تجهیزات آتلیه کودک برای یک آتلیه خاص

۵ اردیبهشت, ۱۴۰۱
مراحل رشد و تغییر در حرکت‌های کودک برای پدر و مادر بسیار ارزشمند است و هیچ چیز به اندازه عکس‌های زیبا این خاطرات را برای همیشه تثبیت نمی‌کند بنابراین مراجعه به آتلیه عکاسی کودک، از همان روزهای بدو تولد آغاز می‌شود تا لحظات ناب از کودک را به ثبت برساند که برای این کار نیاز است که تجهیزات آتلیه کودک را در نظر داشته باشید. تجهیزات آتلیه کودک علاوه بر اینکه برای گرفتن عکس‌های خاص لازم و ضروری است، سبب می‌شود که کودک با محیط، ارتباط بیشتری برقرار کند و عکس گرفتن را تا حدودی راحت‌تر کند. با ما همراه باشید تا شما را با یکی از بهترین آتلیه های کودک تهران که تجهیزات مختلفی را دارد، آشنا سازیم.

ایده‌های دکور آتلیه کودک

ایده‌های دکور آتلیه کودک - تجهیزات آتلیه کودک

دکور عکاسی کودک باید کاملا متناسب با روحیات کودک باشد تا کودک و نوزاد به راحتی بتواند با محیط ارتباط برقرار کند. برای ایجاد چنین دکوری به کار گرفتن خلاقیت و ایده‌های جدید بسیار کار ساز است البته همیشه لازم به ایده‌های پیچیده و سخت نیست و می‌توان با یک طراحی ساده، عکسی زیبا و منحصر به فرد را به ثبت رساند. اولین و مهم‌ترین موردی که باید در نظر گرفته شود، ترکیب رنگ موجود در دکور آتلیه است تا کودک محو آن شود. در کنار این مورد نورپردازی مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است پس نور محیط نباید خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد. استفاده از لوازم آتلیه کودک برای مناسبت‌های مختلف، استفاده از لباس‌های شخصیت‌های کارتونی، وجود آینه‌ها برای انعکاس نور و… همگی می‌توانند منجر به زیباتر شدن عکس کودک شوند.

انواع و اقسام تجهیزات آتلیه کودک

انواع و اقسام تجهیزات آتلیه کودک

در کنار مهارت و تجربه عکاس کودک، وجود تجهیزات مختلف که در دکور عکاسی کودک وجود دارد، از اهمیت برخوردار است. برای گرفتن یک عکس با کیفیت در ابتدا داشتن یک دوربین عکاسی حرفه‌ای با لوازمی همچون سه پایه، نورپردازی و… لازم و ضروری است که در کنار این موارد داشتن تجهیزات و لوازم مختلف دیگر برای فراهم کردن محیطی مناسب برای کودک لازم و ضروری است. در آتلیه آسمان تجهیزات متنوعی برای عکس‌های کودکان در نظر گرفته شده است که همگی آن‌ها از کیفیت و زیبایی قابل توجهی برخوردار هستند که می‌توان به صندلی، تم‌های مختلف مناسبتی، حروف و اعداد، گاری گل، ماشین و… اشاره کرد. آتلیه کودک آسمان در کنار شماست تا با عکاسان ماهر و دوربین‌های پیشرفته، تصویر فرزندتان را به زیبایی هر چه تمام‌تر قاب کند و به ثبت برساند.

دکورهایی با ماشین و موتور برای عکاسی کودک

یکی از بهترین دکورهایی که در هر آتلیه کودک مورد نیاز است، دکورهایی با ماشین و موتور است که این دکور به خصوص برای پسران جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در واقع هر آنچه که کودک به آن علاقه داشته باشد و با آن ارتباط برقرار کند، می‌تواند در گرفتن یک عکس خاص و شیک تاثیر گذار باشد. با داشتن چنین دکوری می‌توانید حس رانندگی در کودکان را بر انگیخته کنید و با توجه به علاقه‌ای که از خود نشان می‌دهند، تصویری زیبا خلق کرد. البته ایده‌های متنوع‌تری نیز می‌توان با موتور و ماشین برای کودک ایجاد کرد که این امر در آتلیه کودک آسمان با وجود تنوع لوازم آتلیه کودک به راحتی امکان‌پذیر است. معمولا این دکور برای کودکانی مناسب است که بتوانند بایستند که می‌توان با یک ایده خاص، عکس‌های چند نفره زیبایی نیز با این دکور ثبت کرد که همگی به خلاقیت عکاس کودک بر می‌گردد.

استفاده از گاری گل و گلدان در آتلیه کودک

آتلیه آسمان به عنوان بهترین آتلیه تخصصی کودک در تهران برای کودکان که دارای جثه‌ای ظریف و حساس هستند، از تجهیزات مختلفی استفاده می‌کند تا با ایده‌ها و دکورهایی زیبا بهترین لحظات را برای شما به ثبت برسانند. استفاده از گاری گل و گلدان یکی از دکورهای موجود در این آتلیه است که هم برای عکس‌های نوزادی و هم برای عکس کودک بسیار مناسب است. این گاری زیبا می‌تواند در گرفتن عکس از کودکانی که می‌توانند بایستند، بسیار زیبا و جذاب باشد. ضمن اینکه امکان استفاده از آن برای نوزادن در حال خواب نیز وجود دارد. اینکه به چه صورت از این گاری پر از گل و گلدان استفاده شود، کاملا به ایده‌ها و خلاقیت عکاس بستگی دارد.

تخت نوزاد در عکاسی نوزاد

عکس گرفتن از روزهای ابتدایی تولد نوزادان بسیار شیرین و لذت بخش است که می‌توان به کمک تخت نوزاد این لحظات زیبا را بسیار خاص‌تر به ثبت رساند. این تخت‌ها می‌توانند فلزی یا چوبی باشند که وسایل آن همچون پتو، بالش و… را می‌توان با توجه به جنسیت نوزاد انتخاب و تزئین کرد. گرفتن عکس نوزاد دختر با هدبندهای از جنس گل و لباس‌های رنگی به کمک تخت نوزاد امکان‌پذیر است و عکس‌هایی ماندگار به حساب می‌آیند. عکس آتلیه نوزاد بر روی تخت این امکان را به عکاس می‌دهد که از زوایای مختلف عکسبرداری کند دس می‌توان گفت، تخت نوزاد یکی از لوازم آتلیه کودک به حساب می‌آید.

استفاده از صندلی در آتلیه عکاسی

استفاده از صندلی در آتلیه عکاسی - تجهیزات آتلیه کودک

در یک آتلیه هر چه که دوربین با کیفیت و عکاس حرفه‌ای وجود داشته باشد، اما تجهیزات و لوازم مختلف برای گرفتن ایده‌های جدید در آتلیه موجود نباشد نمی‌توان انتظار عکس‌های خاص و جذاب را داشت. در کنار تمام تجهیزات و دکورهایی که در فوق ذکر شد، صندلی نیز یکی دیگر از مواردی است که در آتلیه کودک آسمان به چشم می‌خورد. صندلی‌ها در ابعاد و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که می‌توان از آن هم برای عکس‌های تکی کودک استفاده کرد و هم اینکه برای عکس‌های با خواهر و برادر ایده‌هایی را به کار گرفت. ژست کودک در آتلیه به کمک صندلی می‌تواند ایستاده یا نشسته باشد و برای کودکانی که هنوز کامل نمی‌ایستند، صندلی می‌تواند یک تکیه گاه برای ایستادن آن‌ها باشد.

کاربرد حروف و اعداد تزئینی در آتلیه عکاسی

کاربرد حروف و اعداد تزئینی در آتلیه عکاسی - تجهیزات آتلیه کودک یکی دیگر از لوازم آتلیه کودک استفاده از حروف و اعداد تزئینی است. به کمک این تجهیزات می‌توان برای روزها و ماه‌های خاص سال کودک خود را به آتلیه کودک آسمان برد و عکس‌هایی هایی با مناسبت‌های خاص را به یادگار گذاشت. یکی از مهم‌ترین کاربردهای اعداد تزئینی برای سال‌های تولد است که کودک با نشستن و یا ایستادن در کنار آن، این روز را در خاطرات خود ثبت می‌کند. حروف و اعداد در ابعاد و رنگ‌های مختلف با قالب‌های متفاوتی تولید می‌شوند که می‌توان با تم‌ها و بک گراند‌های مختلف عکس با ایده‌های مختلفی را در قاب خاطرات کودک خود به ثبت برسانید. در آتلیه آسمان از اعداد و حروف تزئینی برای عکس‌های کودک استفاده می‌شود که می‌توان در ماهگردها، تولدها و… از آن‌ها استفاده کرد.

کاربرد تم‌های مختلف در آتلیه عکاسی

کاربرد تم‌های مختلف در آتلیه عکاسی - تجهیزات آتلیه کودک کودک شما روز به روز بزرگ‌تر می‌شود و شما تنها یک بار می‌توانید مراحل رشد کودکی او را ثبت کنید پس حتما رفتن به آتلیه عکاسی کودک را مد نظر داشته باشید. برای گرفتن عکس از کودک دلبند خود تم‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: تم پاییزی، تم زمستان، تم کریسمس، تم مشاغل، تم هالووین، تم ولنتاین، تم جشن دندانی، تم نوروز، تم یلدا و…. هر کدام از تم‌ها دارای مناسبت‌ها و زیبایی‌های خاص خود هستند و می‌توان در موقعیت‌های مختلف برای عکس برداری اقدام کرد. به عنوان مثال تم دندانی برای رویش اولین دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تم‌های پاییزی با رنگ زرد و نارنجی برای فصل پاییز بسیار مناسب است. همچنین هرساله با وجود مناسبت‌های مختلف استفاده از تم‌های یلدا، هالووین و… بسیار توصیه می‌شود که با پوشیدن لباس مناسب آتلیه کودک هر کدام از عکس‌ها متفاوت از دیگری خواهد بود. تمامی این تم‌ها در کنار عکاسان و کادری مجرب در آتلیه آسمان وجود دارد.

انواع بک دراپ

بک دراپ را می‌توان یکی از مهم‌ترین و پر کاربردترین تجهیزات آتلیه کودک دانست که با وجود تنوعی که دارند، به ایجاد عکس‌های زیبا بسیار کمک می‌کنند. بک دراپ‌ها در عکاسی کودک بسیار تاثیر گذار‌اند و عکاس می‌تواند با نورپردازی مناسب یک عکس حرفه‌ای بگیرد. بک دراپ دارای دو نوع فیزیکی و دیجیتالی است که نوع دیجیتالی آن به صورت فرمت‌های خاص است که عکاس پس از گرفتن عکس از سوژه، باید از طریق نرم افزارهای مختلف بک دراپ را به عنوان تصویر زمینه برای عکس به کار بگیرد که این کار مهارت و تجربه عکاس را نشان می‌دهد. بک دراپ فیزیکی این طور نیست و این بک دراپ به صورت پارچه، چوب و… وجود دارد که دارای طرح‌های مختلفی است و بک دراپ پشت سر سوژه عکاسی قرار می‌گیرد که عکاسی را حرفه‌ای‌تر می‌کند. در استودیو آسمان بک دراپ عکاسی کودک مانند بک دراپ غذا، بازی و… استفاده می‌شود که عکس را زنده‌تر و زیباتر می‌کند.

انواع پروژکتورها در آتلیه عکاسی

در کنار تمام لوازم عکاسی که گفته شد، وجود نور کافی مهم‌ترین عامل برای گرفتن یک عکس حرفه‌ای است پس پروژکتورها در عکاسی یک عنصر مهم به حساب می‌آیند که دارای انواع مختلفی هستند. پروژکتورها در دو نوع LED و SMD تولید می‌شوند که در کنار استفاده از. این دو توجه به موارد مختلفی نیز برای گرفتن عکس کودک لازم و ضروری است. در کنار این دو پروژکتور تجهیزات دیگری برای نورپردازی لازم است که فلاش، فلاش اکسترنال، نور پیوسته و… برخی از آن‌ها به حساب می‌آید. وجود سافت لایت‌ها برای حذف سایه‌ها لازم و ضروری است. در آتلیه کودک آسمان تمام این تجهیزات برای گرفتن عکس از کودک دلبند شما فراهم است.

کلام پایانی

دکورهایی با ماشین و موتور برای عکاسی کودک - تجهیزات آتلیه کودک عکس آتلیه نوزاد و کودک تنها چیزهایی است که از دوران کودکی بر جای می‌ماند پس ثبت کردن آن‌ها در یکی از بهترین آتلیه‌های تهران همچون آتلیه آسمان لازم و ضروری است. برای عکس گرفتن تجهیزات و لوازم مختلفی لازم است که می‌توان به حروف و اعداد تزئینی، تخت نوزاد، گاری گل و گلدان و… اشاره کرد. کیفیت و نوع هر کدام از لوازم آتلیه کودک مهم است زیرا کودک باید با آن‌ها ارتباط برقرار کند و احساس آرامش را به کودک القا کند. در این مطلب اطلاعاتی در خصوص تجهیزات آتلیه کودک ذکر شد که امید داریم، مورد توجه شما قرار گرفته باشد.