عکاسی کودک در فضای باز و باغ

عکاسی کودک در فضای باز
استودیو آسمان امکان عکاسی در ۸ باغ مختلف با دسترسی‌های متفاوت را برای خانواده‌های عزیز فراهم نموده است. این باغ‌ها به لحاظ داشتن انواع امکانات، نماهای بصری، داشتن عمارت، لوکیشن‌های متنوع و دکور شده، امکان عکاسی در فضاهای گل‌آرایی شده، امکان عکاسی در کنار دریاچه و خیلی موارد دیگر، را با دیگری متفاوت است و می‌تواند سلیقه بسیاری از خانواده‌های عزیز را پوشش دهد. همچنین عکاسی فصلی به‌صورت تور خصوصی در دل طبیعت برای خانواده‌ های عزیز امکان‌پذیر است.
عکاسی کودک در فضای باز و باغ
ترکیب صحیح نور طبیعی با نورپردازی عکاسانه

برخلاف تصور بسیاری از افراد، عکاسی در فضای باز هم به تجهیزات خاصی نیاز دارد تا نور و سایه به تعادل و هماهنگی لازم دست پیدا کنند. استودیو آسمان با استفاده از تجهیزات پیشرفته و کاربردی، توانایی عکاسی از کودکان را در فضای باز و در شرایط مختلف فصلی و آب و هوایی دارد. بهره‌گیری از فلاش‌ها و نورهای پرتابل درجه یک به‌منظور ترکیب نور طبیعی با نورپردازی عکاسانه و استفاده از تجهیزات مخصوص (لنز با دیافراگم باز) جهت دستیابی به حد اعلای کیفیت تصویری در فضای باز، از جمله‌ی این موارد است.

شکار لحظه ها

اگرچه عکاسی از کودکان در استودیو سختی‌های خاص خود را دارد، اما دست‌کم شرایط تا حد زیادی تحت کنترل است. اما در زمان عکاسی در فضای باز، کودک آزادانه به دور و اطراف می‌رود و از کشف جزییات پیرامون خود لذت می‌برد. احتمالا عکاسان تازه‌کار در چنین وضعیتی دست و پای خود را گم کنند، اما استودیو آسمان با عکاسانی حرفه‌ای همکاری می‌کند که توانایی مدیریت موقعیت‌های پیش‌بینی نشده را دارند. آن‌ها کمک می‌کنند شادی و نشاط کودک در چهره‌اش آشکار شود و سپس به شکار لحظه‌ها می‌پردازند.

لیست قیمت عکاسی و فیلمبرداری از کودک در باغ و فضای باز
عوامل موثر بر قیمت عکس کودک در باغ و فضای باز

عکاسی از کودک، یکی از زیباترین و لذت‌بخش‌ترین تجربیات والدین است. اما برای انتخاب بهترین آتلیه عکاسی کودک در فضای باز و مطلوب‌ترین و منصفانه‌ترین قیمت عکاسی از کودک، شناخت عوامل موثر بر هزینه امری بسیار مهم است. در این مطلب، به بررسی عوامل مهمی که بر قیمت عکاسی تاثیر می‌گذارند، می‌پردازیم.

۱. نحوه ارائه خدمات و تجربه: کیفیت خدمات‌دهی در قیمت بسیار موثر است زمانی که آتلیه عکاسی کودک در فضای باز نظیر آسمان با بیش از ۳۵ نفر پرسنل خدماتی با کیفیتی کم نظیر را می‌خواهد به مشتریانش ارائه دهد قاعدتا هزینه‌های زیادی را باید متحمل شود که روی قیمت تاثیر گذار است.
۲. کیفیت محصولات و خروجی نهایی: ساخت و اجرای دکورهای متنوع و شکیل برای ثبت تصاویر و کیفیت محصولات خروجی عکس و ویدیو است که بشدت روی قیمت تاثیر گذار باشد.
۳. تجهیزات استفاده شده: نوع تجهیزاتی که آتلیه‌ها برای  عکاسی فضای باز استفاده می‌کنند نیز بر هزینه تأثیر می‌گذارد. استفاده از دوربین‌ها، لنزها، فلاش‌ها و تجهیزات نورپردازی حرفه‌ای‌تر قاعدتا هزینه را افزایش می‌دهد.
۴. تجربه و مهارت نیروی کار: آتلیه‌ها برای استخدام و حفظ نیروهای حرفه‌ای و باسابقه خود دستمزد به مراتب بالاتری را در نظر خواهند گرفت تا خدمات ‌دهی و خروجی تصاویربهتری داشته باشند.
۵. زمان عکاسی فضای باز: جلسات عکاسی طولانی‌تر هزینه بیشتری دارند. و در زمان بیشتر تصاویر مناسب‌تری تولید خواهد شد.
۶. خدمات و هدایای جانبی: این هدایا و پکیج‌های تخفیفی در آتلیه‌های مختلف که با نیاز‌ و علایق شما بیشترین تطابق را داشته باشد، می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های عکاسی کودک در باغ را کاهش دهید.

دانلود لیست قیمت عکاسی فضای باز
عکس پرتره کودک فضای باز
راهنمای آمادگی پیش از عکاسی در فضای باز

ما در استودیو آسمان به‌ واسطه‌ی همکاری با افراد متخصص و بیش از ده سال تجربه‌اندوزی، علاوه بر کیفیت نهایی تصاویر، سلامت فرزند نازنین شما را نیز تضمین می‌کنیم. نکاتی که در ادامه می‌آیند، توصیه‌هایی هستند که رعایت آن‌ها توسط شما پدرها و مادرهای عزیز، ما را در ارائه‌ ی هرچه بهتر خدمات به خانواده‌ی محترمتان یاری می‌کنند.

عکاسی کودک در فضای باز و باغ
شرایط رزرو وقت در آتلیه عکاسی فضای باز آسمان

• برای رزرو نوبت عکاسی فضای باز برای کودک خود در آتلیه آسمان در روزهای تعطیل و آخر هفته حداقل سه هفته تا یک ماه و برای روزهای وسط هفته حداقل ده روز زودتر با آتلیه تماس بگیرید. هنگام رزرو نوبت به ساعت خواب کودک، مسیر رفت‌و‌آمد و ترافیک دقت نمایید. در صورت تأخیر برای حضور، استودیو در برابر جبران زیان مالی و زمان از دست‌ رفته مسئولیتی ندارد؛ زیرا برای مشتریان بعدی نیز زمانی مشابه در نظر گرفته شده است.

عکس پسربچه روی پل با خرس
آموزش عکاسی از کودک در فضای باز

اگر به ثبت شیطنت‌های فرزند خود در فضای باز علاقه‌مند هستید و می‌خواهید شادی این لحظات او را جاودانه کنید، بهتر است نکاتی را در خاطر داشته باشید تا سطح کیفی عکس‌های‌تان بالا برود.
ارتباط با کودک:
همانطور که می‌دانید کودکان با قرار گرفتن در محیط باز کمتر قابل کنترل بوده و اغلب به دنبال بازی کردن و لذت بردن از شرایطی که در آن قرار گرفته‌اند هستند. به همین دلیل در گرفتن عکس از کودک در فضای باز علی‌رغم روند شاد و سرگرم کننده‌ای که وجود دارد، یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های حرفه عکاسی نیز به شمار می‌رود.
به همین دلیل یکی از مهمترین نکات عکاسی از کودک در فضای باز برخورداری عکاس از قدرت بالای برقرار ارتباط با کودک است. زیرا برقراری ارتباط با کودک او را بیشتر تحت کنترل می‌آورد.
عدم اجبار کودک به گرفتن ژست خاص:
دومین نکته ای که یک عکاس حرفه‌ای جهت گرفتن عکس از کودک در محیط باز، همواره باید به آن توجه داشته باشد، این است که عکس کودک را آن چه که هست باید بگیرد و منتظر حالت خاصی که انتظارش را دارد نباشد. زیبایی عکس کودک رابطه زیادی با این طرز تفکر داشته و اگر عکاس و والدین کودک درصدد مجبور کردن او به حالت‌های خاصی که در ذهن دارند باشند، به شدت به کیفیت عکاس لطمه وارد خواهند کرد.
راهنمایی کودک برای گرفتن ژست خاص، کاری بیهوده و البته مخرب حالت طبیعی چهره کودک در عکس خواهد شد. لذا یکی از نکاتی که عکاسان حرفه‌ای آن را مد نظر قرار دارند، همین نکته است. به عبارت دیگر یک عکاس حرفه‌ای همواره تلاش می‌کند عکس خود، واقعی کودک را ثبت کرده و از راهنمایی او برای گرفتن ژست و حالت‌های خاص پرهیز می‌کند.

عکس کودک روی چمن
آموزش عکاسی از کودک در فضای باز

استفاده از نور طبیعی:
یکی دیگر از نکات مهم عکاسی کودک در محیط باز استفاده از نور طبیعی است. زیرا فضای باز نور و سایه فوق‌العاده‌ای دارد. البته این نکته به مهارت عکاس نیز بستگی داشته و او باید قدرت استفاده درست از نور طبیعی در فضای باز را داشته باشد. همچنین احساسات واقعی و خلق حالت‌های زیبای عکاسی در نور طبیعی برای کودکان بسیار راحت‌تر بروز پیدا می‌کند.
• استفاده از لباس مناسب:
نکته دیگر این است که لباسی که برای عکاسی کودک در محیط باز استفاده می‌شود باید مناسب باشد. به طور کلی انتخاب لباس مناسب در عکس بسیار مهم است. لذا بهتر است جهت انتخاب ایده‌آل‌تر از لباس برای آتلیه کودک در حین گرفتن عکس بهره برد. در واقع لباسی که کودک برای عکاسی در فضای باز به تن می‌کند به نحوی باید با محیط و لوکیشنی که کودک در آن قرار دارد همخوانی داشته باشد تا عکس کودک طبیعی‌تر به نظر برسد.

عکس کودک با سه چرخه چوبی
چرا نور طبیعی بهترین نور است؟

یکی از نکات بسیار مهم در حرفه عکاسی نورپردازی است. در واقع یک عکاس خبره و ماهر باید قادر باشد بهترین نورپردازی را برای تصویر مورد نظر خود تنظیم کند.
اما واقعیتی که در این باره تقریبا تمامی عکاسان حرفه‌ای بر آن اتفاق نظر دارند این است که، هر چقدر مهارت عکاس در تنظیم نورپردازی بالا باشد باز هم قادر نیست نورپردازی آتلیه خود را به کیفیت نور طبیعی تنظیم نماید. زیرا المان‌هایی در طبیعت وجود دارند که ناخودآگاه بر کیفیت نور تاثیرگذار بوده و عکاس از این المان‌ها در آتلیه و سایر نقاط بسته محرم است. به همین دلیل عکاسی در فضای باز با نور طبیعی همواره مورد توجه همه عکاسان قرار دارد.
عامل دیگری که در نورپردازی طبیعی نمی‌توان منکر آن شد، کیفیت بالای چهره است. در واقع تاثیر نور طبیعی و انعکاس آن بر روی چهره، معصومیتی را خلق می‌کند که با نور پردازی مصنوعی هرگز شدنی نیست.
استفاده از نور طبیعی در آتلیه مادر و کودک در محیط باز یکی از ناب‌‌ترین سوژه‌ها برای عکاسان است. زیرا به راحتی قادر هستند، با استفاده از قابلیت‌های نورپردازی طبیعی معصومیت چهره مادر و کودک را در عکس به تصویر بکشند.

عکس کودک درحال دویدن
چرا نور طبیعی بهترین نور است؟

همچنین شادابی و طراوت پوست و چهره دیگر حاصل استفاده از نور پردازی طبیعی است که با تابش به پوست کودک به وجود می‌آید. حسن ویژگی فوق در این است که مانع از تشکیل سایه‌های بیهوده که مخرب کیفیت عکس نیز هستند، می‌شود. همچنین نور طبیعی برعکس فلش زدن که منجر به مسطح شدن بیش از حد چهره می‌شود، پوست چهره را در ظریف‌ترین حالت ممکن نشان می‌دهند.
البته بهره‌مندی از نور طبیعی نیز تحت شرایط خاصی امکان‌پذیر بوده و هر چقدر میزان تجربه، دقت عمل و استعداد عکاس در این باره بیشتر باشد، نتیجه کسب شده نیز ایده‌ال‌تر خواهد بود. همچنین رعایت برخی نکات نیز در این باره مفید خواهند بود.
به عنوان مثال یک عکاس حرفه‌ای به منظور استفاده بهینه از نور طبیعی، ابتدا بخش‌هایی که دارای نور طبیعی هستند را شناسایی کرده و سپس مطابق با سطح توانایی و دانش خود در این حرفه نور خورشید را مدیریت می‌کند. همچنین پیدا کردن یک مکان‌های سایه‌دار از دیگر نکاتی است که جهت استفاده بهینه از نور طبیعی مد نظر هر عکاسی قرار دارد.
البته در مواردی که جهت دریافت بهترین نتیجه، سوژه عکاسی در زیر آسمان مد نظر عکاس قرار بگیرد و مکان مورد نظر دارای سایه‌های تیره و تاریک باشد، او می‌تواند برای بهتر کردن شرایط از فلش رفلکتور قابل حمل بهره ببرد.

عکس کودک روز برفی
بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی کودک در فضای باز

عکاسی در فضای باز از جمله مواردی است که امروزه از طرف والدین به شدت مورد توجه قرار گرفته است. علت این موضوع نیز مشخص بوده و به خاطر زیبا و جذاب‌تر شدن عکس در فضای باز است. به همین دلیل اکثر والدین این گزینه را به عکاسی کودک در منزل یا استودیو یا هر فضای بسته دیگری ترجیح می‌دهند.
اما برای عکاسی کودک در فضای باز، فاکتورهای متعددی وجود دارد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر کیفیت عکس تاثیر می‌گذارند که یکی از معیارهای فوق که بسیار هم حائز اهمیت می‌باشد، تنظیمات درست دوربین عکاسی است. در واقع اگر تنظیمات دوربین عکاسی به درستی صورت نگیرد، عکاسی حتی با بهترین و به روزترین دوربین‌ نیز چندان مطلوب نخواهد شد.
جهت تمرکز نمودن بر روی کودک برای سوژه عکاسی در محیط باز بهترین حالت دیافراگم، حالت اولویت می‌باشد. همچنین برای شروع نیز دیافراگم مناسب، f5.6 است‌. انتخاب این حالت دیافراگم برای شروع عکاسی سبب می‌شود، کل چهره کودک در فوکوس قرار گرفته و همچنین پس زمینه نیز از حالت فوکوس خارج گردد.
دیگر نکته مورد توجه برای عکاسی کودک در محیط باز انتخاب سرعت ایزو مناسب است که معمولا سرعت پایین‌تر نتیجه مناسب‌تری در پی خواهد داشت. البته در مواقعی که نور طبیعی کم است می‌توان از ایزو بالاتر نیز استفاده کرد. اما به طور کلی استفاده از ایزو ۸۰۰ به بالا، برای عکاسی کودک در محیط باز در هر حالت کیفیت عکس را پایین آورده و موجب ایجاد نویزهایی در آن خواهد شد.
اگر قرار است که عکاسی از کودک در حالت حرکت در فضای باز صورت بگیرد، باید دوربین به نحوی تنظیم شود که سرعت شاتر بالاتر باشد.

عکس کودک درحال پریدن
عکاسی کودک در آتلیه بهتر است یا فضای باز؟

با توجه به مطالبی که ارائه دادیم، در پاسخ پرسش مذکور می‌توانیم با قاطعیت بگویم که مسلما عکاسی کودک در فضا و محیط باز بسیار بهتر از آتلیه است. آتلیه فضای باز به مراتب فرصت‌های بیشتری را برای ایجاد ژست‌های زیبا و خاص به وجود می‌آورد. به همین دلیل عکاس سوژه‌هایی زیادی برای گرفتن یک عکس فوق‌العاده از کودک در اختیار دارد. در صورتی که عکاسی در آتلیه، علی‌رغم داشتن محدودیت‌های زیاد، امکان استفاده از نور طبیعی را نیز از عکاس سلب می‌کند.
همانطور که گفتیم یکی از رازهای گرفتن عکس ایده‌آل از کودکان، برقراری ارتباط با آن‌ها می‌باشد. با توجه به فضای خاصی که آتلیه عکاسی دارد، این امکان بسیار سخت برای عکاس فراهم می‌شود. در صورتی که در فضای باز، نه فقط عکاس بلکه هر فردی به راحتی قادر است با کودکان ارتباط عمیقی را برقرار کند.
البته ناگفته نماند، برای حصول نتیجه ایده‌ال از عکاسی کودک در فضا و ‌محیط باز، پیدا کردن فضای باز مناسب و انتخاب مناسب‌ترین لباس برای آتلیه کودک اهمیت زیادی دارد.

عکس پرتره کودک فضای باز
عکاسی کودک در آتلیه بهتر است یا فضای باز؟

به طور کلی فضای باز مناسب برای عکاسی کودک فضایی است که عاری از هر گونه محدودیت بوده و دارای آسمان آبی و نور طلایی باشد. در واقع یافتن فضایی با ویژگی‌های ذکر شده تاثیر بسیار بالایی در عکاسی فضای باز دارد.
به همین دلیل است همیشه تفاوت‌های فاحشی بین تصاویری که به واسطه عکاسان حرفه‌ای و کار بلد گرفته می‌شود با تصاویر گرفته شده توسط افراد عادی به چشم می‌خورد.
یک عکاس ماهر در کنار تجربه‌ای که در این حوزه دارد، آموزش‌های علمی را نیز فرا گرفته و با تلفیق آن‌ها با استعدادهای ذاتی خود بکرترین و ناب‌‌ترین تصاویر را از کودکان در فضای باز می‌گیرند.
دیگر علتی که موجب شده است عکاسی در فضای باز از کودک بهتر از عکاسی در آتلیه باشد، نبود محدودیت و آزادی کودک است که این امکان را به عکاس می‌دهد که از سوژه خود فرصت‌های متنوعی برای عکس گرفتن داشته باشد.

عکس کودک فضای باز درحال کتاب خواندن
مزیت استفاده از فضای باز

فارغ از سن و سال و بزرگ و کوچک بودن، استفاده از فضای باز برای گرفتن عکس آتلیه‌ای طبیعی و زیبا همواره مورد توجه افراد قرار دارد. زیرا نور طبیعی چهره را ملایم کرده و حالت طبیعی و شاداب‌تری را ایجاد می‌کند. همچنین در فضای باز و نور طبیعی پوست زیبا و ظریف‌تر به نظر می‌آید.
عکاسی در محیط باز، عکاس را از معضل‌های نور مصنوعی و درد سرهای عکاسی در محیط بسته خلاص کرده و همچنین نور طبیعی و‌ ملایمی در اختیار وی قرار داده و اثر هنری او را از شر سایه‌های ناملایم دور می‌کند.
یکی از چالش‌های عکس‌هایی که در فضای بسته از کودکان گرفته می‌شود، صدای فلش است که به منظور ایجاد نور در عکس منتشر می‌شود. زیرا بسیاری از کودکان با زدن فلش ترسیده پلک می‌زنند و یا حتی به گربه می‌افتند. اما عکاسی در فضای باز به دلیل وجود نور طبیعی چنین مشکلاتی را ایجاد نمی‌کند.
البته استفاده از نور فلش در عکاسی، مانع از ثبت چهره‌ای عمیق و رئالیسم با سایه‌های طبیعی شده و سطح پوست را پهن‌تر از حالت طبیعی نشان می‌دهد.

عکس خانوادگی فضای باز
عکاسی خانوادگی در فضای باز

عکاسی در فضای باز به همراه خانواده همیشه به یادماندنی‌ترین لحاظ را در زندگی ما آدم‌ها ثبت می‌کند. البته به شرط آن که ژست عکس حس واقعی آن لحظه را منعکس کند.
به همین دلیل همواره یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از خانواده‌ها داشتن عکس‌ها و تصاویری است که با دوربین‌های پیشرفته به واسطه عکاسان کاربلد گرفته شده‌اند. البته هر چند امروزه با توجه به پیشرفت‌های حاصل و مجهز شدن گوشی‌های همراه به دوربین امکان ثبت لحظه‌ها به راحتی در همه حال وجود دارد.
اما واقعیت این است عکس‌های خانوادگی که در فضای باز به واسطه تجهیزات عکاسی و عکس‌های حرفه گرفته‌ می‌شوند بسیار خاص و حرفه‌ای هستند. به نحوی که اکثر خانواده‌ها ترجیح می‌دهند چند نمونه عکس آتلیه‌ای خانوادگی در فضای باز مخصوصا در زمان‌های خاص داشته باشند. به عنوان مثال عکاسی تولد کودک در فضای باز یکی از ایده‌های بسیار جالب و جذابی است که اکثر خانواده‌ها به آن اهمیت می‌دهند.

عکس نوزادی کودک فضای باز
عکاسی نوزاد در فضای باز

همانطور که گفتیم عکاسی تولد کودک در فضای باز جزو مواردی است که همه خانواده‌ها آن را می‌پسندند. زیرا در چنین شرایطی علاوه‌بر بخشیدن شادی و خوشحالی مضاعف به کودک، امکان گرفتن عکس‌های جذاب و دوست داشتنی از او نیز به راحتی فراهم است.
همچنین عکاسی نوزاد در آتلیه فضای باز نیز به خانواده کمک می‌کند ناب‌‌ترین و ‌شیرین ‌ترین عکس‌العمل‌های او را نسبت به محیط برایش به یادگار از دوران نوزادی ثبت کنند.
زیرا نوزادان هنگام قرار گرفتن در محیط باز، با وجد آمده و همواره با مشاهده دنیایی متنوع در اطراف خود، شیطنت‌های بسیار شیرینی را از خود بروز می‌دهند. به همین دلیل یکی از ایده‌های بسیار کاربردی برای گرفتن تصاویر زیبا و خاص از نوزادان بردن آن‌ها به فضایی باز و شاد است.
بسیاری از والدین خوش ذوق جهت تثبیت دوران کودکی فرزندان خود با استفاده از ثبت تصاویر آن‌ها در دوران کودکی از همان دوران بارداری دست به کار شده و با گرفتن عکس آتلیه ای بارداری عکس‌هایی خاص و دوست داشتنی، در حالی که لباس بارداری بر تن دارند، از دوران بارداری مادر ضمیمه آلبوم فرزندان دلبندشان می‌کنند.
این روزها این موضوع به طور خاص مورد توجه قرار گرفته و در اینستاگرام آتلیه بارداری تصاویر بسیار زیبا و جذابی از مادران باردار نیز این واقعیت نشان می‌دهد.

عکاسی کودک در فضای باز و باغ
چگونه از کودکان تصاویر فوق العاده‌ای بگیریم؟

به جرات می‌توان گفت که عکاسی کودک در کنار همه جذابیت‌های که دارد، به دلیل غیر قابل کنترل بودن کودک، سخت‌ترین بخش کار عکاسی می‌باشد. زیرا کودکان در چنین مواقعی توجه چندانی به عکاس نکرده و اصلا به توصیه‌های او اهمیت نمی‌دهند. حتی برخی از کودکان دقیقا خلاف آن چیزی که عکاس و والدین او می‌گویند رفتار می‌کنند.
بنابراین برای گرفتن عکس‌هایی زیبا و حرفه‌ای از کودکان، مهمترین و اساسی‌ترین نکته جلب توجه و نظر کودک است. به عبارت دیگر یک عکاس حرفه‌ای هرگز برای دستیابی به ژست مورد نظر خود برای کودک شرح نمی‌دهد که چگونه رفتار کند. بلکه خود او به نحوی رفتار می‌کند که کودک به صورت ناخودآگاه آن ژست را از خود بروز دهد.
نکته دوم برای گرفتن تصاویر فوق‌العاده از کودک انتخاب محیط مناسب است. به طور کلی محیط استودیویی پرتره داخلی جهت گرفت تصاویر جذاب و با کیفیت از کودکان چندان توصیه نمی‌شود. زیرا اکثر کودکان از این محیط می‌ترسند و غالب شدن ترس بر چهره آن‌ها اثرات نامطلوبی بر روی عکس کودک خواهد گذاشت. بنابراین عکاسی فضای باز کودک و سرگرم کننده جهت گرفتن تصاویری خاص و فوق‌العاده نسبت به استودیو و سایر محیط‌های بسته مناسب‌تر است.
به همین دلیل است که ژست عکس کودک در فضای باز همیشه بهترین بوده و اغلب پدران و مادران را ترغیب به گرفتن عکس از کودک خود در فضاهای باز نظیر پارک، باغ، ساحل، حیاط منزل و غیره می‌کند.
البته استعداد و توانایی عکاس در این باره نیز مهم بوده و به نحوی تکمیل کننده سایر موارد است. به عنوان مثال هنگامی که کودک در محیط باز در حال دویدن و یا بازی کردن با شن و ماسه ساحل است، فقط یک عکاس حرفه‌ای ارزش آن لحظه را برای ثبت کردن و گرفتن عکس درک کرده و می‌تواند تصاویری بسیار زیبا برای او به یادگار بگیرد.

عکس کودک در گندمزار
بهترین موقع برای عکاسی کودک در فضای باز چه ساعتی است؟

همانطور که مستحضر هستید؛ استفاده از نور طبیعی در حرفه عکاسی یکی از ترفندهای مهم در بالاتر بردن کیفیت عکاسی می‌باشد. زیرا بهترین و با کیفیت‌ترین عکس‌ها همیشه در فضای باز به همراه نور طبیعی، به دست عکاسان حرفه‌ای و هنرمند خلق می‌شود. اما باید متذکر شویم که برای انداختن عکس‌های باکیفیت در فضای باز با نور طبیعی از کودک، همه ساعات روز مناسب نیست.
به عبارت دیگر یک عکاس و آتلیه عکاسی در فضای باز حرفه‌ای و با تجربه برای این منظور بهترین ساعات روز را که نور طبیعی بهتر در عکس جلوه پیدا می‌کند را انتخاب می‌نماید.
به همین دلیل جهت پیشگیری از وجود سازه‌های ناخوشایند، ساعاتی نظیر ظهر که نور خورشید، بسیار خشن و زننده است را برای عکاسی انتخاب نمی‌کند.
به طور کلی عکاسان حرفه‌ای معتقد هستند که، برای عکاسی در فضای باز دو ساعت طلایی وجود دارد که شامل صبح زود و ساعاتی قبل از غروب خورشید است. البته در بین این دو گزینه نیز ساعات اول صبح به دلیل پر انرژی و شاد بودن کودک، برای عکاسی مناسب‌تر می‌باشد.
بنابراین برای دستیابی به بهترین ژست عکس کودک در فضای باز باید ساعات اول صبح و لحظات پایانی روز قبل از غروب خورشید انتخاب شود.
به طور کلی عکاسی از کودک در فضای باز یکی از علاقمندی‌های و سوژه‌هایی عکاسان حرفه‌ای و حتی مردم عادی می‌باشد که اگر ساعات عکاسی هوشمندانه انتخاب شود، عکس‌های بسیار زیبا و جذابی را که سرشار از معصومیت کودکانه است، می توان از آن‌ها گرفت.