۱۰ نکته برتر برای عکاسی در خانه به صورت خلاقانه

۵ اردیبهشت, ۱۴۰۱
با توجه به اینکه بسیاری از ما به دنبال کارهای خلاقانه هستیم تا در این مدت خودمان را در خانه مشغول کنیم، الان بهترین زمان برای امتحان کردن چیز متفاوتی در زمینه عکاسی در خانه است. از عکاسی در فضای داخلی احساس ناامیدی می‌کنید؟ آیا می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان عکسهای داخلی زیبا را فقط با نور طبیعی ثبت کرد؟ خانه شما مملو از پتانسیل عکاسی است که می توانید از آن برای عکاسی کودک در خانه استفاده کنید، شما فقط باید چشمان خود را باز کنید و از تخیل خود استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم نکات ویژه‌ای را در رابطه با عکاسی در خانه ذکر نمائیم. خانه‌های ما مکان مناسبی برای عکاسی و حتی بهتر است، شما می‌توانید از موارد موجود در آن به عنوان سوژه خود استفاده کنید. کار با نور طبیعی در محیط داخلی ممکن است مشکل باشد. عکاسی در محیط داخلی با یک مشکل قابل توجه روبرو است: خوب شما چکار می‌کنید؟ برخی از عکاسان به نور مصنوعی روی می‌آورند، مانند استروب استودیو و چشمک زدن. نور ملایم درخشش ملایمی به شما می‌بخشد و نور شدید جلوه‌ای چشمگیر یا بدخلق می‌دهد. همچنین تشخیص دهید که رنگ نور نیز در طول روز تغییر می‌کند. نور هنگام طلوع آفتاب گرم، در ظهر خنک و در غروب آفتاب گرم به نظر می‌رسد. وقتی شروع به جستجوی اطراف خود می‌کنید، به زودی خواهید فهمید که موارد مختلفی وجود دارد که می‌تواند برای ایجاد عکسهای جالب از زندگی طبیعی یا تصاویر ماکرو مورد استفاده قرار گیرد. ما قصد داریم ۱۰ ایده برتر برای عکاسی بدون نیاز به بیرون رفتن از خانه را به اشتراک بگذاریم و شما را تشویق خواهیم کرد که با استفاده‌ی بیشتر از آنچه در خانه دارید، مهارت خود را توسعه دهید. اگر به دنبال الهام گرفتن از عکس‌های بیشتر هستید، مقاله را برای پروژه‌های بیشتر با مضمون عکس بررسی کنید.

1. داخل / خارج

داخل / خارج - عکاسی در خانه

در مورد پس‌زمینه و نور خلاق باشید تا توهم بیرون بودن را ایجاد کند. ترکیبی از نور فلاش و تنگستن می‌تواند توهمِ نور خورشید در شب را ایجاد کند و عکس‌های خیره‌کننده‌ای را به ثبت برساند. این کار را با کنترل تعادل رنگ سفید روی دوربین انجام دهید.

2. نورپردازی DIY

نورپردازی DIY - عکاسی در خانه

لامپ‌های رومیزی ساده منبع خوبی برای روشنایی قابل‌حمل DIY هستند. به یاد داشته باشید که انواع مختلف لامپ‌ها می‌توانند رنگ و جلوه‌های گوناگونی به شما بدهند، بنابراین در اینجا گزینه‌های خود را امتحان کنید. اگر می‌خواهید احساس انتزاعی به عکس‌های خود بدهید، می‌توانید از لامپ‌هایی به سبک نور نقطه‌ای به عنوان چراغ برای برجسته کردن موهای سر و نور پس‌زمینه استفاده کنید. نور طبیعی رقابت را دوست ندارد. به طور خاص، نور طبیعی چراغ‌های الکتریکی را دوست ندارد، که باعث دو مشکل می‌شود: ۱. چراغ‌های برقی سایه‌های غیرمنتظره‌ای ایجاد می‌کنند و در جهت گیری پنجره اصلی شما تداخل ایجاد می‌کنند.

۲. چراغ‌های برقی چراغ‌های گرم یا خنک‌تری تولید می‌کنند که با رنگ نور طبیعی تضاد دارند.

به طور خاص، هنگامی که نور مصنوعی و طبیعی شروع به مخلوط شدن می‌کنند، رنگ پوست می‌تواند عجیب به نظر برسد. فقط همه چراغ‌های الکتریکی را خاموش کنید! به این ترتیب، می‌توانید رنگ‌های خود را طبیعی جلوه دهید و در عین حال بر روی یک منبع نور طبیعی تمرکز کنید. عکاسی با نور طبیعی در محیط داخلی: شما باید آن را دوست داشته باشید! دوست داشتن عکاسی فضای باز با نور طبیعی در محیط داخلی یا باز آسان است. این تنظیم ارزان، قابل حمل و استفاده از آن آسان است، به علاوه شما می‌توانید عکس‌های زیبایی بدون توجه به آب و هوا و زمان روز ایجاد کنید. لذت بردن را فراموش نکنید و اجازه دهید زیبایی داخلی در آن بدرخشد!

3. با عمق میدان بازی کنید

با عمق میدان بازی کنید - عکاسی در خانه

استفاده‌ی خلاقانه از عمق میدان حتی در یک اتاق کوچک می‌تواند حس فضای بزرگ را ایجاد کند. با استفاده از اعداد دیافراگم کوچک مانند f / 4 یا f / 2.8 برای افزودن نمای سه بعدی، در مورد فوکوس گزینشی عمل کنید.

۴. از عکاسی ماکرو (عکاسی از نمای نزدیک) استفاده کنید

از عکاسی ماکرو (عکاسی از نمای نزدیک) استفاده کنید - عکاسی در خانه

عکاسی ماکرو تقریباً در هر فضایی قابل اجرا است. اکثر لنزها دارای قابلیت فوکوس ماکرو یا نزدیک هستند. با نورپردازی مستقیم جالب و استفاده از سایه‌ها، حتی گیاهان خانه نیز می‌توانند چشمگیر به نظر برسند. در بیشتر لنزها حداقل فاصله‌ی فوکوس روی لنز نوشته شده است.

۵. رنگ‌ها

هنگام عکاسی از سوژه‌های ساکن، از وسایل مختلفِ یک رنگ در اطراف خانه عکس بگیرید. این کار می‌تواند عکس‌های بسیار جالبی را ثبت کند که توجه بیننده را به بافت و ترکیب آیتم‌ها متمرکز می‌کند.

۶. جلوه‌های دوربین

جلوه‌های دوربین - عکاسی در خانه

اکثر دوربین‌ها حالت‌های خلاقانه‌ی متنوعی دارند. یک شات را تنظیم کنید و سپس با استفاده از یک جلوه‌ی خلاقانه‌ی دیگر، همان عکس را بگیرید. این به شما درک خوبی از کار با دوربین می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا تنظیم دقیقی را انجام دهید.

۷. حیوانات

حیوانات - عکاسی در خانه

عکاسی از حیوانات خانگی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد! عکس‌های کلوزآپ و شات‌ها از نزدیک حیوانات می‌توانند تصاویر غیرمعمولی را به شما بدهند. این کار ممکن است به تمرین و آموزش نیاز داشته باشد اما سرگرم‌کننده نیز هست.

۸. پرتره‌ها

پرتره‌ها - عکاسی در خانه

اگر اعضای خانواده با شما همکاری می‌کنند، اکنون زمان تمرین تکنیک‌های پرتره فرا رسیده است. شما به استودیو یا نور گران قیمت احتیاج ندارید. نور ملایم پنجره می‌تواند منبع اصلی نور باشد و استفاده از کاغذ سفید، کارت یا آینه برای بازتاب نور در سوژه به شما امکان کنترلِ زیبای نور را می‌دهد.

۹. H2O (آب)

H2O (آب) - عکاسی در خانه

آب یک سوژه عالی برای عکاسی است. به سادگی با کنترل سرعت شاتر می‌توانید جلوه‌های سرگرم‌کننده‌ای را در حین حرکت آب ایجاد کنید. سرعت شاتر سریع به اندازه‌ی یک هزارمِ یک فریز موشن ثانویه است، بنابراین سعی کنید یک شی را درون یک کاسه آب بیندازید و از چلپ چلوپ عکس بگیرید. افزودن رنگ خوراکی به آب یا استفاده از رنگ نیز می‌تواند جلوه‌های خوبی ایجاد کند.

۱۰. از بازتاب استفاده کنید

از بازتاب استفاده کنید - عکاسی در خانه

آینه‌ها برای کنترل نور بسیار عالی هستند، چه در حال عکاسی از طبیعتِ بی‌حرکت یا عکاسی پرتره باشید. از آینه یا فلز صیقلی به عنوان پایه‌ای برای ثبت عکس‌هایی از سوژه‌های بی‌حرکت استفاده کنید – بازتاب‌ها می‌توانند جالب باشند. همچنین می‌توانید از داخل آینه عکسبرداری کنید تا زاویه غیرمعمولی از گل یا گیاهان خانگی بدست آورید.