بهترین سن برای عکاسی از کودک شما چیست؟

۵ اردیبهشت, ۱۴۰۱
یک راهنمای مفید برای تصمیم گیری در مورد زمان رزرو عکسبرداری حرفه‌ای از کودک و تعیین بهترین سن برای عکاسی از کودک در این مقاله گنجانده شده است که می توانید با مطالعه‌ی آن در خصوص تعیین بهترین سن برای عکاسی از کودک دانش کافی پیدا کرده و کودک خود را در زمان مناسبی برای عکاسی به آتلیه عکاسی بیاورید. اتلیه اسمان سعادت اباد این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید زیباترین عکس ها را از فرزند دلبندتان ثبت نمائید. در ماه‌های شلوغ پس از آمدن یک عضو کوچک به این دنیا، فکر کردن به چیزی فراتر از پوشک، شیر و خواب دشوار است. اگر به فکر عکاسی از کودکتان هستید، تصمیم بگیرید که چه کسی این کار را انجام دهد و چه موقع ممکن است دشوار باشد، به خصوص با توجه به کارهای دیگری که باید انجام دهید. از نظر بسیاری از خانواده‌ها، این کاری است که آنها فقط یکبار انجام می‌دهند، بنابراین باید با دقت به زمانِ گرفتنِ این پرتره‌های ارزشمند فکر کنید. در سال اول نقاط عطف بسیاری وجود دارد. آیا دوست دارید عکس هایی از آن چند روز اول داشته باشید؟ یا شاید ترجیح می‌دهید صبر کنید تا کودک شما لبخند بزند یا بنشیند؟ در اینجا یک راهنمای مفید در مورد انواع مختلف عکس‌هایی که می‌توانید در سنین مختلف انتظار داشته باشید وجود دارد. این راهنما به شما کمک می‌کند تا در مورد بهترین سن برای عکسبرداری از کودکتان تصمیم‌گیری کنید و به شما اطمینان می‌دهد که عکس‌هایی را به ثبت خواهید رساند که برای همیشه دوست خواهید داشت.

نوزاد تازه متولد شده: به دنیا خوش آمدی

نوزاد تازه متولد شده: به دنیا خوش آمدی - بهترین سن برای عکاسی از کودک

محبوبیت عکاسی از نوزاد تازه متولد شده طی دهه گذشته بسیار افزایش یافته است. این زمانی است که خانواده‌ها یک عکاس را برای ثبت تصاویر زیبا و ماندگار از این چند روز اولِ شگفت‌آور استخدام می‌کنند. لحظات اولیه در دریایی از سرخوشی و کمبود خواب پرواز سپری می‌شوند. داشتن تصاویری که به کمک آنها بتوانید به عقب برگردید و یادتان بیاید که فرزندتان چقدر کوچک بوده است، بسیار ارزشمند است. حتی یک هفته بعد، آنها بسیار رشد می‌کنند. عکس‌های نوزادان تازه متولد شده ممکن است اولین تلاش‌های کودکتان برای لبخند زدن یا شیر خوردن در هنگام خواب را به تصویر بکشند. هنگامی که به کودک خود نگاه می‌کنید و می‌بینید که چه چیزی را به دنیا آورده‌اید، عکس‌ها می‌توانند لحظات بین شما را به عنوان والدین ثبت کنند. این لحظات جادویی است. وقتی عکاسی از یک نوزاد تازه متولد شده را به پایان می‌رسانم، از میزان عشقی که در اتاق جریان دارد تقریباً روی پای خودم بند نیستم. باورنکردنی است. آیا به این فکر کرده‌اید که چه سبکی را ترجیح می‌دهید؟ چندین روش مختلف برای عکاسی از نوزاد وجود دارد. برای من، همه چیز یعنی طبیعی نگه داشتن عکس. من به جای استفاده از وسایل جانبی، ژست‌های دقیق یا ساعت‌ها وقت گذاشتن برای فتوشاپ کردن عکس‌ها، به سادگی از کودک شما عکس می‌گیرم همانطور که هست: یک انسان کوچک که والدین مهربانش محکم او را در آغوش گرفته‌اند. جای نگرانی نیست که انگشتان آنها «دقیقاً همانطور که باید باشد» قرار گرفته باشد چون هیچ دقتی در موقعیت‌های غیرطبیعی وجود ندارد. این تصاویر خاطرات زیادی را در خود جای داده‌اند. هنگامی که در خانه‌ی خود عکس می‌گیرید، می‌توانید زندگی‌تان را در این روزهای مهم به یاد بیاورید. اگر هوا خوب باشد، می‌توانید از اولین بازدید خود از پارک محلی با هم عکس بگیرید، پارکی که پس از گذشت سال‌ها به جای مورد علاقه‌ی خانواده تبدیل خواهد شد. عکس‌های نوزادان بهتر است در دو هفته اول، زمانی که کودک شما کوچک و جدید است گرفته شوند. بهترین عکاسان اطمینان می‌دهند که جلسات برای همه افراد آرام و دلپذیر باشد و بر اساس نیازهای کودک انجام شود. این جلسات اغلب می‌‎توانند یک ساعته باشند اما برای من مشکلی نیست. من فقط یک جلسه در روز کار می‌کنم تا هیچ عجله‌ای وجود نداشته باشد. از آنجا که زمان جلسات نوزادِ تازه متولد شده بسیار کوتاه است، بهتر است قبل از به دنیا آمدن نوزاد خود یک تاریخ را رزرو کنید. روزهای چهارم تا ششم عالی است. اگر نوزاد شما زودتر یا دیرتر به دنیا می‌آید، می‌توانید به راحتی با عکاس خود برنامه‌ریزی کنید. من همیشه هدفم این است که تغییرات را تحمل کنم چون این کودک است که در مورد تاریخ ورود خود به این دنیا تصمیم می‌گیرد. اگر نمی‌توانید تا سه یا چهار هفته‌ی اول جلسه‌ای را ترتیب دهید، بهتر است قبل از استخدام یک عکاس حرفه‌ای، کمی بیشتر صبر کنید.

سن 12 تا 16 هفتگی: اولین لبخندها

سن 12 تا 16 هفتگی: اولین لبخندها - بهترین سن برای عکاسی از کودک

اگر می‌خواهید عکس‌هایی داشته باشید که در آن کودک شما هنوز بسیار کوچک است اما هوشیارتر است، پس 12-16 هفتگی نوزادتان می‌تواند یک انتخاب خارق‌العاده باشد. با عکسبرداری در حین چرت زدن آنها، چه منظم و چه بی‌نظم، می‌توانیم اولین لبخندهای جادویی و درخشش مسحورکننده‌ی چشمانشان را ثبت کنیم. هنگامی که به بهترین سن برای عکاسی از کودک خود فکر می‌کنید، توصیه می‌کنم صبر کنید تا وقتی که کودک بتواند روی شکم دراز بکشد و سرش را بالا نگه دارد. این باعث می‌شود فرصت عکاسی بیشتر شود زیرا نیازی به خواباندن به پشت یا نگه داشتن آنها نیست. قدرتِ گردن در نوزادان با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کند اما بین هفته‌های 12 تا 16 معمولاً برای عکسبرداری مناسب است. در این سنِ بسیار دوست داشتنی، نوزاد هنوز کوچک است اما شخصیت پیدا کرده است. من این جلسات را آرام و راحت برگزار می‌کنم و روش داستانگویی را دنبال می‌کنم: خانواده در خانه و مکان‌های مورد علاقه خود، تمام کارهایی را که دوست دارد انجام می‌دهد. ممکن است یک صندلی مورد علاقه داشته باشید که دوست دارید روی آن بنشینید یا بازی مورد علاقه‌تان را روی تخت خواب خود انجام دهید. اینها همه چیزهای روزمره‌ای است که می‌توانید در تصاویر خود ثبت کنید، چیزهایی که می‌خواهید به خاطر بسپارید. تصاویر زیبا و سیاه و سفید به معنای این است که تصاویر ماندگار هستند: فرزند شما با رسیدن به سن نوجوانی از اشتراک‌گذاری آنها افتخار می‌کند. لحظات واقعی، عبارات واقعی و تعاملات واقعی که باعث لبخند و خنده شما خواهند شد. عکاسی یعنی همه این چیزها. من تضمین می‌کنم که این تصاویر باعث شادی شما می‌شوند.

سن 6 تا 8 ماهگی: صاف نشستن

سن 6 تا 8 ماهگی: صاف نشستن - بهترین سن برای عکاسی از کودک

این سن رویای یک عکاس است: نوزادی شاد و خندان نشسته، اما هنوز در حرکت نیست. این یک سن شگفت‌انگیز برای عکاسی است و جالب اینجا است که قبل از اینکه عکاسی از نوزادِ تازه متولد شده معروف شود، این سن متداول‌ترین سن برای عکاسی از نوزادان بود. وقتی کودک شما در حالت نشسته است فرصت‌های عکاسی بسیار زیادی وجود دارد و شما می‌توانید تنوع شگفت‌انگیزی در تصاویر خود داشته باشید. کوچولوی شما هنوز هم خیلی بچه است، با اندام‌های شبیه ماهی مرکب و حرکات کودکانه‌ی باشکوهش. وقتی آنها روی پاهای خود قرار گرفتند، اوضاع خیلی زود تغییر خواهد کرد! جلسات طبیعی و آرام عکاسی تمام چیزهای مورد علاقه‌ی آنها را ثبت خواهند کرد: پاشیدن آب در حمام، غلت خوردن روی تخت خود، بازی با یک اسباب بازی مورد علاقه و ... اگر زمان عکاسی را به دو بخش تقسیم کنید، نیمی در داخل خانه و نیمی در فضای باز، می‌توانید در هر مکانی انواع مختلفی از عکس داشته باشید. در داخل خانه می‌توانید ببینید که انگشتان پا و انگشتان کوچک آنها به چه میزان در دوربین کوچک‌اند (یا گرفتن و مکیدن انگشتان پا وقتی بچه‌ها برای اولین بار آنها را کشف می‌کنند بسیار زیبا است). در فضای باز می‌توانید کنجکاوی آنها در مورد دنیای اطرافشان را ببینید، مثلاً حیرت زده شدن از سگ‌های پارک یا نهایت لذت بردن از یک تاب.

سن یک سالگی: تولدت مبارک!

سن یک سالگی - بهترین سن برای عکاسی از کودک

دوازده ماه گذشته است و کودک شما آماده است تا اولین تولد خود را جشن بگیرد. این عکس‌ها همگی نشان دهنده‌ی عشق، خنده و سرگرمی هستند. شخصیت و شوخ‌طبعی آنها در این عکس‌ها می‌درخشد. در این سن کودک شما احتمالاً حرکت می‌کند، می‌خزد، از پشت به زمین می‌خورد یا حتی اولین گام‌های آزمایشی خود را برمی‌دارد. فعالیت‌های او بسیار زیاد است و عکاسی از چنین چیزهایی سرگرم‌کننده است. اگر کودک خوابش می‌آید به او اجازه دهید بخوابد تا در کل جلسه عکاسی شاد و سرحال باشد. تمرکز بر روی هر کاری که دوست دارید با هم انجام دهید، خواندن یک آهنگ مورد علاقه و خواندن یک کتاب مورد علاقه، تصاویر زیبایی ایجاد می‌کند که می‌توانید در یک آلبوم چاپ کنید یا روی دیوار آویزان کنید و هر روز از آنها لذت ببرید. اگر کودک شما عاشق تاب یا غذا دادن به اردک‌ها است، جسارت در فضای بیرون از خانه یک بُعد اضافی به تصاویر شما می‌بخشد. به نظر من ماهیت کنجکاو بچه‌ها جذاب است. آنها می‌خواهند بیرون بروند و دنیای اطراف خود را کشف کنند، برگ‌هایی را بر روی زمین پیدا می‌کنند یا از حباب‌ها لذت می‌برند. این سن بسیار لذت‌بخشی است و به سرعت با دنیای یک کودک نوپای پرانرژی عوض می‌شود و شروع به دویدن می‌کند.

خواهر و برادر بزرگتر: همه خوش آمدید

خواهر و برادر بزرگتر - بهترین سن برای عکاسی از کودک

وقتی که صحبت از عکسبرداری‌های خانوادگی می‌شود، اعتقاد من این است که هرچه تعداد بیشتر باشد بهتر است. من خودم به عنوان یکی از چهار فرزند خانواده، عاشق عکسبرداری از تعاملات خواهرها و برادرها هستم و عکاسی از نوزادان با خواهر و برادر بزرگترشان را جذاب می‌دانم. من عاشق این هستم که وقتی یک کودک نوپا خواهر و برادرِ تازه متولد شده‌ی خود را نوازش می‌کند، از هیجاناتش عکس بگیرم. می‌توان نگاه‌های کمی عصبی را نیز ثبت کرد. این یک تغییر عظیم برای آنها است بنابراین نگاه کردن به این روزهای اولیه‌ی روابطشان شگفت‌آور است. از اولین لحظات گرفته تا بهترین دوستان، یک پیشرفت جادویی برای مستند کردن وجود دارد.

عکسبرداری چندگانه: سال اول زندگی کودک

عکسبرداری چندگانه - بهترین سن برای عکاسی از کودک

اگر در انتخاب بهترین سن برای عکاسی از کودک خود تردید دارید، می‌توانید سال اول زندگی کودک خود را در چندین جلسه عکاسی کنید. این یک سرمایه‌گذاری باورنکردنی برای آینده است. شما به یک سری تصاویر نگاه خواهید کرد و از خودتان می‌پرسید: آیا او واقعاً آنقدر کوچک بود؟ به دندان‌های کوچکش نگاه کنید! او بدون این عروسک به جایی نمی‌نرفت! این یک هدیه باورنکردنی است که به فرزند خود می‌دهید تا برای همیشه داشته باشد.

عکسبرداری سالانه: هر سال عکس بگیرید

عکسبرداری سالانه - بهترین سن برای عکاسی از کودک

عکسبرداری سالانه نیز می‌تواند عادت شگفت‌انگیزی باشد، پس چرا اکنون شروع نمی‌کنید؟ این کار به برنامه‌ریزی‌ نیاز دارد و یک سرمایه‌گذاری است اما چیزی است که هرگز پشیمان نخواهید شد. با گذشت زمان، شما زیباترین مجموعه تصاویر را برای فرزندان خود ایجاد خواهید کرد: تصاویری از قبل از شروع خاطرات آنها، تصاویر سال اول و دومین زندگی آنها، تصاویر مردم و مکان‌هایی که شخصیت آنها را شکل داده‌اند. تصاویری که برای همیشه مثل یک گنجینه نزد خود نگه می‌دارید.