مناسب‌ترین لباس برای آتلیه کودک و جلسه عکاسی نوزاد

۵ اردیبهشت, ۱۴۰۱

مناسب ترین لباس برای آتلیه کودک و برای جلسه عکسبرداری از نوزاد تازه متولد شده‌تان چه نوع لباسی می‌باشد؟ شما جلسه عکسبرداری از نوزاد تازه متولد شده‌ی خود را رزرو کرده‌اید و خیلی زود به آن روز نزدیک می‌شوید. یکی از اولین سوالاتی که برای بسیاری از والدین جدید مطرح می‌شود این است که «ما باید چه بپوشیم؟» در این راهنما توضیح خواهیم داد که مناسب ترین لباس برای آتلیه کودک چه لباسی است و برای عکس‌های خانوادگیِ نوزاد تازه متولد شده چه لباسی بپوشید.

می‌دانیم که وقتی تازه نوزادی را به دنیا آورده‌اید، این سوال می‌تواند برای مادران بسیار مهیج باشد. روش حیرت‌انگیزی که بدن ما برای رشد و پرورش نوزادان در حین بارداری و بعد از آن تغییر شکل پیدا کرده می‌تواند به معنای آن باشد که لباس‌های مورد علاقه ما دیگر اندازه نیستند یا اینکه خیلی مطمئن نیستیم که چه چیزی بهترین لباس خواهد بود. اگر چنین احساسی دارید، مطمئناً تنها نیستید. اما امیدواریم که از شنیدن این که لباس پوشیدن برای یک جلسه عکسبرداری از نوزاد تازه متولد شده باید ساده باشد خوشحال خواهید شد – در حالی که هنوز هم عکس‌های تأثیرگذاری گرفته خواهد شد. آیا نمی‌دانید در جلسه عکاسی نوزاد تازه متولد شده‌تان چه لباسی بپوشید؟ در اینجا چند نکته مفید ارائه شده است!

نکاتی برای والدین و خواهر و برادر بزرگتر

نکاتی برای والدین و خواهر و برادر بزرگتر - لباس برای آتلیه کودک

۱. لباس‌هایی بپوشید که به راحتی چروک نشوند. این مورد نیاز به توضیح زیادی ندارد. شما کودک را در آغوش می‌گیرید. این کار می‌تواند چین و چروک روی لباس شما ایجاد کند. پس لباسی را انتخاب کنید که نگرانی کمتری در این زمینه ایجاد کند! ۲. از پوشیدن لباس‌هایی که باید مرتباً آنها را تنظیم کنید خودداری کنید. پیراهن شما نباید جمع شود یا نباید خیلی کوتاه باشد. در مورد این گزینه‌ها تجدید نظر کنید. ۳. نگران کفش نباشید. تنها عکسی که در این جلسه می‌گیریم و پاهای شما در عکس نشان داده می‌شود، مربوط به تمام کسانی است که روی تخت نشسته‌اند. به هر حال کفش را روی تخت نمی‌پوشید! ما معمولاً همه را مجبور می‌کنیم که کفش خود را دربیاورند. ۴. از لباس‌هایی با رنگ‌های یکدست یا طرح‌های کوچک استفاده کنید. توجه خود را بر روی کودک متمرکز کرده و با پرهیز از پوشیدن لباس‌هایی با طرح‌های منحرف کننده، عکس‌ها را به روز نگه دارید. ۵. لباس‌هایی با رنگ‌های سفید / کرم، سیاه، خنثی یا پاستلی بپوشید. رنگ سفید همیشه مد است و مکمل معصومیت کودک تازه متولد شده است. رنگ‌های خنثی برای حفظ توجه کودک و دور کردن توجه او به لباس شما به خوبی کار می‌کنند. رنگ‌های پاستلی همچنین با ظاهر «نوزاد تازه متولد شده» هماهنگی دارند و اگر می‌خواهید لباس‌های خود را با فضای مهد کودک هماهنگ کنید بسیار عالی هستند. رنگ سیاه برای مادرانی که نگران پنهان کردن شکم خود پس از زایمان خود هستند بهترین گزینه است، اما ما از زوایایی عکسبرداری می‌کنیم که از به نمایش درآوردن آن قسمت از بدن شما جلوگیری می‌کند، بنابراین این مسئله نباید نگران‌کننده باشد. ۶. لباس‌هایی را که روی آنها کلمه نوشته شده است نپوشید. توجه بینندگان بلافاصله به سمت کلمات موجود در عکس‌ها جلب می‌شود. با پرهیز از پوشیدن لباس‌هایی با نام شرکت / نام تجاری برای عکس‌های خانوادگی، توجه خود را به کودکتان معطوف کنید. ۷. متناسب با یک آتلیه‌ی گرم لباس بپوشید. ما دمای اتاق را عالی نگه می‌داریم، طوری که مخصوص نوزاد تازه متولد شده باشد. ۸. لباس‌های زیادی با خود بیاورید، مخصوصاً اگر می‌خواهید کودک برهنه‌ی خود را در عکس‌ها نگه دارید. ۵۰٪ احتمال دارد که در این زمینه مشکلی پیش بیاید. ما یک پوشک را برای کودک زیر یک قنداق نگه می‌داریم (۹۵٪ از مشتریان ما قنداق را انتخاب می‌کنند).

نکاتی برای مادران جدید

نکاتی برای مادران جدید - لباس برای آتلیه کودک

1. در جلسه عکاسی از نوزادتان، لباسی بپوشید که با آن راحت هستید. اگر این به معنی پوشیدن یکی از لباس‌های مخصوص بارداری است، آن را بپوشید. اگر می‌خواهید پیراهن بپوشید، آن را بپوشید. راحتی شما در عکس‌هایتان نمایان خواهد شد. به یاد داشته باشید عکس‌ها بیشتر در مورد دست و پا زدن کودک شما و کمتر مربوط به لباس شما است. بعضی اوقات ساده‌ترین لباس‌ها به بهترین عکس‌ها منجر می‌شوند. 2. از پوشیدن لباس‌های بسیار گشاد خودداری کنید. ما می‌دانیم که ممکن است بخواهید شکم خود را پنهان کنید، اما پوشیدن لباس گشاد که در کناره‌ها و دور کمر شما آزاد باشد، باعث می‌شود شکم شما بزرگتر از آنچه که هست به نظر برسد. 3. فقط نکته‌ی فوق در مورد رنگ سیاه را تکرار می‌کنیم. اگر نگران ناحیه شکم خود هستید، رنگ سیاه می‌تواند استتار زیادی ایجاد کند.

انتخاب لباس برای آتلیه کودک و نوزاد تازه متولد شده برای عکسبرداری

انتخاب لباس برای آتلیه کودک و نوزاد تازه متولد شده برای عکسبرداری

در طول عکسبرداری، ما بیشتر وقت خود را صرف عکاسی از کودک تازه متولد شده‌ی شما خواهیم کرد. با این حال، از شما می‌خواهیم که نوزادان را با لباس خواب به جلسه عکسبرداری بیاورید تا بتوانیم بدون ایجاد مزاحمت در خواب آنها، لباس را از تنشان درآوریم.

برای عکس‌های خانوادگیِ نوزاد تازه متولد شده چه بپوشیم

برای عکس‌های خانوادگیِ نوزاد تازه متولد شده چه بپوشیم - لباس برای آتلیه کودک

ما همیشه در پایان هر جلسه عکسبرداری از نوزاد تازه متولد شده وقت می‌گذاریم تا از خانواده و خواهر و برادر نوزاد عکس بگیریم، بنابراین بسته به اندازه‌ی خانواده می‌توانید چند لباس جدید انتخاب کنید. هنگام انتخاب لباس‌های خانواده‌ی خود، توصیه می‌کنیم این سه مورد را در ذهن داشته باشید:
  • یک طرح رنگی را انتخاب کنید.
  • لباس‌های ساده بپوشید.
  • هماهنگ باشید اما دقیقاً با هم مطابقت نداشته باشید.

یک طرح رنگی را انتخاب کنید

داشتن یک پالت رنگی هماهنگ و متناسب با لباس‌های همه افراد واقعاً می‌تواند به یکدست شدن عکس‌های شما کمک کرده و تأثیر بیشتری بگذارد. ما توصیه می‌کنیم حداکثر ۲-۳ رنگ انتخاب کنید که لباس‌های همه افراد متناسب با این رنگ‌ها باشد. به طور کلی، رنگ‌های خنثی برای عکس‌های نوزاد تازه متولد شده بهترین نتیجه را دارند - خاکستری، سفید، کرم، صورتی کمرنگ و آبی روشن. در یک عکسبرداری نوزاد تازه متولد شده در استودیو، رنگ سیاه نیز بسیار خوب است. ما همچنین توصیه می‌کنیم که از رنگ‌های بسیار روشن پرهیز کنید - این کار باعث می‌شود تمرکز را از روی خود و کودکتان از بین ببرید. هنگامی که ۲-۳ رنگ را انتخاب کردید، برای هر شخص لباسی را انتخاب کنید که متناسب با این پالت رنگی باشد.

هماهنگ باشید اما دقیقاً با هم مطابقت نداشته باشید

هنگام انتخاب هر یک از لباس‌های اعضای خانواده، به یاد داشته باشید که هدف هماهنگی است، نه مطابقت. نیازی نیست که همه افراد یک لباس را بپوشند فقط باید لباس همه با هم هماهنگی داشته باشد.

لباس‌های خنک و ساده بپوشید

در آخر، توصیه می‌کنیم لباس‌های ساده، خنک و راحت بپوشید. در طول جلسه عکسبرداری، ما استودیو را بسیار گرم نگه می‌داریم، زیرا کودک شما در بیشتر جلسه بدون لباس خواهد بود. بنابراین پوشیدن لباس خنک ضروری است. ما توصیه می‌کنیم از انتخاب طرح‌ها و لباس‌هایی که روی آنها نوشته یا تصاویر است خودداری کنید زیرا این موارد باعث حواس‌پرتی می‌شوند. ما می‌خواهیم تمرکز بر روی شما و نوزاد تازه متولد شده‌یتان باشد، بنابراین تاپ‌ها یا پیراهن‌های ساده بسیار خوب نتیجه خواهند داد. چند نمونه از آنچه مادران در جلسه عکسبرداری از نوزاد تازه متولد شده‌شان پوشیده‌اند شامل: شلوار جین و جلیقه پیراهن مشکی، شلوار جین و پیراهن سفید، شلوار جین و بلوز سفید، پیراهن سیاه، لباس بارداری شیک می‌باشد.

خلاصه - برای عکس‌های نوزادان چه باید پوشید

برای عکس‌های نوزادان چه باید پوشید - لباس برای آتلیه کودک

امیدواریم که این راهنما به شما کمک کند تا مناسب ترین لباس برای آتلیه کودک را برای عکسبرداری از نوزاد تازه متولد شده‌تان انتخاب نمائید. به طور خلاصه: · لطفاً قبل از جلسه عکسبرداری، یک لباس خواب بدون جلیقه در زیر را برای کودک بپوشانید. · برای بقیه اعضای خانواده، یک پالت رنگ ۲-۳ رنگی انتخاب کنید و لباس همه را بر اساس این رنگ‌ها تنظیم کنید. · از رنگ‌ها، الگوها و لباس‌های روشن با کلمات روی آنها خودداری کنید. از لباس‌های ساده و خنک استفاده کنید.