تم اتلیه کودک

۵ اردیبهشت, ۱۴۰۱
عکاسی از کودکان به صبر و ارتباط خوب با کودک نیاز دارد. خلاقیت برای انتخاب پالت رنگ، ترکیب‌بندی، نورپردازی، عناصر اصلی مربوط به تم اتلیه کودک و پس زمینه بسیار اهمیت دارد. با این حال، یکی از جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین ابعاد عکاسی پرتره از کودک، انتخاب تم اتلیه کودک است. از این رو در این مقاله بهترین تم‌های آتلیه کودک را بررسی می‌کنیم و عناصر قابل استفاده در آن‌ها را بازگو خواهیم کرد.

تم آتلیه کودک چیست؟

زمان در حال گذشتن است و کودکان شما به سرعت رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند. از آنجایی که روزهای شیرین کودکی فرزند شما دیگر بازنمی‌گردد، بهتر است این لحظات را به نحو احسنت ثبت کنید. برای داشتن عکس‌های باکیفیت و منحصر بفرد بهتر است که به آتلیه مراجعه کنید. تم آتلیه کودک با بهره‌گیری از عناصر خاص، فضایی زیبا و فوق‌العاده را برای عکاسی از کودک ایجاد می‌کند و در نهایت عکس‌هایی منحصر بفرد و خارق‌العاده را برای شما به ارمغان می‌آورد. در ادامه به معرفی و توضیح انواع تم آتلیه کودک می‌پردازیم.

معرفی انواع تم آتلیه عکاسی کودک

معرفی انواع تم آتلیه عکاسی کودک - تم اتلیه کودک در این قسمت انواع تم آتلیه کودک را به شما معرفی کنیم که برای طراحی تم آتلیه بسیار کاربردی هستند. این موارد به شما کمک می‌کند تا تم آتلیه متنوعی نسبت به دیگر عکاسان داشته باشید. با وجود تم آتلیه نوزاد و کودک نیاز به عکاسی در فضای باز از بین می‌رود، گرچه عکاسی در فضای باز به دلیل وجود نور طبیعی و بهتر هنوز هم مورد توجه است و خانواده‌های زیادی این نوع عکاسی را ترجیح می‌دهند. برای داشتن تم‌های مختلف باید هزینه کنید اما این تم‌ها می‌توانند تا مدت‌ها ماندگار باشند.

انواع تم آتلیه عکاسی کودک

انواع تم آتلیه عکاسی کودک - تم اتلیه کودک ۱. تم پاییز

با نزدیک شدن به فصل پاییز این تم برای عکاسی کودک بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این تم پر از رنگ‌های جذاب است که تجربه متفاوتی برای کودکان ایجاد می‌کند و آن‌ها را ذوق‌زده می‌کند. برای این تم می‌توانید از میوه‌های پاییزی، کدو تنبل، میوه درخت کاج، لباس‌های پاییزه برای مثال لباس‌های بافتنی و برگ‌های زرد، نارنجی و قرمز خشک استفاده کنید. در تم پاییزی ترکیب رنگ اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین منظور باید در انتخاب رنگ‌های مناسب برای تم انتخابی شما دقت کرد. در نتیجه بد نیست در مورد روانشناسی رنگ‌ها و پالت‌های رنگی مختلف بخوانید تا بتوانید انتخابی جذاب و چشم‌نواز داشته باشید که تم شما را زیبا و منحصر بفرد جلوه دهد.

۲. تم زمستان

بدون شک با شنیدن کلمه زمستان به یاد برف، باران و سرما میفتید. آتلیه نسبت به فضای آزاد محدودیت‌هایی دارد، اما نمی‌توان با استفاده از رنگ سفید زمستان را در آتلیه تداعی کرد، زیرا این رنگ جذابیتی ندارد و بیننده را کسل می‌کند. برای این تم باید خلاقیت به خرج دهید و از رنگ‌های خنثی و سرد استفاده کنید. یکی از مواردی که می‌توانید در تم زمستان از آن استفاده کنید، صندلی، سبد، تخت‌خواب یا بک‌گراند چوبی است. استفاده از میوه درخت کاج نیز جذابیت زیادی به تم شما می‌افزاید. برای داشتن یک محیط برفی نیز می‌توانید از عروسک‌های آدم برفی، پنبه و پر استفاده کنید.

۳. تم کریسمس

از اصلی‌ترین نمادهای کریسمس درخت کاج یا صنوبر است که با ریسه و آویزهای مختلف تزیین می‌شود. استفاده از جوراب‌هایی که با شکلات و آبنبات پر شده است، باکس‌های هدیه، عروسک گوزن نیز جلوه خاصی به تم شما می‌دهد. اما اگر نمی‌خواهید از این موارد استفاده کنید، کلاه بابانوئل می‌تواند کم هزینه‌ترین نماد کریسمس باشد. رنگ‌های مورد استفاده در کریسمس عبارتند از: سفید، طلایی، قرمز و سبز. اما می‌توان از ترکیب رنگ‌های دیگر نیز برای تزیینات استفاده کرد.

۴. تم شب یلدا

نماد اصلی شب یلدا هندوانه است. بنابراین ترکیب رنگی که می‌توانید برای تم شب یلدا استفاده کنید، سبز و قرمز است. در تم شب یلدا انتخاب لباس مناسب آتلیه کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در انتخاب لباس باید از آیتم‌هایی مانند کلاه یا گل‌سرهای هندوانه یا اناری شکل استفاده کنید. برای این تم می‌توانید از سماور، ظرف میوه، کتاب حافظ و شاهنامه و … استفاده کنید تا فضای شب یلدا به سبک سنتی تداعی شود.

۵. تم هالووین

ترکیب رنگی که می‌توان برای این تم استفاده کرد تناژ رنگی قرمز تا نارنجی و زرد است و در کنار این رنگ‌ها استفاده از رنگ مشکی نیز پرکاربرد است. نماد اصلی این تم، کدو تنبل است. برای استفاده از کدو تنبل باید آن را خالی کنید و درون آن یک شمع روشن کنید تا جلب توجه کند. برای انتخاب لباس می‌توانید از کلاه جادوگر یا جاروی دسته بلند یا حتی لباس‌های شخصیت‌های کارتونی مانند عروس مردگان و هتل ترانسیلوانیا استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از عروسک‌ حیواناتی مانند خفاش، گربه سیاه و … فضا را بیشتر شبیه به هالووین کنید.

۶. تم مشاغل

برای این تم می‌توانید از اسباب‌بازی‌های مختلف مانند وسایل آشپزی، جعبه کمک‌های اولیه، جعبه ابزار، انواع ماشین‌ها، وسایل پزشکی، وسایل خیاطی استفاده کنید. استفاده‌ از لباس‌های متفاوت نیز می‌تواند یاری‌دهنده باشد برای مثال، لباس پلیس، دکتر، خلبان، مهندس.

۷. تم موسیقیدان

با استفاده از ساز‌آلات موسیقی نیز می‌توانید یک تم بسیار زیبا برای عکاسی کودک فراهم کنید برای مثال، استفاده از میکروفون، نوت‌های موسیقی، انواع ساز‌آلات می‌تواند کاربردی باشد.

۸. تم ولنتاین

ترکیب رنگی این تم قرمز و سفید و مشکی است. برای زیباتر شدن این تم می‌توانید از عناصر قلبی شکل مختلف مانند تل مو، عینک، بادکنک، عروسک و … استفاده کنید.

۹. تم جشن دندانی

این جشن برای اولین دندانی است که کودک درمی‌آورد. ترکیب رنگی این تم کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. عناصری که می‌توانید استفاده کنید عبارتند از: کیک و ریسه‌های کاغذی به شکل دندان، ماکت‌های بزرگ دندان، عروسک دندان و … .

۱۰. تم حیوانات

می‌توانید لباس مخصوص حیوانات مورد علاقه کودکان را تهیه کنید در غیر این صورت می‌توانید با نقاشی کردن صورت، استفاده از رنگ بک گراند همرنگ با حیوان مورد نظر و عناصر مربوط به آن حیوان تم آتلیه کودک را تکمیل کنید.

ایده عکاسی با تم عید نوروز

ایده-عکاسی-با-تم-عید-نوروز نوروز یکی از بااهمیت‌ترین عیدهای ما ایرانیان است. نماد اصلی نوروز، سفره هفت سین آن است. به دلیل ساده بودن تم عید نوروز برای عکاسی در خانه مناسب است. می‌توانید برای ترکیب رنگی این تم از رنگ سال استفاده کنید. همچنین استفاده از سمبل سال به شکل یک عروسک، بادکنک، کیک و … می‌تواند فضا را جذاب‌تر جلوه دهد. با استفاده از چارچوب پلاستیکی یا چوبی، پرده تور مانند، ریسه و گل این چارچوب را تزیین کرده و بر روی استند سفره هفت سین را بچینید. در تم عید نوروز آتلیه کودک بهتر است از اسباب‌بازی و مبل کودک نیز استفاده کنید تا فضایی شیک و منحصر بفرد داشته باشید.

تم عکس کودک در خانه

تم عکس کودک در خانه - تم اتلیه کودک تمامی مواردی که برای تم آتلیه کودک ذکر کردیم قابل اجرا در منزل نیز هستند. با این تفاوت که کودک شما در خانه احساس آرامش و راحتی بیشتری دارد و این موضوع هم برای کودک و هم برای شما بهتر است. در صورتی که خودتان توانایی اجرای ایده‌ها را ندارید، می‌توانید از عکاسان ماهر و باتجربه کمک بگیرید که این امر برای شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

نتیجه‌گیری

برای داشتن عکس‌های زیباتر، بهتر است به آتلیه مراجعه کنید. در آتلیه آسمان بهترین و باتجربه‌ترین عکاسان برای ثبت لحظات تکرار‌نشدنی‌تان در کنار شما هستند. آتلیه آسمان با داشتن تم‌های خاص، گزینه‌های متفاوتی برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اطلاع از تم‌های مختلف آتلیه کودک، پکیج‌ها و قیمت‌ها می‌توانید به وب‌سایت https://studio-sky.com/ مراجعه نمایید.