عکاسی از کودک و نوزاد در منزل

عکاسی در منزل از کودک و نوزاد
گاهی ممکن است خانواده­‌های عزیز به هر دلیلی امکان حضور در آتلیه و فضای باز را نداشته باشند و ترجیح‌­شان بر این باشد که عکاسی از آن‌ها در منزل یا باغ شخصی خودشان انجام شود. عکاسی در منزل یکی از خدمات ویژه مجموعه ما به حساب می‌آید؛ زیرا نه تنها با حذف رفت و آمد، باعث آرامش بیش‌تر خانواده‌ها در زمان عکاسی می‌شود، بلکه برای افرادی که بر این باورند که فرزندشان در محیط خانه برای عکاسی راحت‌تر است و همکاری بیشتری می‌کند، شرایط ایده‌آلی را فراهم می‌سازد.
عکاسی از کودک و نوزاد در منزل
استودیو را به خانه شما می آوریم

این یک ادعای تبلیغاتی و خیالی نیست؛ واقعیتی است که ریشه در بلندپروازی‌های استودیو دارد. ما برای آن دسته از خانواده‌های گرامی که به هردلیلی تمایل دارند از کودک خود در منزل عکاسی کنند، تدابیر ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم تا از همان سطح خدمات عکاسی استودیویی بهره‌مند شوند. آتلیه آسمان از حرفه‌ای‌ترین تجهیزات پرتابل (قابل‌حمل) بهره می‌گیرد تا نیازی به حضور شما در استودیو نباشد. از سوی دیگر، تیم عکاسی با سرعت و مهارتی بالا، دکورها را طراحی و اجرا می‌کند تا خیال شما بابت فضاسازی و دلنشین بودن حال و هوای تصویر نیز راحت باشد.

بدون محدودیت سنی

خدمات عکاسی در منزل استودیو آسمان، محدودیت سنی ندارد و نوزادان و کودکان در هر سنی که باشند، می‌توانند مقابل دوربین ما قرار بگیرند. مایه‌ی مباهات ماست که اعلام کنیم، فرزندتان چه نوزادی چند روزه باشد، چه نوجوانی در آستانه‌ی دوران بلوغ، تصویر او را برای شما ثبت می‌کنیم. کودکان در برخی سنین، شرایط فیزیکی و روانی خاصی دارند که عکاسی از آن‌ها را دشوار می‌سازد. اما برای آتلیه آسمان، سختی و محدودیت هیچ‌گونه معنایی ندارد؛ چراکه ما به دو اصل مهم آموزش و انتقال تجربه باور داریم و برای هر مشکلی، راه‌حلی پیدا می‌کنیم.

لیست قیمت عکاسی و فیلمبرداری کودک و نوزاد در منزل
عوامل موثر بر قیمت عکاسی کودک و نوزاد در منزل

عکاسی از نوزاد و کودک در منزل، یکی از زیباترین و لذت‌بخش‌ترین تجربیات والدین است. اما برای انتخاب بهترین آتلیه عکاسی و مطلوب‌ترین منصفانه‌ترین قیمت عکاسی از نوزاد و کودک در منزل، شناخت عوامل موثر بر هزینه امری بسیار مهم است. در این مطلب، به بررسی عوامل مهمی که بر قیمت عکاسی تاثیر می‌گذارند، می‌پردازیم.

۱. نحوه ارائه خدمات و تجربه: کیفیت خدمات‌دهی در قیمت بسیار موثر است زمانی که آتلیه کودک و نوزادی نظیر آسمان با بیش از ۳۵ نفر پرسنل خدماتی با کیفیتی و کم نظیر را می‌خواهد به مشتریانش ارائه دهد قاعدتا هزینه‌های زیادی را باید متحمل شود که روی قیمت تاثیر گذار است.
۲. کیفیت محصولات و خروجی نهایی:، ساخت و اجرای دکورهای متنوع و شکیل برای ثبت تصاویر و کیفیت محصولات خروجی عکس و ویدیو است که بشدت روی قیمت تاثیر گذار باشد.
۳. تجهیزات استفاده شده: نوع تجهیزاتی که آتلیه‌ها برای جلسه عکاسی نوزاد استفاده می‌کنند نیز بر هزینه تأثیر می‌گذارد. استفاده از دوربین‌ها، لنزها، فلاش‌ها و تجهیزات نورپردازی حرفه‌ای‌تر قاعدتا هزینه را افزایش می‌دهد.
۴. تجربه و مهارت نیروی کار: آتلیه‌ها برای استخدام و حفظ نیروهای حرفه‌ای و باسابقه خود دستمزد به مراتب بالاتری را در نظر خواهند گرفت تا خدمات ‌دهی و خروجی تصاویر بهتری داشته باشند.
۵. زمان عکاسی از نوزاد و کودک در منزل:جلسات عکاسی طولانی‌تر هزینه بیشتری دارند. و در زمان بیشتر تصاویر مناسب‌تری تولید خواهد شد.
۶. خدمات و هدایای جانبی: این هدایا و پکیج‌های تخفیفی در آتلیه‌های مختلف که با نیاز‌ و علایق شما بیشترین تطابق را داشته باشد، می‌تواند به شما کمک کند تا قیمت عکاسی نوزاد و کودک در منزل را کاهش دهید.

دانلود لیست قیمت عکاسی کودک و نوزاد در منزل
عکس کودک روی مبل
نکات لازم قبل از انجام عکاسی در خانه از کودک

عکاسی نوزاد یا کودک در منزل با عکاسی در آتلیه تفاوت‌ هایی دارد. برای مثال معمولا خانه‌ ها از نور طبیعی بیشتری نسبت به آتلیه برخوردار هستند. همانطور که گفتیم کودک با محیط راحت است و مدت زمان جلسه عکاسی کمتر می‌شود. با این وجود تجهیزات آتلیه پیشرفته‌ تر است و اکثر مردم با اصول و قواعد عکاسی در منزل آشنایی ندارند. نتیجه عدم امکانات کافی و عدم آشنایی با عکاسی، عکس‌های تار و بی‌کیفیت است. بنابراین توصیه می‌شود برای عکاسی در منزل هم از عکاس‌ های حرفه‌ای کمک بگیرید یا حداقل به نکات زیر توجه داشته باشید.
۱. پس زمینه و نورپردازی
هنگام عکاسی از کودک باید از پس‌ زمینه‌ های ساده استفاده کنید. همچنین عکاسی در فضای بیرون علاوه بر پس‌ زمینه‌های متفاوت، نور زیادی را نیز برای شما فراهم می‌کند. برای عکاسی از کودک به هیچ وجه نباید از فلش دوربین استفاده کنید، استفاده از نور طبیعی بهترین انتخاب برای عکاسی از کودک و نوزاد است. اگر آتلیه سیار است بهتر از از دیفیوزر، رفلکتور و سافت باکس استفاده کند. در حین استفاده از تمامی این وسایل باید اطمینان حاصل کنید که محکم بسته شده باشند.
۲. داشتن تکیه گاه
برای داشتن تکیه‌گاه مناسب می‌توانیدبا توجه به سن کودک از پتو، صندلی، پاف و … استفاده کنید. دقت کنید که این تکیه‌گاه باید نرم و راحت باشد و تحمل وزن کودک را داشته باشد تا کودک احساس نارضایتی نداشته باشد.
۳. حمام قبل از عکاسی ممنوع
اگر قبل از عکاسی کودک را به حمام ببرید خسته می‌شود و از عکاسی لذتی نمی‌برد. همچنین ممکن است به دلیل خستگی مجبور به کنسل کردن جلسه عکاسی شوید. اگر کودک نیاز به استحمام دارد، این کار را چند ساعت قبل از جلسه عکاسی انجام دهید.

عکاسی نوزاد در منزل با پت
شرایط رزرو وقت در آتلیه عکاسی در منزل آسمان

• برای رزرو نوبت عکاسی در منزل برای کودک یا نوزاد خود در آتلیه آسمان حداقل ده روز زودتر با آتلیه تماس بگیرید. هنگام رزرو نوبت به ساعت خواب کودک، دقت نمایید. در صورت تأخیر، استودیو در برابر جبران زیان مالی و زمان از دست‌ رفته مسئولیتی ندارد؛ زیرا برای مشتریان بعدی نیز زمانی مشابه در نظر گرفته شده است.
• مشتری عزیز، میبایست طبق روز و ساعتی که نوبت خود را رزرو می‌کنید پیش‌ پرداخت وقت را واریز کنید تا رزرو نوبت شما قطعی شود. در غیر این صورت، نوبت شما قطعی نشده و بعد از گذشت 72 ساعت به‌ صورت خودکار از سیستم اتوماسیون نوبت دهی حذف می‌گردد.
• همچنین برای لغو نوبت خود یا جابجایی آن به نوبتی دیگر باید 72 ساعت زودتر آتلیه را در جریان قرار دهید. در صورتی که روز عکاسی یا روز قبل، نوبت خود را لغو کنید هزینه پیش‌ پرداخت به شما بازگردانده نخواهد شد.
•‍‍‍‍‍‍پیش ‍‍پرداخت عکاسی در منزل: برای انجام عکاسی در منزل از کودک و نوزاد شما حداقل خرید (بیعانه) .4.500.000 تومان است که این مبلغ در حساب شما می ماند و در هنگام سفارش عکس از مبلغ پرداختی شماکسر می شود+ 500.000 هزار
تومان آفیش عکاس که جدا .از خرید شما حساب می‌شود
• در صورت رزرو پکیج‌ های تخفیف دار باید کل مبلغ پکیج را برای ثبت رزرو خود پرداخت کنید.
• مبلغ پیش‌ پرداخت در حساب مشتری‌ها می‌ماند و بعد از انتخاب عکس و صدور فاکتور نهایی از مبلغ کل کسر می‌شود.
• آتلیه کودک آسمان مبلغی به عنوان ورودی ندارد و تمام مبالغ جز هزینه ی شما برای چاپ و اجرای عکس‌ها حساب می‌گردد.

عکس کودک در حال آشپزی
هزینه عکاسی در منزل

بیشتر افراد گمان می‌کنند عکاسی از کودک در منزل بسیار آسان است. اما در واقع عکاسی از نوزاد در منزل بسیار حساس و چالش انگیز است. به همین دلیل هزینه عکاسی کودک در منزل به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

۱. مدت زمان جلسه عکاسی
اگر آتلیه یا عکاس هزینه عکاسی را ساعتی در نظر بگیرد، در صورت اضافه شدن ساعت بیشتر از زمان استاندارد (۳ ساعت) هزینه نیز به همان میزان افزایش می‌یابد. اما اگر بر حسب تعداد عکس در نظر گرفته شود به نحوی دیگر محاسبه می‌شود.
۲. تعداد عکس‌ها
اگر هزینه عکاسی کودک بر اساس مدت زمان محاسبه نشود می‌توان هزینه را با توجه به تعداد عکس و فریم تعیین نمود.
۳. تجهیزات مورد نیاز
اگر برای مناسبت‌های خاص مانند تولد و … به وسایل دکوری، آماده سازی پس زمینه، تجهیزات دیگر از جمله پروژکتور و فلش نیاز باشد، هزینه عکاسی کودک افزایش پیدا می‌کند.
۴. چاپ عکس
اگر والدین تمایل به چاپ عکس‌ها را داشته باشند، این مورد نیز روی هزینه نهایی تاثیر دارد. برای آگاهی از هزینه عکاسی در منزل و مشورت گرفتن از کارشناسان ما به سایت studio-sky.com مراجعه نمایید.

عکس کودک در آشپزخانه
بهترین زمان برای عکاسی کودک در منزل

برای عکاسی از کودک در منزل باید به نکات زیادی توجه کنید که مهم‌ ترین آنها را بررسی کردیم. یکی دیگر از نکات ضروری زمان مناسب برای عکاسی است. باید زمانی را انتخاب نمایید که کودک یا نوزاد شما به اندازه کافی خوابیده و سرحال و با حوصله باشد. اگر زمانی را انتخاب نمایید که کودک‌تان بد عنق باشد نه تنها عکس‌های زیبایی حاصل نمی‌شود بلکه مدت زمان جلسه عکاسی نیز افزایش می‌یابد که منجر به افزایش هزینه می‌شود. علاوه بر در نظر گرفتن خلق و خوی کودک باید به ساعت و زمان عکسبرداری را نیز مدنظر قرار داد. بهترین زمان عکسبرداری از صبح تا قبل از غروب و تاریک شدن هوا است. زیرا در این اوقات روز به راحتی می‌توانید از نور طبیعی بیشترین بهره را ببرید.

عکاسی از کودک و نوزاد در منزل
عکاسی در آتلیه بهتر است یا منزل؟

باید بدانید که برای عکاسی حرفه‌ای، که امکان چاپ عکس وجود داشته باشد و عکس با کیفیت باشد، باید از تجهیزات خوبی برای عکاسی استفاده شود. تجهیزات عکاسی از کودک در آتلیه و منزل با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. عکاسی کودک در منزل برای راحتی خانواده مناسب‌تر است اما باید به این نکته توجه کنیم که برای عکاسی در خانه به تجهیزات آتلیه‌ای و با کیفیت نیاز داریم.
در مجموع پیشنهاد ما این است که عکاسی کودک در آتلیه را تجربه کنید. زیرا تجهیزات عکاسی در آتلیه قابل مقایسه با تجهیزات عکاسی در خانه نیست. در آتلیه تجهیزات برای عکاسی از کودک آماده است و تمرکز بیشتر بر روی لباس برای آتلیه کودک، تزیینات و اکسسوری‌ها است که باعث می‌شوندعکس‌های کودک زیبا‌‌تر جلوه کنند.

عکس نوزاد در منزل
خدمات عکاسی در منزل

هر آتلیه برای عکاسی در منزل خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهد. آتلیه آسمان سعادت آباد به دلیل تجربه زیاد در زمینه عکاسی کودک و با بهره‌گیری از دو عکاس باتجربه و حرفه‌ایی برای هر جلسه عکاسی ناب‌ترین لحظات را به یادگار ثبت می‌کنند. همچنین از آنجا که عکاسان دارای سابقه درخشان و شناخت کافی درباره کودکان هستند، یک جلسه عکاسی تنها ۳ ساعت زمان می‌برد. علاوه بر موارد ذکر شده، این آتلیه از تجهیزات قابل حمل مدرن و پیشرفته و نورپردازی مناسب برخوردار است. بنابراین عکس‌های با کیفیت و بسیار زیبایی برای شما به ارمغان می‌آورد.

عکس کودک در اتاق
نکات مهم عکاسی در منزل از کودک

همیشه آماده عکاسی باشید.
برای داشتن زاویه بهتر در عکس‌ها هم سطح با چشم‌ها کودک باشید.
پس‌زمینه را طوری انتخاب کنید که کودک در مرکز توجه باشد.
از حال خوب کودک در زمان عکاسی مطمئن شوید.
سعی کنید از نور طبیعی استفاده کنید.
کوچک بودن کودک را با وسایلی که در کنارش می‌گذارید، نشان دهید.
بهتر است پدر و مادر و خانواده کودک نیز در عکس‌ها حضور داشته باشند.
برای عکاسی در منزل چه کارهایی باید انجام داد؟
عکاسی در منزل بسیار متفاوت‌تر از سایر عکاسی‌ها است. به همین جهت باید به برخی نکات توجه نمود و برخی از کارها مانند: آماده سازی کودک، انتخاب لباس مناسب، پیدا کردن ژست‌های مختلف، انتخاب مکانی با نور مناسب و … را انجام داد. در ادامه ۳ مورد از مهم‌ترین کارها را بررسی می‌کنیم.

عکاسی خانوادگی در منزل
نکات مهم عکاسی در منزل از کودک

ژست کودک در عکاسی منزل

عکاسی در منزل به عکاسی به سبک لایف استایل نیز معروف است. در عکاسی منزل بسیاری از فضاهای موجود با اکسسوری‌ها و المان‌های تزئینی آراسته می‌شوند تا عکس‌های زیبایی حاصل شود. بهتر است قبل از شروع جلسه عکسبرداری ژست‌هایی را انتخاب کرده باشید. برخی از ژست‌هایی که زیبایی عکس‌ها را بیشتر می‌کند عبارتند از:
ژست دراز کشیده
ژست کالسکه
ژست قرار دادن دست زیر چانه یا اطراف سر
عکاسی از کودک به همراه دیگر اعضای خانواده
عکاسی با حیوانات
عکاسی با پارچه‌های رنگارنگ
ژست مشاغل مختلف
انعکاس تصویر در آینه
بوسیدن کودک
عکاسی از کودک و خواهر یا برادرش
گل چیدن کودک

عکاسی پرتره نوزاد در منزل
نکات مهم عکاسی در منزل از کودک

انتخاب مکان با نور مناسب
هنگام انتخاب مکان مناسب برای عکاسی از کودک حتما باید به روشنایی و نور مناسب توجه کرد. عکاسان حرفه‌ایی به استفاده از نور طبیعی تاکید دارند. زیرا حتی اگر بهترین و مناسب‌ترین مکان را نیز انتخاب نمایید در صورت نبود نور مناسب، عکاسی ممکن نیست. در نتیجه باید مکانی را انتخاب نمایید که میزان نور و روشنایی آن به گونه‌ایی باشد که نور خورشید باعث ایجاد سایه در عکس نشود. بهترین مکان برای عکاسی جایی است که از نور غیر مستقیم خورشید برخوردار باشد.

لباس مناسب برای عکاسی در منزل
شما می‌توانید با توجه به جنسیت فرزندتان رنگی برای لباس او انتخاب کنید برای مثال دخترها از رنگ‌های صورتی، سفید، آبی، قرمز و … بیشتر استفاده می‌کنند. همچنین به این نکته توجه کنید که رنگ‌های خیلی تیره مناسب عکاسی از کودک نیستند بلکه لباس‌هایی با رنگ روشن‌تر می‌تواند عکس‌های جذاب‌تری را برای شما به ارمغان بیاورد.

برای پسرها نیز رنگ‌های آبی، سرمه‌ای، قرمز و … بهترین گزینه است. همچنین می‌توانید از رنگ‌های مکمل یا همجوار نیز استفاده کنید. در نهایت لباس کودک بسته به سلیقه و مدل عکاسی شما می‌تواند به چند دسته تقسیم شود، برای مثال لباس‌های رسمی، اسپرت، ورزشی، فانتزی و شکل‌دار، لباس‌های هماهنگ با جشن‌های خاص و حوله حمام.