باغ برای عکاسی کودک در تهران

۷ اردیبهشت, ۱۴۰۱
بدون تردید ثبت بهترین لحظات زندگی یکی از با اهمیت‌ترین اقدامات در زندگی هر کسی است. تفاوتی هم ندارد عکاسی نوزاد باشد یا عکاسی مراسمات و عروسی‌ها، در هر صورت ثبت و زندگی کردن چندین باره این لحظات جز بهترین و شیرین‌ترین لحظات زندگی محسوب می‌شوند. مکان‌های بسیار زیادی برای عکاسی وجود دارد از عکاسی در خانه گرفته تا عکاسی در آتلیه و عکاسی در باغ. انتخاب لوکیشن مناسب نقش موثری در زیبایی و منحصر به فرد بودن عکس دارد. از آنجا که در مقالات قبل درباره عکاسی در آتلیه کودک با شما صحبت کردیم، در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه انتخاب بهترین باغ برای عکاسی کودک در تهران و اهمیت آن توضیح دهیم. از آنجا که اغلب والدین تمایل دارند عکس‌های کودکشان کیفیت و جذابیت منحصر به فردی داشته باشد فضاهای باز اجمله باغ را انتخاب می‌کنند. اگر شما هم به کیفیت و زیبایی عکس‌های فرزندتان اهمیت می‌دهید با ما همراه باشید تا باغ برای عکاسی کودک در تهران را به شما معرفی نماییم.

عکاسی در باغ

امروزه به دلیل رقابت در بین آتلیه‌ها، علاوه بر جدیدترین طرح عکس کودک شاهد فضاهای متفاوتی برای عکاسی هستیم. یکی از این فضاهای محبوب باغ برای عکاسی است. زیرا فضای باغ‌ نه تنها از زیبایی طبیعی مختص خود برخوردار است بلکه آتلیه‌ها با اضافه کردن تاب، استخر، آبشار و دریاچه مصنوعی و حتی امکانات قایق سواری و … این زیبایی را چندین برابر می‌کنند. حتی در برخی موارد حیواناتی نظیر جوجه، اردک، مرغ، خرگوش، سگ و … نیز در باغ‌ها موجود هستند که امکان عکاسی با آنها وجود دارد. از این رو پیشنهاد می‌شود اگر قصد هرگونه عکاسی از جمله عکاسی تولد کودک در فضای باز را دارید قبل از جلسه عکاسی درباره امکانات و طراحی باغ تحقیق کنید.

اهمیت عکاسی در فضای باز

اهمیت عکاسی در فضای باز - باغ برای عکاسی کودک در تهران

اگرچه عکاسی در آتلیه دارای مزایای خاص خود مانند امکانات زیاد و تمام تجهیزات مورد نیاز است اما محدودیت‌هایی مانند فضای کوچک و عدم استفاده از نور طبیعی نیز دارد. این در حالی است که هنگام عکاسی در فضای باز مانند باغ، دریا، دشت، جنگل و … امکان استفاده از نور طبیعی به راحتی فراهم است. در حقیقت وجود نور طبیعی علاوه بر جذابیت، راهی برای دستیابی به ایده‌های بی نظیری نیز می‌باشد.همچنین هنگام عکاسی در فضای باز می‌توان از تمامی حالت‌های نور خورشید مانند طلوع و غروب آن بهره برد.

اصلی‌ترین دلایل اهمیت عکاسی کودک در فضای باز عبارتند از:

۱. آزادی عمل و راحتی کودک

راحتی کودک اولین و مهم‌ترین نکته هنگام عکاسی در فضای باز است. مدل عکاسی کودک در باغ درست مانند مدل عکس کودک در آتلیه از تنوع بسیاری برخوردار است. با این وجود بهترین مدل‌ عکس‌ها آنهایی می‌باشند که کودک سرگرم فعالیت‌های روزمره خود مانند خندیدن، دویدن، بازی کردن و … است. در حقیقت فضای گسترده باغ و هوای تازه انرژی کودکان را چندین برابر می‌کند.

۲. مناظر طبیعی گوناگون

بزرگ‌ترین تفاوت و برتری عکاسی در فضای آزاد پس زمینه‌های طبیعی بسیار مختلف مانند جنگل‌، ساحل، علفزار، پرندگان و … است. این موراد فقط قسمت بسیار کوچکی از دکور‌های طبیعی متنوع هنگام عکاسی در فضای باز می‌باشند.

۳. فصل‌های مختلف

با تغییر هر فصل طبیعت نیز تغییر می‌کند و زیبایی منحصر به فردی را می‌آفریند. بنابراین عکاسی در فضای باز این امکان را فراهم می‌سازد متناسب با هر فصل عکس‌های متنوعی از کودک‌تان ثبت کنید. برای مثال در فصل زمستان می‌توانید خارق العاده‌ترین عکس‌ها را در یک محیط زمستانی و پر از برف به یادگار بگذارید.

۴. تنوع در انتخاب

با توجه به هزینه و شرایط خود می‌توانید از بین باغ‌های متعدد بهترین را انتخاب کنید.

۵. فضای پارک

اگرچه هنگام عکاسی در آتلیه به تعداد محدودی وسیله مانند لباس برای آتلیه کودک نیاز دارید اما برای عکاسی در باغ به تجهیزات بیشتری نیاز می‌باشد. در نتیجه نیاز است بتوان خودروی خود را به داخل باغ برد که خوشبختانه باغ‌ها دارای فضای کافی برای پارک هستند.

انتخاب برای عکاسی در فضای باز

انتخاب برای عکاسی در فضای باز - باغ برای عکاسی کودک در تهران

اکثر والدین و عکاسان زمانی که از فضای داخلی آتلیه برای عکاسی از کودک خسته می‌شوند به عکاسی در فضای باز روی می‌آورند. برای این فضا نیازی به طراح صحنه وجود ندارد زیرا فضاهای باز جلوه‌های بصری خاص را دارا می‌باشند و عکاسی در این فضاها جذابیت بیشتری دارد. برای عکاسی در فضای باز مسئولیت عکاس بیشتر انتخاب مکان مناسب در فضای باز یا حتی انتخاب باغ مناسب برای عکاسی می‌باشد.

باغ عکاسی کودک کجاست؟

باغ عکاسی کودک کجاست؟ - باغ برای عکاسی کودک در تهران

در سال‌های گذشته، تعداد زیادی از آتلیه‌های عکاسی تغییرات شگرفی در فضای عکاسی خود داده‌اند که کسب‌و‌کار آن‌ها را دگرگون کرده است. یکی از این فضاها، باغ عکاسی کودک است که بسیار نوآورانه طراحی شده است. این فضا به صورت یک مجموعه کامل برای عکاسی نوزاد و کودک طراحی شده و دارای جلوه‌های بسیار متنوع و جذاب است. همانطور که گفتیم چند سالی است که طراحی این فضا در بین استودیوهای عکاسی رونق گرفته است. در گذشته عکاس طی هماهنگی‌هایی که با والدین کودک داشت، از آن‌ها درخواست می‌کرد تا به باغ یا فضای باز مورد نظر بروند و هر دو می‌بایست مسیری را تا رسیدن به مقصد طی کنند. اما امروزه با طراحی این فضا در استودیوهای عکاسی یا محدوده استودیو، دیگر نیازی به پیمودن مسیر زیاد نیست و تمامی این امور در آتلیه یا محدوده آن انجام می‌شود. باغ برای عکاسی اصولا در محدوده آتلیه و در مسافت کمی از آن قرار دارد. درست است که می‌گوییم باغ برای عکاسی کودک اما این محیط تنها برای عکاسی از کودک نیست و می‌توان عکس‌ با تم‌های مختلفی را در این مکان ثبت کرد، برای مثال عکاسی بارداری، عروسی، اسپرت، عقد، تولد و … . بنابراین اگر تمایل به عکاسی در باغ دارید، آتلیه آسمان در سعادت آباد گزینه بسیار مناسبی برای عکاسی از کودک دلبندتان است.

چرا برای عکاسی به باغ آتلیه برویم؟

عکاسی از کودک در فضای باز، یک نوع شیوه عکاسی محسوب می‌شود. درست است که در فضای باز مانند فضای آتلیه همه تجهیزات در دسترس نیست اما می‌توان تجهیزات لازم را به آنجا انتقال داد. به عبارت دیگر باغ آتلیه تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز را فراهم می‌کند تا شما بدون دغدغه و با خیال راحت از جلسات عکاسی خود لذت ببرید. بنابراین نه تنها عکاس و سوژه عکاسی با آرامش و صبر ناب‌ترین لحظات را ثبت می‌کنند بلکه در آن مدت نیز به آنها خوش می‌گذرد و تجربه شیرینی کسب خواهند کرد.

تفاوت فضای استودیو و باغ عکاسی

تفاوت فضای استودیو و باغ عکاسی - باغ برای عکاسی کودک در تهران

همانطور که پیشتر گفتیم اصلی‌ترین تفاوت فضای استودیو و باغ عکاسی متراژ و وسعت آنهاست. عکاسی در باغ به دلیل وسعت بیشتر دارای محدودیت کمتری است. در واقع به هیچ وجه نمی‌توان محیط باغ برای عکاسی را با محیط استودیو عکاسی مقایسه نمود. همین وسعت امکان ایجاد مناظر مصنوعی بیشتر و نگهداری انواع حیوانات و پرندگان برای عکاسی را فراهم می‌کند. تفاوت دیگر عکاسی در استودیو و باغ این است که در صورت عکاسی در باغ بدون هیچ نگرانی می‌توانید از زیبایی‌های طبیعت مانند گل‌، برگ، چمن و … نهایت استفاده را ببرید. این در حالی است که هنگام عکاسی در آتلیه از دسترسی به این مزیت محروم هستید. لازم به ذکر است هزینه عکاسی در باغ در مقایسه با استودیو کمی گران‌تر است.

انتخاب بهترین لوکیشن برای عکاسی در باغ

انتخاب بهترین لوکیشن برای عکاسی در باغ - باغ برای عکاسی کودک در تهران

انتخاب بهترین لوکیشن برای عکاسی در باغ در مجموع تنها بر روی زیباتر شدن عکس‌ها تاثیر می‌گذارد. اینکه فضای انتخابی متناسب با عکاسی کودک باشد تاثیر بسزایی در پس زمینه عکس‌ها خواهد داشت، همچنین کودک نیز در این فضا احساس آرامش و امنیت بیشتری دارد. بعد از انتخاب باغ مناسب، باید لوکیشن مناسب برای عکاسی کودک در باغ را پیدا کنید. در این قسمت می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین لوکیشن را برای عکاسی در باغ پیدا کنید. فضا و چیدمان باغ بسیار در عکاسی مهم است، اینکه باغ تم مخصوص برای مدل‌های متنوع عکاسی را داشته باشد یا خیر کمک زیادی به بهتر شدن عکس‌های کودک‌تان خواهد کرد. همچنین داشتن آیتم‌های بصری مختلف، تجهیزات نورپردازی و … از مواردی هستند که می‌توانند به بهتر شدن عکس‌ها کمک زیادی کنند.

نکات کلیدی برای انتخاب بهترین لوکیشن عکاسی باغ

۱. داشتن لوکیشن با تم‌های مختلف

قبل از انتخاب باغ باید به تم‌ها و لوکیشن‌های مختلف موجود در باغ توجه کنید. تنوع در لوکیشن و تم‌های باغ یکی از موارد اصلی برای زیباتر شدن عکس‌های کودک‌تان است.

۲. اکسسوری‌های مورد نیاز برای عکاسی

برای عکاسی از کودک از اکسسوری‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. انتخاب اکسسوری باید با توجه به روحیات کودک باشد تا موجب آرامش و احساس رضایت کودک شود در غیر این صورت تجربه کودک شما از عکاسی چندان خوشایند او نخواهد بود. استفاده از بادکنک، اسباب‌بازی و دیگر وسایل می‌تواند به داشتن عکس‌هایی زیباتر کمک کند.

۳. تجهیزات مورد نیاز و تخصصی عکاسان

داشتن تجهیزات مناسب برای نورپردازی یکی از موارد مهم در انتخاب لوکیشن مناسب در باغ است. زیرا در صورت نداشتن این تجهیزات کار برای عکاس بسیار سخت می‌شود. به همین دلیل بهتر است باغی را انتخاب کنید که تا حد امکان تجهیزات نورپردازی را داشته باشد.

عکاسی کودک در تهران و نکات ثبت و گرفتن عکس کودک

خواه بهترین باغ برای عکاسی کودک در تهران را انتخاب کرده باید خواه بخواهید در فضاهای دیگر از کودکتان عکس بگیرد رعایت برخی نکات الزامی است.

۱. انعطاف پذیری هنگام عکاسی

بهتر است زمانی را برای عکاسی انتخاب کنید که کودک شما خوشحال می‌باشدو چیزی او را ناراحت کرده است. حتی اگر در آن زمان وسایل و اکسسوری در دسترس ندارد مشکلی نیست. برای داشتن عکس‌های عالی شما باید طبق خواسته کودکتان عمل کنید و انعطاف پذیر باشید تا اضطراب او هنگام عکاسی کاهش بیابد.

۲. عکاسی از زاویه نگاه کودک

ممکن است گمان کنید برای گرفتن عکسی خاص لازم است از بالای سر کودک عکس بگیرید. اما اگر دوست دارید عکس‌های شما طبیعی‌تر جلوه کنند بهترین زاویه عکاسی از سطح چشم کودک است. حتی هنگامی که کودک شما در حال غلت زدن، نشستن و … است، همچنان سعی کنید با همان زاویه از او عکس بگیرید.

۳. سرگرم نگه داشتن کودک

اگر دوست دارید لحظات پر نشاط و سرزنده کودکتان را ثبت کنید، اجازه ندهید احساس خستگی کند. به هر نحو ممکن او را سرگرم نمایید. با او بازی کنید، برقصید، وسایل بازی برایش فراهم کنید و … تا دچار بی حوصلگی نشود.

۴. صبر داشته باشید

بچه‌ها هرگز نگران برنامه و عکاسی نخواهند بود. بنابراین بهتر است شما هم صبر کنید. آسوده گذاشتن آنها باعث راحتی و کاهش اضطراب‌شان می‌شود. همچنین خو گرفتن کودک به دوربین و محیط عکاسی کمی زمان می‌برد. بنابراین هر چقدر صبر بیشتری داشته باشید عکس‌های زیباتر و طبیعی‌تری خواهید گرفت.

۵. عدم تمرکز روی صورت

ممکن است هنگام عکاسی پرتره روی صورت کودکان متمرکز شوید. اما به احتمال زیاد این شیوه نه تنها چهره کودک را محو می‌کند بلکه محیط عکاسی را نیز نشان نمی‌دهد. بهتر است به گونه‌ایی عکس بگیرید که طبیعت نیز مشخص باشد. برای مثال هنگام عکاسی در ساحل می‌توانید با نشان دادن موج‌ها عکس را جذاب‌تر کنید.

۶. کمال گرا نباشید

قطعا برنامه ریزی برای انجام کارها ضروری است. اما درباره عکاسی از کودکان شرایط فرق دارد و امکان هر نوع اتفاق غیر مترقبه وجود دارد. از این رو توصیه می‌کنیم برای به وجود آمدن مناسب‌ترین لحظه انتظار نکشید. با استفاده از نور طبیعی خاص‌ترین لحظات را ثبت کنید.

عکاسی مدلینگ

عکاسی مدلینگ - باغ برای عکاسی کودک در تهران

عکاسی مدلینگ از کودک یعنی کودک را برای تبلیغات و نمایش یک محصول یا برند و معرفی خدمات برند استخدام می‌کنند. بسیاری از والدین به عکاسی مدلینگ از کودک خود علاقه دارند و از طریق تماس با آژانس‌های مدلینگ، تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی و … اقدام به عکاسی مدلینگ از کودک خود می‌کنند. در بعضی مواقع کودک یا والدین بدون اطلاع از این نوع عکاسی به از طریق فردی که در این آژانس‌ها کار می‌کند با این صنعت آشنا شوند. در این قسمت می‌خواهیم بررسی کنیم که ۳ شرط مهم عکاسی مدلینگ برای کودکان چه مواردی هستند. ۱. چشم‌های کودک اهمیت بسیار زیادی در عکاسی مدلینگ دارند زیرا اولین چیزی که مخاطب به آن توجه می‌کند چشم است. رنگ‌های روشنی مانند سبز و آبی طرفدار بسیار زیادی در عکاسی مدلینگ دارند. در نتیجه در صورتی که چشم‌های کودک شما رنگی باشد شانس او برای مدلینگ نیز بیشتر است. ۲. کودکانی که خوشحال و خوش اخلاق هستند نیز شانس بیشتری دارند. زیرا لبخند زدن حس خوبی را به مخاطب القاء می‌کند و نشانی از شادی و خوشبختی نیز می‌باشد. ۳. اگر کودک شما خجالتی است و ارتباط با افراد مختلف برایش دشوار است برای عکاسی مدلینگ مناسب نیست. زیرا در این حرفه کودک هر روز با افراد بسیاری در ارتباط است و اگر این امر او را خجالت زده کند، جلوی دوربین نیز ناراحت و پریشان خواهد بود. به همین دلیل کودکان با قابلیت ارتباط با افراد مختلف گزینه‌های بهتری برای عکاسی مدلینگ هستند.

سوالات متداول

۱. چرا عکاسی در فضای باز جذاب‌تر است؟ در بیشتر مواقع فضاهای بسته به کودک استرس وارد می‌کند و کودک این فضا را با فضای مطب دکتر و دیگر موارد اشتباه می‌گیرد. در نتیجه عکاسی در فضای باز احساس بهتری به کودک منتقل می‌کند، همچنین کودک در این فضا احساس راحتی و امنیت بیشتری دارد. ۲. هزینه باغ برای عکاسی چقدر است؟ هزینه باغ بسته به لوکیشن‌ها و فضاهای متنوعی که دارد متفاوت است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت باغ به وب‌سایت استودیو آسمان مراجعه نمایید. ۳. هزینه عکاسی چقدر است؟ برای دریافت لیست قیمت می‌توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید یا اینکه با مراجعه به وبسایت لیست قیمت را مشاهده کنید. ۴. آیا دمای محیط آتلیه برای عکاسی نوزاد و کودک تنظیم می‌شود؟ بله، دمای محیط با توجه به فصل برای کودک و نوزاد تنظیم می‌شود تا کودک در آرامش باشد. ۵. لباس‌های عکاسی برای نوزاد تا ۱۴ روزگی به چه شکل باید باشد؟ اکثر عکس‌هایی که از نوزادان گرفته می‌شود به صورت لخت یا با دورپیچ و تور است. ۶. آیا محیط آتلیه بهداشتی است؟ بله محیط آتلیه کاملا استریلیزه و بهداشتی است و به صورت متداول ضدعفونی می‌شود.

نتیجه گیری

در این مقاله اطلاعات جامعی درباره امنیت و معیارهای انتخاب باغ برای عکاسی در تهران را ارائه دادیم. با وجود اینکه عکاسی از کودک بسیار شیرین و لذتبخش است اما دشواری‌های خاص خود را دارد و به صبر زیادی نیاز می‌باشد. از این رو بهترین راه حل مراجعه به آتلیه تخصصی کودک معتبر و با سابقه است. آتلیه آسمان در سعادت آباد با بهره گیری از عکاسان با تجربه و حرفه‌ایی با کیفیت‌ترین عکس‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد.