفتن کنید، پس باید به طور غیرمستقیم کاری کنید که آنها ژست‌های طبیعی جالبی بگیرند.
  • در آتلیه کودک از رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید چون کودکان به اینگونه رنگ‌ها علاقه دارند و جذب آنها می‌شوند.
  • از وسایل و تجهیزات فانتزی و کودکانه در طراحی داخلی آتلیه استفاده کنید.

نورپردازی در دکور عکاسی کودک

نورپردازی در دکور عکاسی کودک

یکی از مهمترین موارد در آتلیه عکاسی کودک و نوزاد، نورپردازی خوب با تجهیزات نورپردازی حرفه‌ای و مناسب است. نورپردازی آتلیه کودک نیز عاملی برای جلب توجه آنها است. کودکان معمولاً عکس‌العمل‌های تماشایی به نور نشان می‌دهند. اگر عکاسی کودک را در آتلیه کودک به دسته تقسیم کنیم. یک روش عکاسی از کودک، عکاسی با نورپردازی است. معمولاً این نوع عکس‌ها با دکور مختصر و کم گرفته می‌شوند و چهره‌ی کودک را به صورت کلوزآپ در نور مناسب نشان می‌دهند.