عکاسی تولد کودک در فضای باز

۵ اردیبهشت, ۱۴۰۱
یکی از کارهایی که این روزها در بین تمام افراد جامعه با استقبال چشمگیری رو به رو شده عکاسی تولد کودک در فضای باز است. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این سبک عکاسی در باغ، حیاط و یا محیط سر باز انجام می‌گیرد که نسبت به نور عالی روز و سرسبزی درختان، عکس‌هایی فوق العاده عالی ثبت می‌شود. البته با توجه به این‌که عکاسی تولد کودک در فضای باز توسط عکاس‌های حرفه ای نیازمند تجهیزات است، نسبت به عکاسی در فضای بسته مانند آتلیه گران‌تر می‌باشد. روز تولد شاید برای هر کسی یکی از مهم‌ترین مناسبت‌هایی باشد که در سال جشن می‌گیرد، از این رو بسیاری از مردم سعی بر آن دارند که جشنی عالی را برگزار کنند. یکی از کارهای جالبی که برای تولدی به یاد ماندنی می‌توانید انجام دهید، عکاسی در فضای باز و یا آتلیه است. به طور کلی ثبت لحظات مهم زندگی توسط عکاس و یا دوربین، یکی از کارهایی است که هر کسی باید انجام دهد زیرا پس از گذشت چند سال با ورق زدن آلبوم و یا تماشای عکس ها بر روی لب تاب و کامپیوتر می‌تواند حسی فوق العاده را به شما انتقال دهد. قطعا مرور خاطرات خوب گذشته برای هر کسی دلپذیر بوده و با یادآوری آن‌ها همه‌ی اعضای خانواده لذت خواهند برد. حال اگر قصد دارید در مورد عکاسی در فضای باز، لوکیشن زیبا، لباس مناسب، انواع ژست گرفتن و ایده‌های مختلف عکاسی، بیشتر بدانید، با ما در این مقاله همراه باشید.

ایده عکس تولد کودک در فضای باز

ایده عکس تولد کودک در فضای باز - عکاسی تولد کودک در فضای باز

یکی از سخت‌ترین عکاسی‌ها و در عین حال جذاب‌ترین آن‌ها، عکاسی کودک به شمار می‌رود. کودکان 3 تا 12 سال بسیار منعطف در ایده‌های متنوع عکاسی هستند در واقع هر ژستی که به آن‌ها می‌دهی اجرا می‌کنند. البته برخی از کودکان با توجه به این که کمی بی طاقت هستند، ممکن است از اواسط کار شروع به بازیگوشی کنند که عکاس با توجه به تخصص و مهارتی که دارد می‌تواند مجدد نظر کودک را برای ادامه عکاسی عوض کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای عکس تولد کودک در فضای باز، فصول گرم سال یعنی بهار و تابستان را انتخاب کنید. در این صورت نه ترس از سرماخوردن دلبندتان را دارید و نه نیازی به کم کردن زمان عکاسی است. در این فصل‌ها نیز می‌توانید از لباس‌های رنگی و متنوع برای عکاسی انتخاب کنید. لازم به ذکر است که در فصل‌های پاییز و زمستان می‌شود از عکاسی در خانه و یا فضای بسته مانند آتلیه استفاده کرد. در این صورت نیز عکس‌هایی بسیار شیک و مدرن خواهید داشت. عکاسی تولد در فضای باز تنها مختص افراد بزرگسال نبوده و شما نیز می‌توانید برای عکاسی کودک در باغ به یکی از دفاتر عکاسی و فیلمبرداری مراجعه نمایید. تمامی متخصصین در زمینه‌ی عکاسی و فیلمبرداری ایده‌های متفاوت و خاصی برای تولد کودک در فضای باز دارند. نیازی نیست به دنبال ایده و یا ژست باشید، با خیالی آسوده این کار را به عهده عکاستان بگذارید.

عکاسی تولد با کادو

عکاسی تولد با کادو - عکاسی تولد کودک در فضای باز

یکی از بهترین ایده‌های عکاسی برای جشن تولد، عکاسی تولد با کادو می‌باشد. فرقی ندارد لوکیشن در فضای باز و یا عکاسی در آتلیه باشد، وجود کادوها ، زیبایی آن را دو چندان خواهد کرد. لازم به ذکر است که در تمامی آتلیه ها، ماکت کادو برای زیباسازی فضا وجود دارد. این ماکت‌ها با کاغذ کادوهای رنگارنگ و روبان‌های متنوعی تزیین شده‌اند که نسبت به رنگ لباس شخص انتخاب می‌شوند. اگر قصد دارید عکس‌هایی بی نظیر و فوق العاده خاص داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از بادکنک‌های هلیومی نیز استفاده کنید. بهتر است رنگ بادکنک‌ها را نسبت به لباستان انتخاب کنید. تعداد آن ها کاملا سلیقه‌ای بوده، اما سعی کنید به تعداد فرد خریداری کنید، به طور مثال 3 یا 5 یا 7 عدد کافی است. البته می‌توانید از کادوهای ارزشمندی که گرفتید، همانند ماشین، گوشی همراه و یا طلا و جواهر نیز در عکاسی خود استفاده کنید. عکاسی با این هدیه‌ها بسیار جذاب‌تر خواهد بود. فقط بهتر است قبل از روز عکاسی در مورد وسایل و کادوهایی که قرار است با خود ببرید، مشورت کنید. عکاس می‌تواند به نسبت کادوهای شما، لوکیشن مرتبط درست کند.

چه لوکیشنی را برای عکاسی انتخاب کنیم

چه لوکیشنی را برای عکاسی انتخاب کنیم - عکاسی تولد کودک در فضای باز

از دغدغه‌های هر کسی که قصد عکاسی دارد، انتخاب لوکیشن است. عکاسی تولد در فضای باز از بهترین و پر مخاطب‌ترین لوکیشن‌ها می‌باشد که انتخاب بسیاری از افراد است. این روزها با توجه به استقبال مردم از فیلمبرداری و عکاسی در روز تولدشان باعث شده تا باغ و عمارت های بی شماری در تهران و همه‌ی شهرستان‌ها ایجاد شود. بسیاری از این لوکیشن‌ها مخصوص عکاسی تولد، نامزدی و مراسم عقد و عروسی می‌باشد. انتخاب هر کدام از این موارد تنها به سلیقه شما بستگی دارد. تمامی آتلیه ها هم در فضای باز و هم در فضای بسته مانند آتلیه از شما عزیزان عکاسی می‌کنند. این روزها لوکیشن‌های شلوغ و پر رفت آمد نیز بسیار مورد استقبال جوانان قرار گرفته است. به این سبک عکاسی در خیابان‌های شهر استریت استایل می‌گویند که از حق نگذریم بسیار جالب و هیجان انگیز هستند. فقط در عکاسی خیابانی باید لباس‌های پوشیده و مناسب استفاده کنید. در این زمینه نیز بهتر است اول با عکاس و فیلمبردار خود مشورت نمایید.

برای عکاسی تولد چه چیزی بپوشیم؟

برای عکاسی تولد چه چیزی بپوشیم؟ - عکاسی تولد کودک در فضای باز

انتخاب لباس برای آتلیه کودک و بزرگسالان نیز به سلیقه هر شخصی بستگی دارد. هر نوع لباسی با هر رنگی که مورد پسندتان است می‌توانید عکاسی کنید. بسیاری از عکاس‌ها برای راهنمایی شما عزیزان نسبت به لباس و لوکیشن بهترین‌ها را پیش رویتان قرار می‌دهند. البته پیشنهاد ما به شما این است که از بهترین و زیباترین لباس‌هایتان برای عکاسی تولد استفاده نمایید. بهتر است از لباس‌های نو و دارای رنگ‌های روشن برای جذابیت بیشتر بهره ببرید. در آخر هم بهتر است با توجه به فصلی که در آن قرار دارید، لباس‌هایتان را انتخاب کنید. و در آخر بهتر است بدانید که برای عکاسی تولد نیازمند لباس‌های خیلی رسمی برای آقایان و یا لباس‌های مجلسی با دامن‌های بلند نیست. همین که یک لباس یا پیراهن شیک، تمیز و نو را انتخاب کنید کافیست. نباید مانند عکاسی‌های عقد و عروسی به دنبال تجملات زیاد و هزینه بالا برای خرید لباس باشید. هر آن‌چه که سلیقه شما باشد و بر روی تنتان احساس راحتی و زیبایی کنید کفایت می‌کند.

چه ژستی برای عکاسی تولد مناسب است؟

چه ژستی برای عکاسی تولد مناسب است؟ - عکاسی تولد کودک در فضای باز

در صورتی که عکاسی فقط از فردی که تولدش است باشد، نیازی به تمرین برای ژست گرفتن نیست زیرا که افراد متخصص در آتلیه شما را به بهترین شکل در این زمینه کمک می‌کنند. اگر هم قرار است به همراه خانواده و یا دوستانتان برای عکاسی بروید، تنها کافیست رنگ لباس‌هایتان را با یکدیگر چک کنید. عکاس و فیلمبردار با توجه به تجربه‌ای که در این زمینه دارد، بهترین ژست‌ها را برای عکس‌های زیبا به شما پیشنهاد خواهد کرد. لازم به ذکر است که هرچه بیشتر به ژست‌هایی که به شما می‌دهند، نزدیک‌تر باشید، عکسها به مراتب بهتر خواهند بود. بعضی از افراد مخصوصا نوجوان‌ها نیز خودشان ژست‌های متفاوتی را از شبکه‌های اجتماعی یاد گرفته‌اند و می‌توانند در روند کار به عکاس کمک کنند. پس اگر هیچ ژست عکاسی بلد نبودید اصلا جای نگرانی نیست زیرا که فیلمبردار و عکاس شما را در این میان به خوبی راهنمایی کرده و بهترین عکس‌های تولد را خواهید گرفت.

مدل ژست تولد کودک در منزل

مدل ژست تولد کودک در منزل - عکاسی تولد کودک در فضای باز

بسیاری از پدرها و مادرها با توجه به این‌که عکاسی در خانه خودشان را به نسبت آتلیه ترجیح می‌دهند، لوکیشن را منزل خودشان در نظر می‌گیرند. البته عکاسی تولد کودک در منزل نیز این روزها بسیار مورد استقبال والدین قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های این کار، راحتی کودک در خانه است، طوری که نه بهونه می‌گیرد و نه خسته خواهد شد. اصولا برای شات‌های اول، عکاس با دوربین به دنبال کودک در خانه است تا عکس‌هایی غیر منتظره و طبیعی از او بگیرد و از همان ابتدا نیازی به ژست‌های خاصی نیست. عکاس نسبت به وسایل و دکوراسیون منزل شما می‌تواند بهترین ژست‌های عکاسی را به کودک دلبندتان بدهد. میزان کیفیت کار نیز به همکاری کودک در این زمینه بستگی دارد. هر چه خندان‌تر و شادتر باشد، ژست‌هایش نیز زیباتر خواهد بود. بهتر است بدانید که آتلیه نوزاد دختر با آتلیه نوزاد پسر فرقی نداشته و تنها در انتخاب رنگ با یکدیگر متفاوت هستند. عکاسی در آتلیه نیز همان عکاسی در فضای بسته مانند خانه است که عموما در دفتر عکاس‌ها و فیلمبردارها قرار دارد.

مدل ژست عکس تولد کودک در فضای باز

مدل ژست عکس تولد کودک در فضای باز - عکاسی تولد کودک در فضای باز

همان طور که در بخش‌های بالا گفته شد، عکاسی تولد در فضای باز بسیار عالی تر از فضای بسته می‌باشد. با توجه به نور طبیعی خورشید و گاها فضای سبزی که در محیط وجود دارد، مدل ژست و ایده‌های بی شماری را می‌توان به ثبت رساند. مدل ژست عکس تولد کودک در فضای باز بسیار متنوع است. عکاس تعداد زیادی شات را به ثبت می‌رساند تا به انتخاب خودتان چاپ شود. عکس‌ها را هم می‌توان به صورت آلبوم داشت و هم روی تخته‌های شاسی چوبی که بسیار زیبا هستند.