عکاسی کودک

عکاسی کودک
عکاسان حرفه‌ای خانم و آقای آتلیه آسمان در یک دهه‌ی اخیر با ثبت تصویر بیش از ۷۰،۰۰۰ کودک در سنین مختلف، بیش‌ترین شناخت را در ارتباط با کودکان دارند. اختصاص دو ساعت زمان برای عکاسی از هر خانواده، این امکان را به عکاسان ما می‌دهد تا تصاویری چشم‌نواز و دل‌نشین را به ثبت برسانند تا مرور عکس‌ها، لبخند بر لبان خانواده‌ها سبز کند.
سیستم دقیق و آموزش منظم

در استودیو آسمان تمامی مراحل عکاسی از کودکان (از رزرو وقت تا تحویل عکس)، طبق برنامه پیش می‌رود تا حتی یک دقیقه هم از وقت ارزشمند مشتریان گرامی بی‌دلیل گرفته نشود. مشتری‌مداری، برخورد مناسب و راهنمایی خانواده‌ها (از مرحله عکاسی تا انتخاب، ادیت و چاپ تصاویر)، اصول کاری ما را تشکیل می‌دهند؛ چراکه اعضای تیم ما با علاقه‌ی قلبی وارد دنیای عکاسی از کودکان شده‌اند. عکاسان آتلیه آسمان دوره‌های کارآموزی را که شامل مواردی مانند مباحث فنی و زیبایی‌شناسی و اصول برخورد و روانشناسی کودک می‌شود، طی کرده‌اند و دائما در حال به‌روزرسانی دانش خود در این زمینه‌ها هستند.

عکاسان حرفه ای و کارآزموده

گروه عکاسی استودیو آسمان، با سرعتی باور نکردنی دکورها را می‌چینند و تعویض می‌کنند تا حوصله‌ی فرزند نازنین شما سر نرود و انرژی‌اش کم نشود. این عکاسان حرفه‌ای، توجهی ویژه نسبت به نورپردازی دارند و با دقتی مثال‌زدنی، شدت و جهت نور را متناسب با دکور و چهره‌ی کودکان تنظیم می‌کنند. در آتلیه آسمان، امکان عکاسی از دوقلوهای دوست‌داشتنی یا ثبت تصویر چند کودک یا حضور خانواده در قاب تصویر وجود دارد. ما تعداد زیادی عکس از هر دکور و هر ژست را آماده می‌کنیم تا دست شما برای انتخاب تصویر باز باشد. ضمنا، از عکس‌های زیبای شما عزیزان، در آرشیوی مطمئن و استاندارد نگهداری می‌کنیم.

لیست قیمت عکاسی و فیلمبرداری از کودک
عوامل موثر بر قیمت عکس کودک

عکاسی از کودکان، یکی از زیباترین و لذت‌بخش‌ترین تجربیات والدین است. اما برای انتخاب بهترین آتلیه عکاسی کودک و منصفانه‌ترین قیمت عکاسی از کودک، شناخت عوامل موثر بر هزینه امری بسیار مهم است. در این مطلب، به بررسی عوامل مهمی که بر قیمت عکاسی کودک تاثیر می‌گذارند، می‌پردازیم.

۱. نحوه ارائه خدمات و تجربه: کیفیت خدمات‌دهی در قیمت بسیار موثر است زمانی که آتلیه کودک نظیر آسمان با بیش از ۳۵ نفر پرسنل خدماتی با کیفیتی و کم نظیر را می‌خواهد به مشتریانش ارائه دهد قاعدتا هزینه‌های زیادی را باید متحمل شود که روی قیمت تاثیر گذار است.
۲. کیفیت محصولات و خروجی نهایی:، ساخت و اجرای دکورهای متنوع و شکیل برای ثبت تصاویر و کیفیت محصولات خروجی عکس و ویدیو است که بشدت روی قیمت تاثیر گذار باشد.
۳. تجهیزات استفاده شده: نوع تجهیزاتی که آتلیه‌ها برای جلسه عکاسی کودک استفاده می‌کنند نیز بر هزینه تأثیر می‌گذارد. استفاده از دوربین‌ها، لنزها، فلاش‌ها و تجهیزات نورپردازی حرفه‌ای‌تر قاعدتا هزینه را افزایش می‌دهد.
۴. تجربه و مهارت نیروی کار: آتلیه‌ها برای استخدام و حفظ نیروهای حرفه‌ای و باسابقه خود دستمزد به مراتب بالاتری را در نظر خواهند گرفت تا خدمات ‌دهی و خروجی تصاویربهتری داشته باشند.
۵. زمان عکاسی از کودک:جلسات عکاسی طولانی‌تر هزینه بیشتری دارند. و در زمان بیشتر تصاویر مناسب‌تری تولید خواهد شد.
۶. خدمات و هدایای جانبی: این هدایا و پکیج‌های تخفیفی در آتلیه‌های مختلف که با نیاز‌ و علایق شما بیشترین تطابق را داشته باشد، می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های عکاسی کودک را کاهش دهید.
۷. مکان آتلیه: آتلیه‌ها در مناطق مختلف شهر تهران به دلیل تفاوت در هزینه‌ها، قیمت‌های مختلفی دارند.

دانلود لیست قیمت عکاسی کودک
عکس کودک ایستاده دوربین به دست
دکورهای متنوع عکاسی کودک در آتلیه کودک آسمان
راهنمای آمادگی پیش از عکاسی کودک در آتلیه

ما در استودیو آسمان به‌ واسطه‌ی همکاری با افراد متخصص و بیش از ده سال تجربه‌اندوزی، علاوه بر کیفیت نهایی تصاویر، سلامت فرزند نازنین شما را نیز تضمین می‌کنیم. نکاتی که در ادامه می‌آیند، توصیه‌هایی هستند که رعایت آن‌ها توسط شما پدرها و مادرهای عزیز، ما را در ارائه‌ی هرچه بهتر خدمات به خانواده‌ی محترمتان یاری می‌کنند.

عکس پرتره کودک با کلاه حصیری
شرایط رزرو وقت در آتلیه عکاسی کودک آسمان

• برای رزرو نوبت عکاسی ازکودک خود در آتلیه آسمان در روزهای تعطیل و آخر هفته و نوبت‌های آخر وقت حداقل سه هفته تا یک ماه و برای روزهای وسط هفته حداقل ده روز زودتر با آتلیه تماس بگیرید. هنگام رزرو نوبت به ساعت خواب کودک، مسیر رفت‌و‌آمد و ترافیک دقت نمایید. در صورت تأخیر برای حضور، استودیو در برابر جبران زیان مالی و زمان ازدست‌رفته مسئولیتی ندارد؛ زیرا برای مشتریان بعدی نیز زمانی مشابه در نظر گرفته شده است.
• پیش‌پرداخت رزرو برای روزهای شنبه تا چهارشنبه و ساعتهای ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ حداقل ۹۰۰.۰۰۰ تومان است.
• پیش‌پرداخت رزرو برای روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیل رسمی و روزهای شنبه تا چهارشنبه و ساعتهای۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰ حداقل۱.۴۰۰.۰۰ تومان است.
• مشتری عزیز، میبایست طبق روز و ساعتی که نوبت خود را رزرو می‌کنید پیش‌پرداخت وقت را واریز کنید تا رزرو نوبت شما قطعی شود. در غیر این صورت، نوبت شما قطعی نشده و بعد از گذشت ۷۲ ساعت به‌صورت خودکار از سیستم اتوماسیون نوبت دهی حذف می‌گردد.
• همچنین برای لغو نوبت خود یا جابجایی آن به نوبتی دیگر باید ۷۲ ساعت زودتر آتلیه را در جریان قرار دهید. در صورتی که روز عکاسی یا روز قبل، نوبت خود را لغو کنید هزینۀ پیش‌پرداخت به شما بازگردانده نخواهد شد.
• در صورت رزرو پکیج‌های تخفیف دار باید کل مبلغ پکیج را برای ثبت رزرو خود پرداخت کنید.
• مبلغ پیش‌پرداخت در حساب مشتری‌ها می‌ماند و بعد از انتخاب عکس و صدور فاکتور نهایی از مبلغ کل کسر می‌شود.
• آتلیه کودک آسمان مبلغی به عنوان ورودی ندارد و تمام مبالغ جز هزینه ی شما برای چاپ و اجرای عکس‌ها حساب می‌گردد.
• نوبت های عکاسی کودک دو ساعت و نیم است
• نوبت های عکاسی کودک : ۹:۰۰ تا ۱۱:۳۰ - ۱۲:۰۰ تا ۱۴:۳۰ - ۱۵:۰۰ تا ۱۷:۳۰

عکس کودک با دامن توتو
چک لیست وسایل کودک برای حضور در آتلیه

وسایل مورد نیاز برای عکاسی کودک
حتما کفش تمیز+ دو عدد دمپایی برای داخل سالن عکاسی همراه داشته باشید
۱. لباس زیر(ترجیحاسفید و رنگی که بالباس های کودک ست باشد) برای کودکان دختر جوراب شلواری ولگین در رنگ بندی های مختلف
۲.لباس اسپرت و رسمی همراه داشته باشید؛ البته اگر کودک زیر یک سال باشد عکس های لخت همراه پوشک گرفته میشود
۳. کفش، صندل، پاپوش.
۴.خوراکی و شیشه شیر و پستونک کودکان فراموش نشود.
۵.گلسر، کمربند، پاپیون، عروسک و یا اسباب بازی(اجباری نیست در آتلیه موجودهست).
۶.از آنجاییکه امکان ثبت عکس خانوادگی نیز فراهم است پس شما میتوانید با کودکتان عکاسی داشته باشید اگر کودک خواهر یا برادر بزرگتر دارد نیز میتوانند باهم عکاسی داشته باشند .

عکس پرتره کودک با کلاه
دلایل عکاسی از کودک

دوران کودکی زمانی تعیین کننده در شکل‌گیری شخصیت، دیدگاه و جهان‌بینی افراد است. کودکان در این دوران به مدرسه می‌روند و دوست پیدا کردن را تجربه می‌کنند. از طرفی تحقیقات علمی ثابت می‌کند تا پیش از ۴ سالگی خاطرات واضحی در ذهن ما ثبت نمی‌شود. بنابراین عکاسی از نوزاد و کودک با ثبت تصویر این لحظات کمک می‌کند تصویر واضح‌تری را از این دوران به یاد داشته باشیم.
از بعد روانشناسی نیز بر اهمیت عکاسی نوزاد و عکاسی کودک تاکید شده است. ضرورت ثبت این خاطرات شیرین از بعد روانشناسی عبارتند از:
• افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس
• القای حس با ارزش بودن به کودک
• ایجاد حس امنیت
• آموزش برقراری روابط اجتماعی به کودک

عکس کودک با دکور دایناسور
بهترین ژست برای عکاسی کودک

چه بخواهید در منزل از کودک خود عکاسی کنید و چه ترجیح بدهید این کار را در آتلیه به انجام برسانید، ژست‌های مختلفی پیش روی شماست که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
۱. دراز کشیدن روی شکم
در این روش ساده، کودک‌تان روی شکم دراز می‌کشد، سپس سرش را روی بازوهایش یا بین دستانش می‌گذارد. اگر کودک‌تان از انجام این کار امتناع کرد حتما خودتان هم با او دراز بکشید تا احساس امنیت و راحتی داشته باشد.
۲. نگاه کردن به سمت شانه
از کودک‌تان کمی فاصله بگیرید تا با چرخاندن سر از بالای شانه به شما نگاه کند. حتی می‌توانید هنگامی که از او دور می‌شوید، نامش را صدا بزنید یا از کلمه‌ای خنده دار کمک بگیرید. قطعا کودک‌تان بدون درنگ به سمت شما نگاه می‌کند.
۳. پریدن
این ژست هیجان‌انگیز را می‌توانید در فضای آزاد مانند پریدن از روی سنگ یا در داخل منزل مانند پریدن روی تخت انجام دهید. اگر تمایل دارید ارتفاع پرش بیش‌تر جلوه‌گری کند، از زاویه پایین عکس بگیرید.
۴. عکاسی از سر
معمولا عکس‌های کلاسیک (مثلا تصویر خندیدن کودک) بیشترین طرفدار را دارند و شما می‌توانید به‌راحتی از کودک‌تان در این حالت‌ها عکس بگیرید. توجه داشته باشید که چهره زیبا و بامزه آنها در مرکز قرار گرفته باشد.
۵. بازی
اگر می‌خواهید عکس‌ کودک‌تان طبیعی به نظر برسد می‌توانید وسیله‌ای به او بدهید را تا سرگرم بازی شود.

عکس کودک سوار بر موتور
ایده هایی برای عکاسی از کودک

با استفاده از این ایده‌ها در عکاسی کودک نه تنها از ژست و ایده‌های تکراری و خسته کننده راحت می‌شوید بلکه این ایده‌ها، کودکان را به عکاسی علاقه‌مند می‌کنند و ترس آن‌ها از قرار گرفتن جلوی دوربین را از بین می‌برند.
• کمک گرفتن از حیوانات و پرندگان
• روی تاپ
• در حال چیدن گل
• در حال چرخیدن به دور خود
• استفاده از حباب‌ساز
• فوت کردن قاصدک
• استفاده از شکوفه‌های بهاری
• استفاده از پولک و اکلیل
• هنگام ریزش برگ‌ها
• در حال خمیازه کشیدن و چرت زدن
• فوکوس بر روی چشم‌ها
• عکاسی به صورت مدلینگ
• استفاده از چراغ‌های ریسه‌ای
• در ساحل

عکس کودک با ذره بین
نکات عکاسی کودک

در این بخش، برخی از ضروری‌ترین نکات عکاسی کودک را بیان می‌کنیم تا شما بتوانید عکس‌های باکیفیتی را از فرزند خود ثبت کنید.
۱. مطابق میل آنها عمل کنید
بگذارید کودک‌تان همه محیط عکاسی را بگردد. سپس در هر مکانی که دوست دارد برای عکاسی بایستد. همچنین می‌توانید هنگام پرسه زدن کودک‌تان از لبخندها و کارهای بامزه او عکس بگیرید.
۲. همه چیز فقط لبخند کودک نیست
کودک خود را مجبور به لبخند زدن نکنید. اجازه دهید خود کودک انتخاب کند که به چه شکلی می‌خواهد عکس بگیرد و شما فقط راهنمای او باشید.
۳. اجازه دهید احساس راحتی کنند
به کودک فرصت دهید تا با محیط آشنا شود و احساس راحتی و آرامش داشته باشد. نباید در عکاسی عجله کنید زیرا این کار باعث ایجاد اضطراب در کودک شما می‌شود. هیچ اجباری نیست که عکاسی پرتره را در استودیو انجام دهید، می‌توانید در هر محیطی که کودک شما راحت‌تر است از او عکس بگیرید، برای مثال پارک، ساحل، زمین بازی و … .
۴. معصومیت کودک را به تصویر بکشید
کودک‌تان را به حال خود بگذارید و اجازه دهید در افکار خود غرق شود سپس این لحظه ناب را برای همیشه ماندگار کنید.
۵. همتراز با کودک عکس بگیرید
ممکن است برای ساخت کلیپ در ارتفاعی بالاتر یا پایین‌تر از جایگاه کودک عکس بگیرید. اما در مواقع دیگر بهتر است برای داشتن عکسی زیبا و طبیعی بهتر است در موازات چشم کودک قرار داشته باشید.