ژست کودک در آتلیه

۵ اردیبهشت, ۱۴۰۱
عکاسی از کودکان می‌تواند یک فرآیند شاد و مفید باشد، اما در عین حال بسیار چالش‌برانگیز است. چه بخواهید در داخل آتلیه عکاسی از کودکان عکسبرداری کنید، چه در فضای بیرون، در مورد عکاسی از کودکان و ژست کودک در آتلیه یا فضای بیرون، نکات زیادی وجود دارد که باید در عکاسی کودک و عکاسی نوزاد به آنها توجه داشته باشید. در اینجا به نکات مهم در ارتباط با عکاسی از کودکان و ژست کودک در آتلیه می‌پردازیم.

مدل های ژست کودک در آتلیه

مدل های ژست کودک در آتلیه

۱. از کودکان همانطور که هستند عکاسی کنید (نه آنطور که شما می‌خواهید)

زیباییِ عکاسی از کودکان در این است که آنها را همانطور که هستند عکسبرداری کنید. بهترین عکس‌ها اغلب به صورت بداهه گرفته می‌شوند.

۲. به زبان کودکان صحبت کنید

مهمترین چیز داشتن رابطه‌ی خوب با کودک است. این به معنای تعامل با کودک، درخواست و استفاده از ایده‌های او و صحبت با کودک است. از او بخواهید هر طور که دوست دارد ژست بگیرد تا واقعی‌تر به نظر برسید.

۳. گاهی کمی حماقت تا حد زیادی به شما کمک می‌کند

وقتی از کودکان عکاسی می‌کنید، شما نیز باید کمی بچه شوید، خود را رها کنید و با کودکان شوخی کنید. مثلاً سعی کنید با آنها ترانه بخوانید، یا برای آنها برقصید. در این صورت، وقتی کودکان در حال رقص هستند، می‌توانید زیباترین عکس‌ها را از آنها بگیرید.

ترفندهای ژست کودکان در آتلیه فضای بسته

ترفندهای ژست کودکان در آتلیه فضای بسته - ژست کودک در آتلیه

۱. از صندلی استفاده کنید

کودک را روی صندلی قرار دهید و به او چیزی بدهید تا با آن مشغول شود. نزدیک او بایستید تا از ایمنی او اطمینان حاصل کنید.

۲. از یک دوست کمک بگیرید

می‌توانید از کودک در حین بازی با یک دوست عکس بگیرید. در این صورت، آنها بسیار سرگرم خواهند شد و چندان متوجهِ عکاس نمی‌شوند.

۳. بگذارید کودکان بازیگوش باشند!

وقتی می‌خواهید بچه‌ها کاری را انجام دهند که از آن لذت نمی‌برند، آنها همکاری نمی کنند. از کودک بخواهید برقصد و شیطنت کند و شما نیز عکس‌های بداهه از او بگیرید. ژست آتلیه کودک باید همانند رفتار او در خانه، طبیعی جلوه دهد.

۴. از یک روش بازیگوش استفاده کنید

تا زمانی که جلسه عکاسی مثل یک بازی سرگرم کننده به نظر نرسد، یک کودک هرگز همکاری نخواهد کرد. آنها را مجبور نکنید ژست بگیرند، در عوض آنها را مجبور به بازی کنید! مثلاً با دالی بازی، می‌توانید چهره‌ی خندان آنها را عکاسی کنید.

۵. به کودک اسباب بازی مورد علاقه‌اش را بدهید

می‌توانید از اسباب بازی به عنوان یک اکسسوری برای عکاسی استفاده کنید. کودک در حین بازی با اسباب ‌بازی مورد علاقه‌اش شاداب‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

مناسب ترین ژست کودکان در آتلیه فضای باز

مناسب ترین ژست کودکان در آتلیه فضای باز - ژست کودک در آتلیه

۱. هنگام عکاسی از کودکان در فضای باز، به یاد داشته باشید که اجازه دهید آنها «همانطور که هستند» باشند و سعی کنید حالات، احساسات و رفتار طبیعی آنها را به تصویر بکشید ژست کودک باید طبیعی باشد. ۲. یک ژست شیرین برای کودکان این است که از سوژه بخواهید بر روی زمین دراز بکشد و از زاویه بسیار پایین عکس بگیرید. این ژست کودک در آتلیه بسیار مورد استقبال قرار دارد. ۳. برای آرامش بیشتر کودک سعی کنید خرس عروسکی مورد علاقه‌ی او یا هر اسباب بازی دیگری را به انتخاب خودش به او بدهید تا با آن بازی کند. ۴. از کودک بخواهید دز فضای بیرون بدود و شاید کند؛ مراقب باشید که خنده‌های شدید یا فریادهای بلند او را از دست ندهید. چنین موقعیت هایی همیشه عکس‌های بسیار احساسی و در نتیجه مفیدی ایجاد می‌کنند! ۵. از برخی اقلام غذایی خوشمزه استفاده کنید. شاید بتوانید لحظات بسیار جالبی را با عکاسی از کودکان در حال خوردن شیرینی، بستنی، میوه و غیره ثبت کنید. ۶. هنگام عکاسی در فضای باز، می‌توانید سوژه‌ی خود را در بازی قایم موشک مشغول کنید. از او بخواهید تا پشت یک شیء - برای مثال یک درخت بزرگ - پنهان شود و سپس ناگهان بیرون بیاید. این لحظه‌ی خوبی برای گرفتن عکس است.

تفاوت ژست دختران و پسران در عکاسی

تفاوت ژست دختران و پسران در عکاسی - ژست کودک در آتلیه

تفاوت عکاسی دختران و پسران در مواردی مثل ژست، تم و لباس آنهاست. مثلاً دختر بچه‌ها معمولاً بیشتر عکاسی در کنار عروسک‌های خود را دوست دارند. ولی پسر بچه‌ها از عکاسی در کنار اسباب‌ بازی مثل ماشین، قطار و ... لذت می‌برند. یکی دیگر از تفاوت‌های عکاسی از کودکان، پسر بچه‌ها معمولاً به گونه‌ای بر روی صندلی می‌نشینند که پشت صندلی رو به رویشان باشد و یا یک پایشان را دراز می‌کنند و دستشان را بر روی پا می‌گذارند، اما دختر بچه‌ها معمولاً پاهایشان را جفت می‌کنند و بانزاکت‌تر می‌نشینند. یک تفاوت دیگر این است که معمولاً دختر بچه‌ها رنگ‌های شاد و روشن مثل صورتی، بنفش و ... و تم‌های عروسکی را بیشتر دوست دارند اما پسر بچه‌ها به تم و دکوراسیون با اسباب‌ بازی و توپ و رنگ‌های آبی، سبز و ... بیشتر علاقه‌مندند. تفاوت آخر در مورد لباس آنهاست. لباس‌های دختر بچه‌‎ها تنوع بیشتری دارد، در نتیجه عکاسی با تم‌های هماهنگ با لباس آنها کار ساده‌ای است، ولی لباس‌های پسر بچه‌ها مانند دختران تنوع زیادی ندارد، بنابراین باید در هماهنگ کردن لباس با دکوراسیون بیشتر دقت شود.

ژست عکس دختر بچه در طبیعت

ژست عکس دختر بچه در طبیعت - ژست کودک در آتلیه

۱. می‌توانید از دختر بچه بخواهید در فضای باز بدود و در حالی که موها و لباسش در باد تکان می‌خورد، از او عکس بگیرید. ۲. می‌توانید از او بخواهید میوه‌های مخصوص فصل را در دست داشته باشد و زیر یک درخت از او عکس بگیرید. ۳. در فصل پاییز، از کودک بخواهید برگ های پاییزی را در هوا پرتاب کند و به طور لحظه‌ای از او عکسبرداری کنید. ۴. می‌توانید از کودک وقتی در حال بازی با یک حیوان خانگی مثل سگ یا گربه در فضای بیرون است عکس بگیرید.

ژست پسر بچه در آتلیه

ژست پسر بچه در آتلیه - ژست کودک در آتلیه

۱. حالت ایستاده‌ی کلاسیک به صورتی که یک دست کودک داخل جیب قرار گرفته باشد می‌تواند یکی از ژست‌های مطلوب برای کودکان پسر باشد. ۲. تکیه دادن به دیوار و نشستن بر روی پله نیز یک ایده‌ی عکاسی برای پسر بچه‌ها محسوب می‌شود. ۳. دمر دراز کشیدن بر روی زمین و گذاشتن یک دست زیر چانه و یک دست بر روی زمین ایده‌ی دیگری است که بسیار جذاب به نظر می‌رسد.