ژست عکس کودک در فضای باز

۵ اردیبهشت, ۱۴۰۱
عکاسی کودک تفاوت‌هایی با افراد بزرگسال دارد، زیرا کودک نمی‌تواند هر ژستی که ما بگوییم انجام دهد و یا ممکن است نوزاد باشد که کاملا قضیه فرق می‌کند، پس اگر عکاسی به طوری باشد که کودک حالت‌های طبیعی خود را داشته باشد و محدود به چیزی نباشد، علاوه بر زیبایی عکس به دلیل واقعی بودن، کار هم بسیار راحت‌تر می‌شود که این امر با ژست عکس کودک در فضای باز، بسیار راحت‌تر از مکان‌های دیگر اتفاق می‌افتد. در صورتی که میخواهید با مواردی در خصوص ژست عکس کودک در فضای باز آشنا شوید می‌توانید این مقاله را مطالعه نمائید. برای همه‌ ما پیش آمده است که بخواهیم لحظات زیبای زندگی‌مان را ثبت کنیم تا به یادگار بماند، این لحظات زیبا می‌تواند شامل عقد، عروسی، تولد و هر جشنی باشد و یا اینکه بخواهیم از چهره یکی از عزیزانمان عکسی به یادگار داشته باشیم. اما یکی از لذت بخش‌ترین حس‌های دنیا نگاه کردن به عکس‌های کودک دلبند‌مان است که برای همیشه حس خوب از این لحظات ثبت‌شده دریافت کنیم.

ژست کودک در فضای باز - ژست عکس کودک در فضای باز

عکاسی می‌تواند هم در فضای باز و هم در فضای بسته باشد، فضای بسته محدودیت‌های خودش را دارد و شاید هم زیاد برای کودکان جالب نباشد و حوصله آنها سر برود و دیگر با شما همکاری لازم را نداشته باشند، اما اگر همین عکاسی در فضای باز مثل طبیعت انجام شود علاوه بر این که برای کودک بسیار جذاب می‌باشد و باعث شادابی او می‌شود، محدودیتی در عمل نیز برایش ندارد و شما می‌توانید از حالت‌های طبیعی کودک مثل: راه رفتن، دویدن، بازی با سبزه‌ها و گل‌ها و بازی با حیوانات عکس بگیرید که در نهایت عکس‌های فوق العاده و خاطره‌انگیزی به دست می‌آید. برای ژست عکس کودک در فضای باز نیاز است یک سری نکات را بدانید و رعایت کنید، پس تا آخر این‌ مقاله با ما همراه باشید.

ایده‌های جذاب برای عکاسی کودک در فضای باز

ایده‌های جذاب برای عکاسی کودک در فضای باز - ژست عکس کودک در فضای باز یکی از پر‌طرفدار‌ترین نوع عکاسی، عکس گرفتن از کودک در فضای باز است که یکی از ماندگار‌ترین عکس‌ها نیز محسوب می‌شود. زیرا شرایط برای عکس‌برداری بسیار بهتر بوده و ژست عکس کودک در فضای باز، طبیعی‌تر از فضای بسته می‌باشد. برخی از ژست‌هایی که می‌توان برای عکس کودکان در نظر گرفت را در ادامه توضیح داده‌ایم. ۱- یکی از ایده‌های جذاب در عکاسی نوزاد که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، این است که با استفاده از وسایلی زیبا و جذاب مثل: پارچه‌های کلاسیک و تخته سیاه، عدد سن کودک را نشان دهید، مثلا عدد ۲ که نشان دهنده دو ماهگی کودک می‌باشد و شما هر ماهه و یا حتی سالانه می‌توانید از این مدل عکس‌ها بگیرید. ۲- از آنجایی که عکاسی در طبیعت بسیار جذاب است و هر فصلی تازگی‌های خود را دارد، می‌توانید از فصل‌های مختلف برای عکاسی استفاده کنید، مثلا در فصل پاییز به وسیله برگ های‌ رنگی زیبا، می‌توانید عکس‌های فوق العاده‌ای از کودک خود بگیرید. ۳- در فضای باز گاهی به جای ایده‌های از قبل فکر شده سعی کنید به دنبال ایده‌های طبیعی و واقعی باشید، مثلا کودک در یک جا نشسته است و در حال بازی با گل‌ها می‌باشد و نور خورشید نیز به زیبایی به صورت او می‌تابد، شما در این لحظه می‌توانید عکس زیبایی را ثبت کنید.

تفاوت عکاسی در فضای باز و بسته

تفاوت عکاسی در فضای باز و بسته - ژست عکس کودک در فضای باز ۱- یکی از تفاوت‌های اصلی فضای بسته مانند آتلیه عکاسی و فضای باز مثل طبیعت در نوع نور می‌باشد که در آتلیه شما نیاز به فلش‌ زدن دارید و ممکن است این کار باعث ترسیدن کودک و خراب شدن عکس شود، اما در فضای باز به علت بودن نور طبیعی و ملایم علاوه بر این که دیگر مشکلی برای ترسیدن و گریه کردن کودک ندارید، چهره کودک بسیار زیباتر، لطیف‌تر و شاداب‌تر در عکس می‌افتد. ۲- تفاوت دیگر این دو فضا در این می‌باشد که شرایط آب و هوایی متفاوت است و شاید در بعضی از فصول سال شما نتوانید با هر لباسی کودک را بیرون بیاورید و حتی ممکن است حین کار وزش شدید باد یا باران باعث کنسل شدن عکاسی شود که این موارد در فضای بسته اتفاق نمی‌افتد و شما با خیالی راحت می‌توانید عکاسی انجام دهید و نگران وضعیت کودک خود نباشید. ۳- برای این که یک عکس در بهترین حالت گرفته شود نیاز است ما از تمام زوایا استفاده کنیم و فضای مناسب برای حرکت داشته باشیم که در فضای بسته این مورد با محدودیت همراه است، اما در فضای باز به علت فضای بیشتر و مناسب ما آزادی عمل داریم و می‌توانیم بهترین ایده را انتخاب کنیم. ۴- در فضای باز ما نیاز به پس‌زمینه نداریم و خود طبیعت یک بک گراند فوق العاده برای عکس می‌باشد اما در فضای بسته نیاز است برای هر ژستی پس‌زمینه مربوط به خودش را داشته باشیم.

عناصر مورد استفاده در عکاسی فضای باز

عناصر مورد استفاده در عکاسی فضای باز - ژست عکس کودک در فضای باز

یکی از مهم‌ترین عناصر در عکاسی فضای باز نور می‌باشد که شما باید حتما دقت کنید در چه ساعاتی از روز عکاسی می‌کنید، چون میزان نور در هر زمان متفاوت است و باید با توجه به نوع عکس، میزان نور را انتخاب کنید. در واقع باید از نور به نفع خود استفاده کنید، اگر عکس در زمان مناسبی گرفته نشود، عکس جالبی از آب در نمی‌آید. سوژه شما می‌تواند یکی از عناصر عکاسی باشد، در واقع سوژه همان چیزی است که هنگام توصیف عکس برای شخصی، اول آن را بیان می‌کنید، پس سوژه می‌تواند یکی از عناصر مهم عکاسی باشد. یکی دیگر از عناصر، ترکیب کردن عناصر با یکدیگر می‌باشد، به عنوان مثال شما باید بتوانید به خوبی موقعیت دوربین، نور، سوژه و ...را با هم ترکیب کنید تا یک عکس فوق العاده داشته باشید. پس زمینه نیز در فضای باز می‌تواند عنصر مهمی باشد و شما می‌توانید با استفاده از دریا، جنگل، رودخانه، سبزه‌ها و...عکس‌های فوق العاده‌ای داشته باشید.

مزیت‌های عکاسی کودک در فضای باز

مزیت‌های عکاسی کودک در فضای باز

کودک در فضای باز احساس راحتی بیشتری دارد پس شاداب‌تر می‌باشد و این باعث می‌شود با شما همکاری بیشتری داشته باشد، پس در نتیجه می‌توانید لحظات نابی را از او ثبت کنید. در فضای باز شما می‌توانید ژست‌های بیشتری را از کودک ثبت کنید، چون کودک محدودیتی در حرکت و ژست ندارد و حتی کوچک‌ترین کارهای او مثل دویدن و بازی کردن می‌تواند برای شما سوژه عکاسی باشد و به این دلیل که کودک در طبیعت سرگرم‌ است، کار شما بسیار راحت‌تر می‌باشد. به دلیل بودن نور طبیعی، عکس‌های شما زیباتر خواهند بود نسبت به زمانی که نور، مصنوعی باشد و شما در این حالت دیگر نیازی به ابزارهای خاص برای نورپردازی ندارید.

بهترین ژست کودک در فضای باز

بهترین ژست کودک در فضای باز - ژست عکس کودک در فضای باز

بهترین ژست کودک در فضای باز می‌تواند حالت‌هایی باشد که او در حال بازی‌ کردن است و در طبیعی‌ترین حالت خود قرار دارد و دیگر شما نیازی نیست دنبال ژست‌های خاص باشید در واقع گاهی طبیعی و واقعی‌ترین حالت‌ها زیباترین‌ها می باشند. با این حال چند نمونه از ژست‌های پر‌طرفداری که می‌توانید برای عکس کودک خود انتخاب‌ کنید بازی با گل‌ها، دویدن در چمن، لبخند به پروانه‌ها و… هستند که این نوع عکس‌ها باید با ظرافت و دقت و موقعیت مناسبی گرفته شوند. اگر می‌خواهید عکس طبیعی و زیبایی داشته باشید باید کودک خود را با چیز‌هایی که در اطرافتان موجود است سرگرم کنید تا ناخودآگاه کودکتان لبخند بزند و یا نشاط چهرش بیشتر شود، در این مواقع است که می‌توانید عکس‌های خاص و زیبایی ثبت کنید. همچنین اگر‌ می‌خواهید عکس‌های حرفه‌ای‌تری داشته باشید می‌توانید با یک تیم عکاسی مجرب هماهنگ شده و چهره کودک عزیزتان را جاودانه کنید.

سخن آخر

دوران کودکی فرزند ما تنها برای یک بار اتفاق می‌افتد که ثبت چهره و خاطرات این دوران در سال‌های بعدی زندگی بسیار خاطره انگیز‌ می‌شود‌. به همین دلیل نگاه کردن به عکسی زیبا و خاص از کودک دلبند‌تان می‌تواند در تمام دوران زندگی حس لذت‌بخشی به شما القا کند.