عکاسی از نوزادان با ریفلاکس

۵ اردیبهشت, ۱۴۰۱
حدود ۴۰٪ از نوزادان ریفلاکس دارند. عکاسی از نوزادان با ریفلاکس نیاز به تجربه‌ی خاصی دارد تا نتیجه‌ی مطلوبی در پی داشته باشد. همیشه می‌توان از نوزادان با ریفلاکس عکس‌های زیبایی گرفت، فقط کمی حوصله و تجربه زیاد لازم است. در صورتی که می‌خواهید با شرایط عکسبرداری و عکاسی از نوزادان با ریفلاکس بیشتر آشنا بشید خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم. مهم نیست که کودک در چه شرایطی از نظر پزشکی است یا حال و احوال کودک چگونه است، این کار باید با سرعت و دقت انجام شود و کودکان و حتی والدین آن‌ها نباید تحت فشار قرار بگیرند.

بهترین حالت‌ها برای عکاسی از نوزادان با ریفلاکس

همانطور که قبلاً متوجه شدید، نوزادان مبتلا به ریفلاکس صاف خوابیدن را دوست ندارند. این نوزادان با ترشح اسید معده در شکمشان، احساسی مانند سوزش معده را تجربه می‌کنند. عمودی نگه داشتن کودک برای او بسیار راحت‌تر است. جاذبه زمین به شما کمک می‌کند تا محتویات معده نوزاد رفلاکس نکند. بنابراین چگونه از کودک پرتره می‌گیریم، در حالی که به طور کلاسیک کودک همیشه به پشت می‌خوابد؟ خوب، حالت‌های مناسب زیادی برای عکسبرداری از کودک شما وجود دارد. به طو‌ر‌کلی، حالت‌هایی که سر کودک از شکمش بالاتر است راحت‌ترین حالت هستند. دراز کشیدن روی شکم می‌تواند راحت‌تر باشد زیرا به معده آنها فشار نمی‌آورد. اگر کودک شما می‌تواند مدت کمی روی شکم خود دراز بکشد، می‌توانیم از روبه‌رو از او عکس بگیریم. باز هم می‌گوییم، اگر کودک شما دوست ندارد به شکم دراز بکشد، هیچ مشکلی ندارد. به محض اینکه نوزاد بتواند به پهلو دراز بکشد (حتی اگر تکیه داده باشد)، بهترین فرصت برای عکاسی است. اگر عکس خاصی از کودک خود را که به پشت او خوابیده است، دوست دارید، ایجاد یک شیب کوچک برای خوابیدن، می‌تواند به او احساس خوب و راحتی دهد. همیشه از کودک شما مراقبت خواهیم کرد - اگر کودک راحت نباشد، بایستی اون را جا به جا کرد.

جا به جایی کودک در عکاسی - عکاسی از نوزادان با ریفلاکس

اگر کودک شما نیاز دارد که دائما عمودی باشد، می‌توانیم از کودک شما در حالی‌که در آغوش شماست و به بالشتک‌ها تکیه داده است عکس بگیریم. در این حالت، این مدل ارزش این را دارد که صبر کنید تا کودک کمی بزرگتر شود تا بتواند خود را نگه دارد. تا شش ماهگی، آنها احتمالاً می‌توانند بنشینند که ارزش صبر کردن دارد.

عکاسی کودک در ۶ ماهگی - عکاسی از نوزادان با ریفلاکس

مطمئن شوید که کودک شما شاد و راحت است هر چیزی که به کودک شما احساس امنیت و راحتی دهد عالی است. اگر کودک شما دوست دارد که قنداق یا پوشک شود، عکاس‌ها با این موضوع مشکلی ندارند. اگر شما تخت‌خواب مخصوص ریفلاکس دارید، می‌توانیم برای عکاسی کودک شما را روی آن بخوابانیم. بالاخره این تخت‌خواب برای راحتی آن‌ها طراحی شده است.

تخت‌خواب مخصوص ریفلاکس - عکاسی از نوزادان با ریفلاکس

هر زمان که کودک شما به استراحت یا تغییر حالت نیاز دارد مشکلی نیست. وقت کافی است و هیچ عجله‌ای نیست.

چگونه آماده‌ی یک جلسه عکاسی پرتره کودک با ریفلاکس شویم؟

چگونه آماده‌ی یک جلسه عکاسی پرتره کودک با ریفلاکس شویم؟ - عکاسی از نوزادان با ریفلاکس

این جلسه عکاسی ارزش این را دارد که کودک شما چندین لباس داشته باشد، زیرا بعید است که کل زمان را با همان لباس پشت سر بگذارد. اگر کودک شما تعویض لباس را دوست ندارد، سعی کنید لباس‌هایی را انتخاب کنید که دکمه‌های زیادی نداشته باشد و پوشیدن آن‌ها وقت زیادی نگیرد. هر چقدر بتوانیم روند کار را برای کوچولوی شما آسان‌تر کنیم، بهتر است. به خاطر داشته باشید که ممکن است لازم شود که شما نیز لباستان را عوض کنید، بنابراین باید چند لباس که می‌دانید با پوشیدن آنها احساس راحتی می‌کنید به همراه داشته باشید. محض احتیاط! در مورد واکنش فرزندتان به غذاها فکر کنید:
  • اگر غذای زیاد باعث بالا آوردن فرزندتان می‌شود، ببینید آیا ممکن است قبل از عکاسی مقدار غذا را کاهش دهید یا خیر.
  • اگر بعد از خوردن یک وعده غذایی سنگین برای فرزندتان مشکلی رخ نمی‌دهد، هرچه دوست دارد به او بدهید. در چنین حالتی هم می‌توان به صورت ایده آل کار عکاسی را انجام داد.
  • اگر نوزاد شما دچار سکسکه شود، زمان کافی برای درمان آن در اختیار دارید (البته اگر به کودک شما کمک می‌کند). اصلا جای نگرانی نیست.
  • اگر مقدار غذای کم‌تر و در چند مرتبه برای فرزندتان بهتر است، انجام این کار هم مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • اگر بعد از نیم ساعت حالت ایستاده برای فرزندتان بهتر و راحت‌تر است، پس از غذا خوردنش ابتدا عکس‌های خانوادگی را می‌گیریم. این پیشنهادی بهتر است زیرا از قبل او را به حالت ایستاده نگه داشتید. سپس می‌توانیم به ترتیب از شما عکس بگیریم.
برای جلسه عکاسی از نوزاد مبتلا به رفلاکس برنامه ریزی کنید. برای نوزادان مبتلا به ریفلاکس شش هفته اول بسیار چالش برانگیز است. اگر نوزاد‌تان رفلاکس دارد، بهتر است حداقل تا شش هفته صبر کنید. ریفلاکس بین ۶ تا ۱۲ماه روی نوزادان تاثیر دارد. پس منطقی است که بخواهید از نوزاد خود عکس بگیرید نه اینکه صبر کنید تا ریفلاکس از بین برود. من تضمین می‌کنم، حتی اگرنوزاد‌تان ریفلاکس داشته باشد، شما هنوز هم یک آلبوم زیبا خواهید داشت. اگر ترجیح می‌دهید صبر کنید، می‌توانیم جلسه شما را به زمانی موکول کنیم که نوزاد‌تان راحت باشد. بهترین کار این است که با ما در تماس باشید تا بتوانیم درباره نوزاد‌تان صحبت کنیم و تصمیم بگیریم چه زمانی برای او و شما مناسب است. مشتاقانه منتظر شما هستم!