عکاسی نوزاد

آتلیه عکاسی نوزاد
عکاسی از نوزادان، به دلیل شرایط ویژه ­ای که دارند، نیازمند مهارت بالایی است. تجربه زیاد و آگاهی از شرایط و حساسیت‌های نوزادان و نحوه مدیریت، آرام کردن نوزاد و فرم‌دهی به این فرشتگان کوچک که توسط کادر آتلیه نوزادی آسمان، در طول سالها فعالیت مستمر و حرفه ای کسب شده، توانسته است اعتماد شمار زیادی از خانواده‌های عزیز را به خود جلب کند. همه‌ی مادران در هفته‌های آخر بارداری به دنبال بهترین آتلیه‌ای برای عکاسی از نوزاد خود می‌­گردند و به حتم سوالات بسیاری ذهن‌شان را مشغول می‌کند. ما در این بخش قدم به قدم به شما توضیح خواهیم داد که در کنار کیفیت بالا در ارائه خدمات و محصولات و قیمت منصفانه عکاسی از نوزاد، چرا آتلیه آسمان خود را لایق میزبانی از خانواده‌های عزیز می­‌داند.
ادیت عکس نوزادی در آتلیه آسمان

آتلیه آسمان اولین آتلیه تخصصی عکاسی نوزاد است که افتخار همکاری با بهترین ادیتوران عکس نوزادی را دارد. همکاران متخصص ما شناخت دقیقی از رنگ و نور استاندارد و طبیعی دارند و با مهارت و دقت بالا، نور و رنگ عکسها رو تنظیم میکنند و در ادامه با استفاده از نرم افزار فتوشاپ، جوش های ریز و پوسته های صورت و بدن نوزادان رو اصلاح کرده و در صورت وجود قرمزی و جای زخم و زردی روی بدنشان، آنها را اصلاح میکنند و در نهایت خروجی عکس با کیفیتی که درخور و شایسته خانواده های عزیزمان است، تحویل میدهند.

ژورنال تک نوبت و دوره ای نوزادی

آتلیه آسمان برای خانواده های عزیز این امکان را فراهم نموده که عکسهای نوزاد دلبندشان را بصورت طراحی شده ژورنال صحافی شده ایتالیایی و فتوبوک سفارش دهند و این ژورنال را برای خود و فرزندشان ماندگار کنند

لیست قیمت عکاسی و فیلمبرداری نوزاد
عوامل موثر بر قیمت عکس نوزادی

عکاسی از نوزادان، یکی از زیباترین و لذت‌بخش‌ترین تجربیات والدین است. اما برای انتخاب بهترین آتلیه عکاسی نوزاد و منصفانه‌ترین قیمت عکاسی از نوزاد، شناخت عوامل موثر بر هزینه های آن امری بسیار مهم است. در این مطلب، به بررسی عوامل مهمی که بر قیمت عکاسی نوزاد تاثیر می‌گذارند، می‌پردازیم.

۱. نحوه ارائه خدمات و تجربه: کیفیت خدمات‌دهی در قیمت بسیار موثر است زمانی که آتلیه نوزادی نظیر آسمان با بیش از ۳۵ نفر پرسنل خدماتی با کیفیتی و کم نظیر را می‌خواهد به مشتریانش ارائه دهد قاعدتا هزینه‌های زیادی را باید متحمل شود که روی قیمت تاثیر گذار است.
۲. کیفیت محصولات و خروجی نهایی:، ساخت و اجرای دکورهای متنوع و شکیل برای ثبت تصاویر و کیفیت محصولات خروجی عکس و ویدیو است که بشدت روی قیمت تاثیر گذار باشد.
۳. تجهیزات استفاده شده: نوع تجهیزاتی که آتلیه‌ها برای جلسه عکاسی نوزاد استفاده می‌کنند نیز بر هزینه تأثیر می‌گذارد. استفاده از دوربین‌ها، لنزها، فلاش‌ها و تجهیزات نورپردازی حرفه‌ای‌تر قاعدتا هزینه را افزایش می‌دهد.
۴. تجربه و مهارت نیروی کار: آتلیه‌ها برای استخدام و حفظ نیروهای حرفه‌ای و باسابقه خود دستمزد به مراتب بالاتری را در نظر خواهند گرفت تا خدمات ‌دهی و خروجی تصاویربهتری داشته باشند.
۵. زمان عکاسی از نوزاد:جلسات عکاسی طولانی‌تر هزینه بیشتری دارند. و در زمان بیشتر تصاویر مناسب‌تری تولید خواهد شد.
۶. خدمات و هدایای جانبی: این هدایا و پکیج‌های تخفیفی در آتلیه‌های مختلف که با نیاز‌ و علایق شما بیشترین تطابق را داشته باشد، می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های عکاسی نوزاد را کاهش دهید.
۷. مکان آتلیه: آتلیه‌ها در مناطق مختلف شهر تهران به دلیل تفاوت در هزینه‌ها، قیمت‌های مختلفی دارند.

دانلود لیست قیمت عکاسی نوزاد
دکورهای متنوع عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد آسمان
دکورهای متنوع عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد آسمان
راهنمای آمادگی پیش از عکاسی نوزاد در آتلیه

عکاسی از نوزادان به‌دلیل شرایط خاص این فرشته‌های کوچک، کاری حساس و نیازمند دقت و مهارتی مثال‌زدنی است. ما در استودیو آسمان به‌واسطه‌ی همکاری با افراد متخصص و بیش از ده سال تجربه‌اندوزی، علاوه بر کیفیت نهایی تصاویر، سلامت فرزند نازنین شما را نیز تضمین می‌کنیم. نکاتی که در ادامه می‌آیند، توصیه‌هایی هستند که رعایت آن‌ها توسط شما پدرها و مادرهای عزیز، ما را در ارائه‌ی هرچه بهتر خدمات به خانواده‌ی محترم‌تان یاری می‌کنند.

عکس نوزادی دخترونه با قنداغ های رنگی و متنوع
تنوع در فرم و رنگ قنداق در عکاسی نوزاد
شرایط رزرو وقت در آتلیه عکاسی نوزادی آسمان

• برای رزرو نوبت عکاسی از نوزاد خود در آتلیه آسمان در روزهای تعطیل و آخر هفته و نوبت‌های آخر وقت حداقل سه هفته تا یک ماه و برای روزهای وسط هفته حداقل ده روز زودتر با آتلیه تماس بگیرید. هنگام رزرو نوبت به ساعت خواب کودک، مسیر رفت‌و‌آمد و ترافیک دقت نمایید. در صورت تأخیر برای حضور، استودیو در برابر جبران زیان مالی و زمان ازدست‌رفته مسئولیتی ندارد؛ زیرا برای مشتریان بعدی نیز زمانی مشابه در نظر گرفته شده است.
• پیش‌پرداخت رزرو برای روزهای سه شنبه تا چهارشنبه و ساعتهای 9:00 تا 17:00 حداقل 900،000 تومان است.
• پیش‌پرداخت رزرو برای روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیل رسمی و روزهای شنبه تا چهارشنبه و ساعتهای17:00 تا 21:00 حداقل1،400،000 تومان است.
• مشتری عزیز، میبایست طبق روز و ساعتی که نوبت خود را رزرو می‌کنید پیش‌پرداخت وقت را واریز کنید تا رزرو نوبت شما قطعی شود. در غیر این صورت، نوبت شما قطعی نشده و بعد از گذشت 72 ساعت به‌صورت خودکار از سیستم اتوماسیون نوبت دهی حذف می‌گردد.
• همچنین برای لغو نوبت خود یا جابجایی آن به نوبتی دیگر باید 72 ساعت زودتر آتلیه را در جریان قرار دهید. در صورتی که روز عکاسی یا روز قبل، نوبت خود را لغو کنید هزینۀ پیش‌پرداخت به شما بازگردانده نخواهد شد.
• در صورت رزرو پکیج‌های تخفیف دار باید کل مبلغ پکیج را برای ثبت رزرو خود پرداخت کنید.
• مبلغ پیش‌پرداخت در حساب مشتری‌ها می‌ماند و بعد از انتخاب عکس و صدور فاکتور نهایی از مبلغ کل کسر می‌شود.
• آتلیه نوزادی آسمان مبلغی به عنوان ورودی ندارد و تمام مبالغ جز هزینه ی شما برای چاپ و اجرای عکس‌ها حساب می‌گردد.
• نوبت های عکاسی نوزاد و باردار سه ساعت است
• نوبت های نوزاد و باردار: 10:00 تا 13:00 - 14:00 تا 17:00 - 17:30 تا 20:30

کنترل خواب نوزاد از مهمترین نکات عکاسی از نوزاد است
کنترل خواب نوزاد از مهمترین نکات عکاسی از نوزاد است
تنظیم خواب نوزاد پیش از حضور در آتلیه

اگر پس از به دنیا آمدن نوزاد خود تصمیم به رزرو وقت عکاسی گرفته‌اید، بهتر است پیش از ثبت نوبت، به عادت خواب او توجه داشته باشید. از آن‌جایی‌که برخلاف بزرگ‌سال‌ها، خواب نوزادان تابع قوانین خاصی نیست، ممکن است در ساعت‌هایی منحصر به‌فرد، خواب عمیق را تجربه کنند. بنابراین با در نظر گرفتن این نکته، بهتر است ساعت مناسبی را که در آن، فرزند دلبندتان در خواب عمیق به‌سر می‌برد، برای عکاسی انتخاب کنید.
پیش از حضور در جلسه عکاسی، مهم‌ترین مسئله‌ای که باید به آن توجه داشت، خواب نوزاد است.
معمولا به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم 3، 4 ساعت پیش از زمان عکاسی، فرزند خود را بیدار کنند. مثلا اگر برای ساعت 10 تا 1 نوبت گرفته‌اند، بهتر است نوزاد خود را بین ساعت‌های 7 تا 8 بیدار نمایند زیرا همانگونه که در نمونه‌های این صفحه می‌بینید، بیشتر تصاویر نوزادان در حالت خواب گرفته می‌شود. بدلیل اینکه نوزاد در خواب همکاری بیشتری برای عکاسی دارد و همچنین بدلیل نبود نگاه متمرکز در نوزادان ترجیحا با چشمان بسته از آن‌ها عکاسی می‌نماییم.

انواع دکور با ترکیب‌بندی رنگ متنوع در آتلیه نوزاد آسمان
انواع دکور با ترکیب‌ بندی رنگ متنوع در آتلیه نوزاد آسمان
همراه آوردن وسایل ضروری نوزاد هنگام حضور در آتلیه

بعضا مشاهده شده خانواده‌های محترم نسبت به همراه داشتن پستانک، شیر خشک، داروهای دل‌درد یا رفلاکس توجه درخوری از خود نشان نداده‌اند که این مسئله باعث آزار فرزندشان شده است. اگر زمان رفت و آمد را هم به زمان عکاسی اضافه کنید، با مدت زمانی حدود 6 ساعت روبه‌رو می‌شوید که در آن، نوزاد نازنین‌تان اگر خوراک مناسبی نداشته و داروهای مورد نیازش را مصرف نکند ممکن است آسایشش تامین نشده و عکاسی از او دشوار باشد بنابراین از شما عزیزان تقاضا می‌گردد کمی بیش از یک روز عادی به فرزند خود توجه داشته باشید و خوراکی و داروی بیش‌تری با خود بیاورید. اگر فرزندتان عادت به مصرف شیر خشک ندارد، می‌توانید مقداری شیر دوشیده را داخل شیشه بریزید و همراه خود بیاورید. این مورد مخصوصا در هنگام عکاسی که نوزاد شما داخل دکور قرار گرفته، بسیار بااهمیت است و موجبات آسایش شما و او را فراهم می‌کند.

نکات مهم پیش از عکاسی نوزادی
شیردهی و حمام پیش از حضور در آتلیه نوزادی

وقتی نوزاد خود را چند ساعت پیش از شروع عکاسی بیدار می‌کنید، بهتر است به او شیر بدهید. بعضا با خانواده‌هایی روبه‌رو می‌شویم که هنگام حضور در آتلیه اعلام می‌کنند چند ساعت است که به فرزند خود شیر نداده‌اند. این تصمیم، بسیار اشتباه است و ممکن است باعث ناآرامی و حتی عصبانیت نوزاد شود. بهترین کار، حفظ برنامه‌ی معمول شیردهی نوزاد است که شامل شیر خوردن، گرفتن بادگلو و احیانا خوردن داروهای مورد نیاز می‌شود.
تا این‌جای کار همه‌چیز مانند یک روز عادی پیش رفته، اما از آن‌جایی‌که حضور در آتلیه برای نوزاد شما تجربه‌ای تازه به‌شمار می‌آید، بهتر است او را از نظر جسمی و روحی برای این اتفاق آماده کنید. حمام آب گرم، همان ایده‌ی موثری است که می‌تواند به کمک‌تان بیاید و آرامش را به فرزندتان هدیه کند.بعد از حمام، دیگر به نوزادتان شیر ندهید و آماده‌ی حضور در آتلیه شوید. همراه داشتن پستانک و قطره‌های ویتامین فکر خوبی است که اکثر خانواده‌ها به آن توجه نشان می‌دهند. به این ترتیب، وقتی در آتلیه حاضر می‌شوید، نوزاد شما هم گرسنه است و هم حمامش را کرده و کافی است مقداری شیر بخورد تا راحت و آسوده به خواب فرو رود.
خانواده‌های محترم توجه داشته باشند که منظور ما از اینکه می‌گوییم پیش از حضور در آتلیه به نوزاد خود شیر ندهید این نیست که فرزند نازنین خود را مدتی طولانی گرسنه نگه دارید؛ همین که او چند ساعت پیش از نوبت عکاسی شیر نخورده باشد، کفایت می‌کند.

پشت صحنه عکاسی از نوزاد با پستونک و کلاه بافتنی
چک لیست وسایل نوزاد برای حضور در آتلیه

• شیرخشک و شیشه شیر ( حتما شیرخشک آماده شده داخل شیشه شیر یا شیردوش دوشیده شده داخل شیشه همراهتان باشد)
• داروها و ویتامین‌های ضروری نوزاد
• پستانک ( اگر نوزاد شما از پستانک استفاده نمی کند باز هم همراه داشته باشید).
• ( پمپرز)حداقل ۴ عدد پوشک
• اسباب بازی یا المانی که علاقمندید نوزاد با آن عکس داشته باشد (اجباری نیست ما اسباب بازی داریم) .
• حتما همراه خود کفشی را که قبلا تمیز کرده برای عکاسی همرا داشته باشید (این بخاطر سلامتی و بهداشت نوزادان و کودکان شما هست ‌ کفش‌های بیرون را به هیچ عنوان داخل نمی‌توانید بیاورید پس مارا شرمنده خودتان نکنید).

عکس نوزادی با پدر و لباس خلبانی
عکاسی نوزاد با پدر خلبان
عکاسی خانوادگی با نوزاد

از آن‌جایی‌که در این ژانر عکاسی، به‌دلیل کوچک بودن جثه‌ی نوزاد، عکس تمام‌قد از خانواده گرفته نمی‌شود و اکثر نماها بسته هستند، ست کردن کفش پدر و مادر ضرورتی ندارد. با این حال بهتر است علاوه بر هماهنگی طرح و رنگ پیراهن‌های پدر و مادر، به همراه داشتن شلوار مناسب هم توجه کافی شود. فراموش نکنید که این اولین عکس خانوادگی نوزاد شماست و برای همیشه به یادگار می‌ماند.
توصیه‌ی ما به اکثر خانواده‌ها این است که در انتخاب لباس خود، طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی مانند سفید، طوسی، سبز آبی، آبی و کرم را در اولویت قرار دهند. از سوی دیگر، بهتر است از پوشیدن لباس‌هایی به رنگ نارنجی جیغ، سرخابی و فسفری خودداری شود؛ چراکه این رنگ‌ها معمولا در چاپ خوب درنمی‌آیند. ضمن اینکه تجربه نشان داده عکس‌هایی که در آن‌ها افراد، لباس‌هایی با رنگ‌های ملایم مانند سفید و کرم بر تن دارند، مدتی به‌مراتب طولانی‌تر جذابیت خود را حفظ می‌کنند.
استودیو آسمان در زمان عکاسی، لباس‌های مناسب مادران را در اختیار ایشان قرار می‌دهد، اما پدرهای عزیز حتما باید با خود لباس بیاورند. لباسی که ترجیحا بدون طرح باشد تا به پوست لطیف نوزاد نازنین‌شان آسیب
نرسد.

عکس نوزادی با دکور بیسبال
ترفندهای عکاسی از نوزاد

در این بخش با ترفندهایی آشنا می شوید که با بهره گیری از آنها می توانید تصاویری دلنشین و ماندگار را از فرشته تازه متولد خود به ثبت برسانید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که بدن نوزاد بسیار ضعیف و شکننده است و فرم دادن به آن، نیازمند شناخت دقیق آناتومی و ساختار بدن است؛ بنابراین توصیه می شود در این مورد از افراد باتجربه کمک بگیرید.
۱. لنز مناسب عکاسی از نوزاد
لنزهای با دیافراگم باز این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا در محیط های تاریک به راحتی روی نوزاد فوکوس و عکاسی کنید.
۲. ارتفاع درست دوربین
در عکاسی نوزاد وقتی دوربین را همسطح سوژه قرار می دهید، بهترین نتیجه را می گیرید.
۳. سوژه های خوب عکاسی پرتره
از آنجایی که نوزادان تحرک چندانی ندارد و بیشتر ساعات روز و شب در خواب ناز هستند، یکی از بهترین گزینه ها برای عکاسی پرتره به شمار می آیند. کافی است کمی خلاقیت به خرج بدهید و چهره معصوم نوزادان را با همه ظرافت هایش به تصویر بکشید.
۴. لحظه ها را شکار کنید
نوزادها معمولا فارغ از غوغای جهان در دنیای خود به سر می برند و کاری با محیط اطرافشان ندارند. پس حوصله به خرج دهید و منتظر باشید تا لحظه جادویی فرا برسد و لبخند بر لب فرزندتان بنشیند.
۵. پس زمینه مناسب
همیشه به دنبال پس زمینه های شلوغ و پرنور نباشید، گاهی سادگی تاثیرگذارتر است. در طراحی صحنه برای عکاسی نوزاد از رنگ های شاد و روشن مانند سفید، صورتی و آبی روشن استفاده کنید.

عکس نوزادی سیاه و سفید با قنداغ توری
نکاتی درباره عکاسی از نوزاد در خانه

از آنجایی که در خانه امکان نورپردازی حرفه ای وجود ندارد، بهتر است در نور روز اقدام به این کار کنید تا سایه مزاحمی ایجاد نشود.
نور فلاش برای نوزاد مضر است، پس به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید.
حواستان باشد که نوزاد باید قبل از عکاسی خوب استراحت کرده و غذا خورده باشد تا در زمان ثبت تصویر گریه نکند.
عناصر اضافه را از کادر خارج کنید تا ساختار تصویر به هم نریزد.
خیلی زیاد به نوزاد نزدیک نشوید و از فاصله‌ی دورتری با زوم کردن روی نوزاد عکس بگیرید چون عکاسی از فاصله‌ی نزدیک ممکن است باعث چپ دیده شدن چشمان نوزاد شود.
در کنار نوزاد بمانید. از آنجایی که نوزاد اندام کوچک و ظریفی دارد، اجازه دهید در پیش‌زمینه‌ی کادر قرار داشته باشد و سایر اعضای خانواده در پس زمینه جای بگیرند.
سعی کنید خیلی زیاد عکس بگیرید. بعضی مواقع حرکات یا حالات خاص چهره‌ی نوزاد درست در لحظه‌ای ایجاد می‌شود که ممکن است در آن لحظه آماده‌ی عکسبرداری نباشید.
مراقب باشید نوزاد را روی سطحی صاف و نرم قرار دهید تا اذیت نشود.
اگر می‌خواهید نوزاد را برهنه کرده و بدون لباس از او عکس بگیرید، حتماً دمای اتاق را کنترل کنید که سرد نباشد و نوزاد مریض نشود.
در پشت دوربین با نوزاد حرف زده و توجه او را به خود جلب کنید به نحوی که نگاهش به سمت دوربین باشد.
نگاه خلاقانه‌ای به محیط داشته باشید چون هر چیزی در محیطمی‌تواند بهانه‌ای برای گرفتن یک عکس خوب از نوزاد باشد.
نور ملایم صبح، هنگامی که کودک با آرامش خاصی خوابیده است می‌تواند آرامش او را به نمایش بگذارد.

عکس پرتره نوزادی دختر با هدبندگل
تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای عکاسی از نوزاد

عکاسی نوزاد مانند هر ژانر دیگری نیازمند استفاده از تجهیزات اختصاصی و مناسب است؛ تجهیزاتی که علاوه بر ارتقای سطح فنی٬ سلامتی نوزاد را تضمین می کنند. در ادامه با برخی از این ابزارها و وسایل آشنا می شویم.
۱. لنز
وقتی می خواهید پرتره نوزاد خود را ثبت کنید باید مراقب باشید که او از خواب بیدار نشود. بنابراین انتخاب لنزی که به شما اجازه دهد بدون نزدیک شدن به نوزاد٬ از او عکس بگیرید، بسیار مهم است.
۲. سه پایه
استفاده از سه پایه باعث راحت تر شدن عکاسی می شودِ چراکه جلوی لرزش دست را می گیرد. اما از طرفی دستتان را برای حرکت و شکار لحظه ها می بندد. بنابراین در عکاسی نوزاد به ندرت از سه پایه استفاده کنید.

۳. پس زمینه
پس زمینه یا بک گراند یکی از تاثیرگذارترین عوامل در کیفیت تصاویر است. وقتی می خواهید از نوزاد خود عکاسی کنید٬ باید به زیبایی و جذابیت پس زمینه توجه ویژه ای داشته باشید؛ پس آن را جدی بگیرید.
۴. استند عکاسی
یک استند قابل تنظیم می تواند با تغییر زاویه و اندازهُ امکان ثبت تصاویر متفاوت را به شما بدهد.

تنوع بالای جنس و رنگ پارچه ها برای عکاسی نوزادی
وسایل و دکورهای مورد نیاز برای عکاسی از نوزاد

۵. پارچه های مخصوص
پارچه های ساتن براق برای این کار بسیار مناسب هستند. فراموش نکنید پارچه های پشمی با پرزهای بلند می توانند باعث بروز آلرژی و حساسیت پوستی در نوزاد شوند یا بدتر از آن٬ به داخل بینی یا دهان او بروند و مشکل ایجاد کنند.

۶. نورپردازی
با وجود اینکه نور طبیعی بهترین گزینه برای عکاسی از نوزاد است، ولی گاهی اوقات نور طبیعی موجود نیست، به همین دلیل توصیه می‌شود برای عکاسی از فلاش‌های مخصوص و غیر آسیب زا استفاده کنید.
۷. نشیمن مناسب
سطحی که نوزاد روی آن قرار می گیرد از نظر سختی و نرمی باید متعادل باشد. زیرا اگر بیش از حد سخت باشد٬ ممکن است به کودک آسیب وارد کند و اگر بیش از اندازه نرم باشید، نوزاد در آن فرو می رود.

عکس نوزادی با دکور خاص همراه با عروسک
ایده‌های مختلف برای عکاسی نوزاد

برای گرفتن یک عکس خاص و بی‌نظیر به پارچه‌های رنگارنگ نیاز دارید. مثلاً استفاده از خرده پارچه‌های متفاوت به شما امکان می‌دهد تا اشکال مختلفی را درست کنید.
ابتدا باید طرح مورد نظر خود را روی یک کاغذ بکشید.
البته اگر بخواهید از ایده‌های خاصی استفاده کنید، دیگر نیازی به این کار ندارید.
پس از اینکه طرح عکس را مشخص کردید، ببینید که دقیقاً به چه چیزهایی احتیاج دارید.
مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید رنگ پس زمینه است؛ ابتدا یک پارچه پهن کنید و لوازم دیگر طرح را روی آن بچینید.
می‌توانید از لوازم مخصوص نوزاد مثل لباس‌های نوزاد، توپ‌های رنگی، اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها، کلاه‌های رنگی و هر وسیله‌ی دیگری که به نظرتان عکس را زیباتر می‌کند استفاده کنید.
وقتی طرح را پیاده کردید، لباسی را با توجه به طیف رنگی پس‌زمینه برای نوزادتان انتخاب کنید.
زمانی که نوزاد به اندازه‌ی کافی سیر شده و آرام است، از او عکاسی کنید.
می‌توانید قبل از عکاسی، نوزاد را به حمام ببرید تا به اندازه‌ی کافی خواب‌آلود باشد.
نوزادتان را به آرامی در جای مورد نظر قرار دهید.

عکاسی نوزاد
نکات کاربردی در خصوص عکاسی نوزاد

حتماً نکات ایمنی را رعایت کنید.
بهترین سبک عکاسی را برای عکسبرداری از نوزاد انتخاب کنید.
یک پس‌زمینه را به عکاسی اضافه کنید.
از نورپردازی مناسبی استفاده کنید.
فقط بر روی نوزاد فوکوس کنید.
از زوایای مختلف چهره‌ی نوزاد عکسبرداری کنید.
برای تقویت عکس، تنظیمات Lightroom را انتخاب نمایید.
حتی اگر در زمینه عکاسی دیجیتال تسلط کامل داشته باشید، باز هم باید تکنیک‌های خاصی را برای پیشرفت در عکاسی از نوزاد آموزش ببینید. به دلیل اینکه نوزادان در طول عکاسی قادر به ژست گرفتن نیستند، باید چندین سناریو را برنامه‌ریزی کنید. اگر نوزاد در حین عکاسی خواب باشد، کار شما بسیار ساده‌تر خواهد بود. ممکن است نوزاد ناراحت باشد و گریه کند، بنابراین پخش یک موسیقی ملایم می‌تواند باعث آرامش آنها شود. ژست کودک در آتلیه باید با مهارت خاصی پیاده شود و برای عکاسی در خانه نیز می‌توانید از این ژست‌ها الهام بگیرید.