۵ راهنما برای بهبود عکاسی از حیات وحش

۵ اردیبهشت, ۱۴۰۱
عکاسی از حیات وحش نوعی عکاسی فضای باز است که تمرکز آن عکس گرفتن از حیات وحش یا حیوانات غیر اهلی است. این نوع عکاسی نه تنها از نظر ارزش هنری بلکه از نظر ارزش علمی نیز از اهمیت برخوردار است. آیا می‌خواهید مثل حرفه‌ای‌ها از حیات وحش عکس بگیرید؟ این راهنما اطلاعات فنی، خلاقانه و اخلاقی را درباره‌ی عکاسی از حیات وحش در اختیار شما قرار میدهد. عکاسان حیات وحش از ارزشمندترین متخصصان جهان هستند. تهیه تصاویر حیوانات در زیستگاه طبیعی آنها برای علم، آموزش و صنایع بی شمار دیگر ضروری است. برای موفقیت در این زمینه تخصص، صبر و توانایی کار در شرایط نامطمئن و متغیر لازم است. با این حال، این ژانر عکاسی به خوبی می‌تواند یکی از راضی کننده‌ترین‌ها باشد.

عکاسی از حیات وحش چیست؟

عکاسی از حیات وحش چیست؟

در دنیای مدرن امروز، تنظیمات طبیعی به سرعت در حال کاهش است. این بدان معنی است که حیات وحش که در این محیط‌های طبیعی زندگی می‌کند نیز در حال کاهش است. حفظ این تنظیمات طبیعی و این حیات وحش می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما اکنون برنامه‌هایی برای جلوگیری از این امر در دست اجرا است. در عین حال، در این میان، برخی از متخصصان از این زمان برای حفظ این حیات وحش گرانبها به روشی دیگر - با عکس استفاده می‌‎کنند. حیات وحش یکی از چالش برانگیزترین سوژه‌ها برای عکاسان است. جالب‌ترین عکس‌های حیات وحش حاوی ترکیبی از عناصر عکاسی پرتره، منظره و اکشن هستند. سوژه‌های این نوع عکاسی حیوانات وحشی هستند و معمولاً به همین ترتیب ثبت می‌شوند. به عنوان مثال، می‌توان از یک شیر در حالی که طعمه خود را پایین می‌آورد، در زیر درخت سایه‌ای استراحت می‌کند یا در اواسط حمله می‌باشد از او عکاسی کرد. اگرچه به دام انداختن حیوانات وحشی اسیر امکان پذیر است، اما این مورد معمولاً ناخوشایند است و معمولاً فقط برای اهداف علمی در نظر گرفته می‌شود. حیوانات وحشی قرار است آنچه را که قرار است انجام دهند انجام می‌دهند. متأسفانه، نمی‌توانید از آنها بخواهید که به این شکل نگاه کنند، کاری زیبا انجام دهند یا در جایی که نور بهتر است بایستند. ثبت رفتار حیوانات در طبیعت همچنین نیاز به دانش زیستگاه و روال زندگی سوژه‌ی شما، مهارت تخصصی کار با دوربین و صبر زیاد دارد. برای عکاسی اخلاقی از حیات وحش، همچنین باید بدانید که حضور شما چه تأثیری بر سوژه می‌گذارد و باید بتوانید برای محافظت از سلامتی سوژه‌تان، از گرفتن یک عکس فوق‌العاده چشم‌پوشی کنید. اما وقت تلف شده‌ای نیست هرچه مدت زمان بیشتری را با یک حیوان یا گروهی از حیوانات سپری کنید، بهتر می‌توانید با آنها و عادت‌های آنها آشنا شوید. شما باید آنجا باشید و آماده باشید، وقتی آنها تصمیم می‌گیرند زیبا به نظر برسند یا کار جالبی انجام دهند. آماده باشید تا منتظر بمانید، و منتظر بمانید و منتظر بمانید - گرفتن عکسهای خوب از حیات وحش، حتی طولانی‌تر، برای ساختن عکسهای عالی مدت زمان زیادی طول می‌کشد. شخصیت‌های افراد مختلف را می‌بینید و به مرحله‌ای می‌رسید که می‌توانید پیش بینی کنید که آنها در یک ساعت خاص از روز یا در یک شرایط خاص چه کاری انجام می‌دهند. دانستن اینکه کدام توله‌ها بیشتر بازیگوش هستند یا یک نر دوست دارد دراز بکشد به شما کمک می‌کند تصاویر خود را بدست آورید. و همانطور که در مورد انواع عکاسی صدق می‌کند، هرچه زمان بیشتری را برای سوژه‌های خود بگذرانید، احتمال آشکار شدن تصاویر بیشتر خواهد بود.

چگونه یک عکاس حیات وحش شویم

تبدیل شدن به یک عکاس حیات وحش و تبدیل اشتیاق به حرفه‌ای که صورت حساب‌ها را پرداخت می‌کند، پازلی است که قطعات زیادی دارد. این راهنما قصد دارد به شما کمک کند تا از چیزهایی که برای شروع سفر خود باید به آنها فکر کنید و به حرکت درآورید آگاه شوید. اولین شرط برای تبدیل شدن به یک عکاس حیات وحش، چه به صورت پاره وقت یا تمام وقت، این است که اشتیاق به حضور در طبیعت و عشق به حیوانات داشته باشید. دوم این است که شما در حال حاضر یک عکاس خوب هستید و زندگی می‌کنید تا برای عکاسی به میدان برگردید. اگر این شما را توصیف می‌کند و می‌خواهید به‌عنوان یک عکاس حرفه‌ای کار کنید تا زندگی‌تان را به دست آورید، بهتر است به خواندن ادامه دهید، زیرا قبل از اینکه جهش کنید چیزهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بیایید با پاسخ دادن به سؤالی که برای آن به اینجا آمده‌اید، شروع کنیم، "چگونه یک عکاس حیات وحش شوم؟"
  1. ثبت نام در دوره‌های عکاسی
  2. در دوره‌های زیست شناسی حیات وحش ثبت نام کنید
  3. مهارت‌های عکاسی خود را بهبود ببخشید.
  4. یک نمونه کار ایجاد کنید
  5. با یک مربی عکاسی حیات وحش دوست شوید
  6. تا می‌توانید به عکاسان حیات وحش سایه بزنید
  7. شبکه‌ای برای یافتن فرصت‌های شغلی
  8. راه‌های کسب درآمد را اولویت بندی کنید.
ما در این مبحث به نکاتی مانند کاری که یک عکاس حیات وحش انجام می‌دهد، به چه نوع مهارت‌هایی نیاز دارید، چگونه در عکاسی بهتر شوید و چگونه شغلی در این زمینه پیدا کنید، اشاره خواهیم کرد. این پنج نکته‌ی عکاسان حرفه‌ای حیات وحش شامل تمام مواردی است که شما برای بهبود عکاسی از حیات وحش خود نیاز دارید، از جمله مشاوره خلاقانه، راهنمایی فنی و تجهیزات و رویکردهای صحیح برای رعایت اصول اخلاقی درست.

۱. یک زندگینامه‌نویس حیات وحش باشید

یک زندگینامه‌نویس حیات وحش باشید - عکاسی از حیات وحش

عکاس: ملیسا گرو من خودم را یک عکاس و همچنین یک زندگینامه‌نویسِ حیات وحش می‌دانم، زیرا هدف من این است که به صورت تصویری داستان زندگی حیوانات وحشی را تعریف کنم. من عمیقاً به تاریخ طبیعیِ سوژه‌هایم علاقه‌مندم و همیشه برای رفتارها و ژست‌های جالب آماده‌باش هستم. برای اینکه بدانم چه چیزی واقعاً منحصر به فرد است، باید اصول زندگی سوژه‌هایم را بدانم - اینکه چه چیزی می‌خورند و چه موقع می‌خورند، خطرات موجود در بقای آنها چیست، ساختارهای خانوادگی آنها چگونه است، نحوه حرکت آنها در محیطشان و انگیزه‌ی این حرکات چیست.

۲. تنظیمات دوربین برای عکاسی از حیات وحش

تنظیمات دوربین برای عکاسی از حیات وحش

عکاس: آرون باگنستوس طرفداران تور عکس من اغلب می‌پرسند که بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی از حیات وحش کدام است. «آیا اولویت شاتر انتخاب خوبی است؟» یا «آیا من همیشه نیاز به استفاده از کتابچه راهنمای کاربر دارم؟» از آنجا که انتخاب حالت صحیح عکسبرداری می‌تواند از زمین تا آسمان در عکسِ گرفته شده تفاوت ایجاد کند، دانستن گزینه‌ها بسیار مهم است.

۳. تکنیک حیات وحش تله فوتو

تکنیک حیات وحش تله فوتو - عکاسی از حیات وحش

عکاس: جاش میلر در حالی که هر عکاس حیات وحش می‌خواهد عکس‌های «نزدیکتری» بگیرد، برای بسیاری از عکاسان، گرفتن عکس‌های شارپ با لنزهای تله فوتو بیش از آنچه انتظار دارند دشوار است. با افزایش فاصله کانونی، احتمال خطا نیز افزایش می‌یابد، اما با دانستن چند نکته فوری می‌توانید از لنز تله برای گرفتن عکس‌هایی که هرگز فکرش را نمی‌کردید استفاده کنید.

۴. تأثیر عکس حیات وحش

تأثیر عکس حیات وحش - عکاسی از حیات وحش

عکاس: ریچارد برنابه اکثر عکاسان درک می‌کنند که برای عکاسی موفقیت‌آمیز از سوژه‌های حیات وحش، باید مهارت فنی، صبر و حوصله و تجهیزات لازم برای حتی ابتدایی‌ترین تصویر یا پرتره‌ی ایستا از یک موجود وحشی را داشته باشید، اما برای اینکه تصاویر حیات وحش تأثیر واقعی بر بیننده بگذارند، باید تحریک کننده، تخیلی و هنری باشند.

۵. اخلاق برگرفته از همدلی

اخلاق برگرفته از همدلی - عکاسی از حیات وحش

یک جغد گوش کوتاه از روی غلاف ذرت بلند شده و در غروب خورشید به دنبال طعمه در حال پرواز است. شفق قطبی، نیویورک. عکاس: ملیسا گرو هر وقت به دل طبیعت می‌رویم تا به دنبال سرگرمی یا حرفه‌ی خود در زمینه عکاسی باشیم، با حیوانات وحشی رابطه برقرار می‌کنیم و بر آنها تأثیر می‌گذاریم. چه چیزی می‌تواند به ما کمک کند تا به گونه‌ای تصمیم بگیریم که اخلاق‌مدار باشیم و به عنوان مهمان طبیعت و حیات وحش مسئولیت‌پذیر باشیم؟ غالباً باید خودمان را جای سوژه بگذاریم. لنزهای تله برای عکاسی از حیات وحش ضروری است - مدت زمان بستگی به میزان نزدیکی و اندازه سوژه شما دارد. پرندگان کوچک، به لنزهای واقعاً طولانی احتیاج دارند. لنزهای بلند نیاز به پشتیبانی دارند. هنگام پیاده روی یا در غیر این صورت با پای پیاده مسافرت کردن، استفاده از یک سه پایه یک امر عادی است. هرچه لنز بلندتر باشد، حساسیت بیشتری به حرکت دوربین دارید - با لنزهای طولانی، حتی کوچکترین حرکتی می‌تواند باعث تاری شود. سعی کنید از سرعت شاتر با بیشترین سرعت ممکن استفاده کنید، با توجه به نوع عمق میدان مورد نظر خود. (هرچه دیافراگم بزرگتر باشد، عمق میدان نیز کمتر می‌شود.

شخصیت و محیط

شخصیت و محیط - عکاسی از حیات وحش

نکته دیگری که هنگام عکاسی از حیات وحش باید به خاطر بسپارید، "فشار / کشش" قدیمی است. حیوانات شخصیت دارند و شما می‌خواهید این را نشان دهید. اما شما نمی‌خواهید همیشه با لنزهای طولانی کار سخت داشته باشید. شما باید محیط آنها را نیز نشان دهید - زیستگاه چیزهای زیادی می‌گوید. عقب بروید و از لنزهای زاویه دید عریض استفاده کنید تا بینندگان بتوانند محل زندگی حیوانات را درک کنند.

یک عکاس حیات وحش چه کاری انجام می‌دهد؟

یک عکاس حیات وحش چه کاری انجام می‌دهد؟ - عکاسی از حیات وحش

عکاسان حیات وحش در محیط طبیعی خود از حیوانات وحشی عکس می‌گیرند. برخی از عکاسان حیات وحش فرصت طلب هستند، به این معنی که آنها از هر حیوانی که در طول مسیر آنها اتفاق می‌افتد عکس می‌گیرند. برخی دیگر، کمی خاص‌ترند و فقط از گونه‌های خاص یا انواع حیوانات عکس می‌گیرند. بسته به محل زندگی آنها، برخی از عکاسان حیات وحش ممکن است بتوانند کارهای خود را درست از حیاط خانه خود یا حداقل در نزدیکی خانه خود انجام دهند. از آنجا که به موضوعات بسیار خاصی احتیاج دارد، عکاسی از حیات وحش به عنوان یک حرفه معمولاً به سفرهای گسترده‌ای نیاز دارد. این نوع عکاسان معمولاً مجبور هستند که به اصطلاح عمل کنند. مقصد آنها معمولاً با توجه به اینکه از کدام سوژه‌ها فیلمبرداری می‌کنند تعیین می‌شود. به عنوان مثال، اگر سوژه‌های مورد نظر آنها خرس‌های قطبی باشد، آنها به دایره قطب شمال سفر می‌كنند. اگر سوژه‌های مورد نظر آنها شیر باشند، آنها به دشت‌های آفریقا سفر می‌کنند. از آنجا که عکاسان طبیعت غالباً نیاز به سفر به دورترین نقاط جهان دارند، بنابراین باید به روش‌های دنیا تبحر داشته باشند. آنها باید واقعاً لذت ببرند و سعی کنند فرهنگ و زبان بومی محل سفر خود را درک کنند. عکاسان حیات وحش همچنین باید از حضور در فضای باز برای مدت طولانی بسیار راحت باشند. اردو، پیاده روی و مهارتهای زنده ماندن معمولاً برای همه کسانی که به یک حرفه عکاسی از حیات وحش علاقه مند هستند، ضروری است. در بعضی مواقع، یک عکاس حیات وحش ساعت‌ها، روزها یا حتی ماه‌ها در خارج از خانه اردو می‌زند و فقط منتظر عکس مناسب است. اکثر حیوانات وحشی همچنین حس بویایی و شنوایی زیادی دارند. این بدان معناست که عکاسان حیات وحش باید دانش انجام کارهای خود را داشته باشند تا حیوانات را از حضور خود آگاه نکنند. به عنوان مثال ممکن است خود را در جهت باد قرار دهند و از محصولات معطر مانند ادکلن و صابون برای مدت طولانی خودداری کنند. آنها همچنین باید بتوانند برای مدت طولانی سکوت کنند. این نوع اقدامات می‌توانند از تشخیص حیوانات و فرار یا حتی حمله حیوانات جلوگیری کنند.